خرید داکت اسپلیت از 30 برند معتبر با ارزان ترین قیمت

داکت اسپلیت

در این مقاله به مشخصات فنی و نکات کلیدی که باید هنگام خرید داکت اسپلیت از یک برند معتبر بهمراه گارانتی در نظر بگیریم، پرداخته ایم و همچنین عوامل موثر بر قیمت انواع مدل های این محصول را مورد بررسی قرار داده ایم. برای تجربه یک خرید مناسب تا انتهای مطلب با دماپویا همراه باشید.

نکاتی که باید هنگام خرید داکت اسپلیت در نظر بگیریم

داکت اسپلیت در برندهای متنوعی با توجه به نیاز بازار و انواع شرایط آب و هوایی تولید شده و به بازار ارائه می گردد. نکاتی مانند کیفیت برند، اینورتر یا معمولی بودن، کمپرسور، میزان صدای دستگاه و گارانتی معتبر باید هنگام خرید داکت اسپلیت در نظر گرفته شود که در ادامه درباره هر کدام مفصل صحبت کرده ایم. به دلیل قابلیت بالا در تامین گرما و سرمای مورد نیاز ساختمان، این دستگاه به خوبی نیاز و آسایش افراد را فراهم کرده و گزینه مناسبی در آپارتمان ها، ادارات، ساختمان های تجاری، دانشگاه ها و مدارس و همچنین بیمارستان ها که تهویه هوا در آنجا حائز اهمیت است، محسوب می شوند.

داکت اسپلیت چیست و چگونه کار می کند

برای آنکه بدانیم داکت اسپلیت چیست و چگونه کار می کند در ابتدا باید به تعریف جامعی درباره آن بپردازیم. این دستگاه از سری سیستم های تهویه مطبوع بشمار می رود و از دو بخش کندانسور یا یونیت خارجی و هواساز یا یونیت داخلی تشکیل شده است. قابلیت کارکرد دوگانه سرمایشی/گرمایشی آن نیز باعث می شود تا در فصل های گرم مانند تابستان محیط را به خوبی خنک نگه داشته و در فصل زمستان گرمایی مطبوع به فضا ببخشد. به همین دلیل انواع مدل های این دستگاه از پرکاربردترین دستگاه های تهویه مطبوع به شمار می روند.

انتخاب بر اساس برند و قیمت داکت اسپلیت

با توجه به تنوع برند و انواع مدل های این محصول، ممکن است انتخاب دستگاه مناسب افراد را با سردرگمی مواجه کند. بدیهی است که علیرغم سیستم عملکرد مشابه، محصولات برند ها در یک سطح کیفی نیستند. میزان کیفیت قطعات، نوع کمپرسور، ظرفیت و بازدهی دستگاه عوامل موثری در کارکرد و قیمت داکت اسپلیت بشمار می روند. بعضی از کمپانی ها از قدمت بالاتری برخوردار بوده و بخاطر سالها سابقه حضور در بازار، از محبوبیت بیشتری نسبت به دیگر برندها برخوردارند، اما این به تنهایی فاکتور قابل اتکایی در ارزیابی محصول محسوب نمی شود.

ممکن است بعضی برند های جدید این دستگاه را با استفاده از فناوری و تکنولوژی به روز، محصولات با کیفیت مطلوب تولید کرده و گارانتی و خدمات پس از فروش قوی تری ارائه نمایند. اما مدنظر داشته باشید که اعتبار گارانتی در هنگام خرید محصول از اهمیت بالایی برخوردار است. از دیگر فاکتورهای مهم در خرید داکت اسپلیت می توان به موجود بودن قطعات یدکی در بازار، کم صدا کار کردن دستگاه و میزان بهره گیری از تکنولوژی ها و استانداردهای روز جهانی و کیفیت خدمات پس از فروش آن اشاره کرد. برای مثال داکت اسپلیت گرین از برندهای مطرح در بازار ایران است و شرایط یک برند مطلوب را دارد. علاوه بر آن برندهای سامسونگ، ال جی، ایران رادیاتور، میدیا، گلکسی، هایسنس، تراست، میتسوبیشی، آکس، گودمن و گری نیز از برندهای پرفروش بازار هستند. جهت خرید هر کدام از این محصولات با گارانتی اصلی و قیمت مناسب می توانید به وبسایت دماپویا مراجعه کرده و یا با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید. لازم به ذکر است که امکان ارسال به سراسر کشور وجود دارد.

