سرمایشی

آبسردکن دست دوم

یکی از تجهیزات کاربردی در اماکن مختلف آبسردکن می باشد که در مکان های اداری و تجاری قابل استفاده اند. برای آن که افراد آبی سالم را بنوشند و سلامتی خود را حفظ کنند، استقبال و تقاضا برای آن بالا می باشد. ممکن است برخی از افراد ترجیح دهند برای دفتر کار و یا مغازه خود اقدام به خرید آبسردکن دست دوم نمایند. این امر کمک می کند تا در هزینه های خرید صرفه جویی شود. البته لازم به در نظر گرفتن برخی نکات است که حین انتخاب باید به آن ها توجه شود.

پیش از بررسی نکات مهم خرید آبسردکن دست دوم می توان نگاهی به طرز عملکرد آن ها داشت. این دستگاه کمک می کند تا آب شرب مصرفی خنک شود و همچنین خنک نگه دارد. به این صورت که آب لوله کشی یا منبع ساختمان به مخزن دستگاه وارد شده و می توان از طریق شیر مصرفی به آن دسترسی داشت. این سیستم از اجزای مختلفی تشکیل می شود که طبق استانداردهای روز ساخته می شوند. با توجه به تقاضایی که برای آن وجود دارد، بسیاری از ساختمان ها یا دفاتر کار ترجیح می دهند آبسردکن دست دوم را تهیه نمایند. انواع مختلفی از این دستگاه در سری های خانگی، صنعتی و فانتزی طراحی و روانه بازار می شوند. در ادامه نکاتی که حین انتخاب مدل کارکرده آن باید بدانیم را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

آبسردکن دست دوم

نکات مهم در خرید آبسردکن دست دوم

به علت قیمت مناسبی که مدل های آبسردکن کارکرده دارند، برخی انگیزه خرید آن را دارند. از آن جا که کیفیت آب در سلامتی ما تاثیر مستقیم و بدون انکاری دارد، باید حین خرید احتیاط و نکات مهم را در نظر داشت. با افزایش هزینه های تاسیسات ساختمانی استقبال از مدل های کارکرده بیشتر می شود. البته شما عزیزان می توانید انواع سری های مختلف آبسردکن، داکت اسپلیت و دیگر لوازم مورد نیاز ساختمانی را از فروشگاه اینترنتی دماپویا سفارش داده و درب منزل تحویل بگیرید. این فروشگاه اینترنتی انواع مدل های آن را به همراه گارانتی و خدمات پس از فروش ارائه شده توسط برندهای معتبر ارائه می دهد. در ادامه به این خواهیم پرداخت که چطور بهترین آبسردکن دست دوم را خریداری کنیم:
برند و مارک دستگاه : اولین نکته به هنگام خرید آن باید توجه داشت، جایگاه برند و سازنده محصول است. از آن جا که برندهای زیادی اقدام به ساخت مدل های مختلف این محصول می کنند، ممکن است حین انتخاب دچار سردرگمی شویم و با مارک های داخلی و خارجی متعددی مواجه شویم. مشخصا تمامی برندها جایگاه یکسانی در بازار ندارند و در این میان نیز ممکن است کالاهای تقلبی زیادی در بازار یافت شوند که انتخاب را به مراتب نیز دشوارتر می کند. برندهای اصیل و موفق محصولات خود را مطابق استانداردهای روز طراحی می کند و با توجه به کیفیت مواد اولیه ای که در ساخت محصولات خود به کار می گیرند، طول عمر بیشتری خواهد داشت. بنابراین ریسک خرید از آن ها بسیار کاهش می یابد. در مقابل محصولات تقلبی کیفیت پایینی داشته و به سرعت مستهلک می شوند. بنابراین توصیه می شود حین خرید آبسردکن کارکرده برندهای صاحب نام را در اولویت قرار دهید.
کیفیت ساخت و جنس بدنه : علاوه بر اعتبار و موفقیت برند، توجه به کیفیت ساخت و جنس بدنه می باشد. از آن جا که این دستگاه و اتصالات آن مدام با آب در تماس است، لازم است بدنه آن استحکام و دوام کافی داشته باشد و از آلیاژ مناسب ساخته شود. در غیر این صورت دچار زنگ زدگی خواهد شد و در مدت زمان کوتاهی بر روی کیفیت آب تاثیر نامطلوبی بگذارد. برای بررسی این موضوع می توانید حین خرید طعم آب را تست کنید و در صورتی که طعم یا بوی غیرعادی مانند طعم فلز و آهک داشت، از خرید آن صرف نظر کنید. اغلب سازنده ها از استیل در ساخت آبسردکن ها استفاده می کنند تا ورق استیل کیفیت خوبی برای این منظور دارد. می توانید حین خرید به جنس بدنه آن توجه داشته باشید.
میزان مصرف انرژی :از دیگر موارد مهم در خصوص آنچه باید درمورد آبسردکن دست دوم بدانیم میزان مصرف انرژی می باشد. معمولا این مورد به صورت برچسب بر روی وسایل برقی و الکترونیکی درج می شود. مسلما هرچه این گرید پایین تر باشد، هزینه های نگهداری دستگاه نیز کاهش می یابد. اغلب این ویژگی با حروف انگلیسی نمایش داده می شود و توصیه می شود مدل هایی را انتخاب کنید که برچسب انرژی A و یا B را داشته باشند.
سالم بودن فیلترهای دستگاه : به جز موارد گفته شده، لازم این برای انتخاب بهینه آبسردکن کارکرده به سالم بودن فیلترهای به کار رفته در آن نیز توجه شود. برای حفظ سلامت و بهداشت آب این سیستم مجهز به فیلترهایی می باشد که عملکرد دستگاه تصفیه آب را انجام داده و ذرات آلاینده را به دام می اندازند. این فلیترها قابل تعویض هستند پس از گذشت زمانی لازم است آن را تعویض کرد. بنابراین حین انتخاب باید سالم بودن آن ها چک شود. در واقع با توجه به تاثیر مضری که آب آلوده بر روی دستگاه گوارش انسان دارد، این نکته از اهمیت بالایی برخوردار است.
سالم بودن موتور دستگاه : سالم بودن موتور نیز از دیگر موارد مشخصات خرید آبسردکن دست دوم می باشد که باید به آن دقت داشت. برای این منظور می توانید به صدای دستگاه توجه داشته باشید. آب ورودی به آبسردکن، با عبور از لوله های اواپراتور خنک می شود و در نهایت به سمت مخزن هدایت می گردد. گاز مبردی درون اواپراتور وجود دارد که به با کندانسور به مایع خنک تبدیل می شود. زمانی که آب از روی این مایع عبور می کند خنک می شود و می توان آن را مصرف کرد. البته ناگفته نماند که کندانسور حین عملکرد صدا و لرزش خفیفی دارد که طبیعی است ولی دقت داشته باشید که این صدا بیش از حد نرمال نباشد. دستگاه هایی که کمتر کار کرده باشند صدای کمتری از موتورشان حین عملکرد شنیده می شود. در صورتی که صدا بیشتر از حد استاندارد باشد، موتور احتمالا دچار ایراد بوده و یا به درستی نگهداری نشده است.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
اشتراک
اطلاع رسانی برای
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا
0
لطفا دیدگاه خود را برای این مقاله درج کنیدx