تفاوت داکت اسپلیت اینورتر با معمولی

داکت اسپلیت در دو نوع اینورتر و معمولی طراحی و تولید می شود. در نوع اینورتر، کیت اینورتر روی موتور نصب شده و باعث می شود دور موتور نسبت به میزان دمای اتاق تغییر کند. در نتیجه در این حالت موتور بطور مداوم خاموش و روشن نشده و انرژی کمتری مصرف می کند. در واقع در نوع اینورتر زمانیکه اتاق گرم است دور موتور (برای خنک کردن هوا) زیاد شده و زمانیکه اتاق سرد است دور موتور کاهش می یابد. متغییر بودن دور موتور و اتوماتیک کم و زیاد شدن آن از استهلاک دستگاه جلوگیری کرده و طول عمر آن را افزایش می دهد.

در نوع معمولی کارکرد موتور به این صورت است که کمپرسور، گاز مبرد درون محفظه را متراکم کرده و برای خنک کردن هوا از طریق لوله های مبرد به اوپراتور می فرستد. زمانیکه دمای اتاق گرم می شود سیستم کمپرسور برای خنک کردن هوا دوباره راه اندازی می شود و این سیکل به طور مداوم تکرار می گردد. در نتیجه در مدل معمولی به طور مداوم دستگاه خاموش و روشن شده و میزان انرژی بیشتری استفاده می کند. دور موتور در دماهای مختلف و سیستم سرمایشی و گرمایشی نیز ثابت است و با تنظیم دستی کم و زیاد می شود. روشن و خاموش شدن مکرر نیز موجب استهلاک دستگاه و کاهش طول عمر آن می گردد.

مشخصات یک داکت اسپلیت مناسب

بررسی و شناخت برند تولید کننده و مشخصات دستگاه در خرید داکت اسپلیت مناسب، کمک بسزایی به خریداران می کند. یکی از مهم ترین قطعات دستگاه کمپرسور است که با توجه به شرایط آب و هوایی و نیاز مصرف کننده تولید می گردد. کمپرسور در سه نوع روتای، اسکرال و پیستونی برای شرایط جغرافیایی مختلف در داکت ها تعبیه می شوند. در برچسب توضیحات روی دستگاه متناسب بودن محصول با موقعیت جغرافیایی (سردسیر، گرمسیر یا حاره ای) ذکر شده است.

همانطور که در قسمت های قبلی اشاره شد کیفیت برند، نوع کمپرسور، گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش از مشخصات یک داکت اسپلیت مناسب محسوب می شوند. میزان صدای دستگاه در حین کارکردن، حائز اهمیت است که معمولا در نوع معمولی به دلیل خاموش و روشن شدن دستگاه، صدای بیشتری تولید می شود. به طور عمده صدایی بین 50 تا 55 dba معقول بوده و کمترین مزاحمت را برای ساکنین ایجاد می کند و بدون اخلال در آرامش آنها هوایی مطلوب و دلنشین را فراهم می کند. در نوع اینورتر دستگاه با صدای بسیار کمی کار کرده و در هنگام استراحت آلودگی صوتی ایجاد نمی کند.

نحوه عملکرد داکت اسپلیت

این سیستم تهویه مطبوع از دو یونیت داخلی و خارجی تشکیل شده که یونیت خارجی آن در فضای بیرون مانند پشت پنجره، بالکن و یا پشت بام قابل نصب بوده و یونیت داخلی آن در داخل سقف نصب می شود. یونیت داخلی هوای سرد یا گرم را به داخل اتاق می دمد. نحوه عملکرد داکت اسپلیت از لحاظ تولید سرمایش شبیه به کولر گازی بوده و با سیکل تبرید کار می کند. با این تفاوت که این دستگاه قابلیت کانال کشی و تامین سرمایش و گرمایش همزمان چند اتاق را دارد. سیستم گرمایشی داکت با کولر گازی متفاوت بوده و در یونیت داخلی، کویل آب گرم جهت تولید گرما جاسازی شده است. آب گرم از پکیج یا موتور خانه وارد کویل آب گرم شده و در آن جریان یافته و کویل گرم می شود. فن هوا را از روی سطح داغ کویل عبور داده و دمای هوا افزایش می یابد. در نتیجه یونیت خارجی یا همان کندانسور در فصل زمستان خاموش است.

نحوه عملکرد داکت اسپلیت

یونیت داخلی داکت اسپلیت

همانطور که گفته شد، داکت اسپلیت از دو بخش یونیت داخلی و کندانسور تشکیل شده است. نقش تامین هوای بخش های داخلی ساختمان به عهده یونیت داخلی این دستگاه است که به همین دلیل به آن هواساز هم می گویند. بدنه هواساز به صورت عمده از ورق گالوانیزه ساخته می شود که ضخامت ورق آن 5 میلیمتر با پوشش رنگ پودری الکترواستاتیک بوده و از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار است. برای جلوگیری از عرق کردن و کندانس دستگاه و افزایش بازدهی از لایه عایق استفاده می شود. همچنین درون این دستگاه از فیلترهای چندلایه استفاده شده، یونیت داخلی هوای تازه را از کندانسور می گیرد و پس از عبور آن از فیلترهای چندلایه، هوا را تهویه و پاکسازی کرده و سپس آن را به محیط مدنظر منتقل می کند.

یونیت داخلی داکت اسپلیت

یونیت خارجی داکت اسپلیت

یونیت خارجی داکت اسپلیت شامل کویل کندانسور، فن کندانسور و کمپرسور است و این قسمت همانطور که بالاتر به آن اشاره شد در فضای بیرونی مانند پشت بام و بالکن نصب می شود. عملکرد داکت به این صورت است که با چرخیدن گاز مبرد در کمپرسور، مبرد متراکم شده و تبدیل به مایع می گردد. گرمای آن نیز گرفته شده و خنک می شود. پس از آن مبرد متراکم شده توسط لوله های مسی به شیر انبساط هدایت شده و با فشار کمتر به سمت کویل تعبیه شده در هواساز (یونیت داخلی) می رود. هوا از سطح خنک کویل عبور کرده و هوای خنک به وسیله هواساز به محیط دمیده می شود. سیستم کمپرسور، زمانیکه دمای اتاق گرم می شود دوباره فعال شده و این سیکل تبرید را مرتبا تکرار می کند تا فضا را خنک نگه دارد.

یونیت خارجی داکت اسپلیت

اینورتر و میزان اهمیت آن در داکت اسپلیت

همانطور که در بالاتر ذکر شد، داکت اسپلیت در دو نوع اینورتر و معمولی تولید می شود که در مدل اینورتر، کمپرسور با دور متغیر کار می کند. کیت اینورتر به صورت برد الکترونیکی روی کمپرسور نصب شده و دور موتور را کنترل کرده و در نتیجه موتور دستگاه مداوما خاموش و روشن نمی شود. به این صورت که اینورتر در ابتدا به مرور مصرف انرژی را افزایش داده و پس از رساندن دمای محیط به حد مورد نظر، مصرف برق را کم می کند. در نتیجه متناسب با مقدار مورد نیاز کار کرده و در مصرف برق تا 60 درصد صرفه جویی می شود.

اینورتر داکت اسپلیت

نوع کمپرسور انواع داکت اسپلیت

کمپرسور های بکار رفته در انواع داکت اسپلیت عموما از نوع اسکرال و روتاری هستند. کمپرسور روتاری در مناطق معتدل و مرطوب بیشترین کاربرد را داشته و در ظرفیت های 3 تن تبرید مورد استفاده قرار می گیرد. داکت اسپلیت ایران رادیاتور از بهترین برندهای کمپرسور روتاری بشمار می رود که معمولا در اتاق یا سالن های کمتر از 65 متر کاربرد دارد. کمپرسور های اسکرال در دستگاه هایی با ظرفیت هوادهی حداقل 3 تن تبرید تا حداکثر 10 تن تبرید در مناطق حاره ای بیشترین کاربرد را دارد.

نوع سوم کمپرسور بکار رفته در این محصول از نوع پیستونی با قدرت هوادهی بالا است که در مناطق گرمسیری کاربرد دارد. برای انتخاب درست کمپرسور لازم است شرایط آب و هوایی محل مورد نظر را در نظر گرفت تا دستگاه بیشترین بازدهی را داشته و دچار استهلاک نشود. جهت اطلاع از مشخصات مدل مناسب با نیازتان و آخرین قیمت داکت اسپلیت با کارشناسان ما در دماپویا تماس حاصل فرمایید.

کمپرسور داکت اسپلیت

میزان صدای داکت اسپلیت

صدایی که از الکتروفن داکت ها، موقع روشن شدن و کار کردن دستگاه منتشر می شود، گاهی اوقات منجر به شکایت مصرف کنندگان می گردد. اما راهکار هایی وجود دارد تا مانع ایجاد آلودگی صوتی شده و صدای الکتروفن را به حداقل برساند. در ابتدا دقت داشته باشید که دستگاه در اتاق خواب و مکان های استراحت نصب نشده و در جاهایی قرار بگیرد که ساکنان معمولا در آنجا استراحت نمی کنند. استفاده از دریجه استاندارد و ابعاد و اندازه استاندارد کانال کشی در کاهش صدا دهی تاثیر بسزایی دارند.

همچنین بهتر است یونیت داخلی را با ورقه‌های فلزی شاسی کشی کنیم. تراز بودن دستگاه در مکان نصب، استفاده از عایق آکوستیک جهت لوله های کانال کشی و بدنه یونیت در کاهش صدا موثر است. سیستم دی جی کنترلر دستگاه دور فن را تنظیم کرده و باعث کاهش صدای کارکرد می شود. به عنوان مثال داکت اسپلیت هایسنس از این فناوری استفاده کرده است.

میزان صدای داکت اسپلیت

محاسبه ظرفیت داکت اسپلیت

کارشناس پیش از نصب دستگاه، ظرفیت داخلی ساختمان را بررسی کرده و طبق آن کانال کشی انجام می دهد. به این ترتیب که متخصص بر حسب متراژ ظرفیت حرارتی مورد نیاز فضا را سنجیده، نقشه کشی کرده و کانال کشی می کند. این فاکتور تاثیر بسیاری بر انتخاب مدل و قیمت داکت اسپلیت مناسب برای فضای شما دارد. بدیهی است که ظرفیت دستگاه خریداری شده باید متناسب با متراژ ساختمان باشد.

واحد ظرفیت داکت اسپلیت ها but بر ساعت است. این دستگاه ها معمولا در ظرفیت های 18000 تا 60000 but توسط کمپانی های مختلف تولید می شوند. در نتیجه بهتر است سیستم متناسب با متراژ ساختمان، موقعیت جغرافیایی و یا تعداد اتاق هایتان تهیه کنید. طبقه ای که واحد در آن قرار دارد، میزان آفتاب گیر بودن فضا، تعداد ساکنین، موقعیت مسکونی یا اداری بودن نیز در انتخاب موثر است. داکت اسپلیت های 18000 btu برای آپارتمان های با فضای 45 متری مناسبند و دستگاه های با ظرفیت 60000 btu برای فضاهای بزرگ و آپارتمان های متراژ 170 متر مناسبند.

در جدول زیر یک راهنمای کاربردی برای ظرفیت مناسب با متراژ هر واحد ارائه شده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان فروشگاه دماپویا تماس حاصل فرمایید و همچنین شما بازدیدکنندگان گرامی چنانچه قصد خرید داکت اسپلیت و سیستم های تهویه مطبوع دیگر را برای محیط های مختلف اداری، تجاری و مسکونی نظیرکولر آبی دارید، می توانید از طریق وبسایت اقدام نمایید و برندها و مدل ها مختلف آن را با گارانتی معتبر از دماپویا تهیه نمایید.

ظرفیت داکت اسپلیت طبقات وسط ساختمان طبقات زیر پشت بام و در معرض نور خورشید

18000 BTU

فضای مورد نظر تا 48 متر

فضای مورد نظر تا 35 متر

24000 BTU

فضای مورد نظر تا 65 متر فضای مورد نظر تا 45 متر

30000 BTU

فضای مورد نظر تا 80 متر فضای مورد نظر تا 55 متر

36000 BTU

فضای مورد نظر تا 100 متر فضای مورد نظر تا 65 متر

48000 BTU

فضای مورد نظر تا 140 متر فضای مورد نظر تا 100 متر

60000 BTU

فضای مورد نظر تا 170 متر فضای مورد نظر تا 125 متر

مزایای داکت اسپلیت

هر یک از سیستم های تهویه مطبوع مزایای خود را دارند. در رابطه با مزایای داکت اسپلیت می توان به مزیت نصب آن در داخل سقف اشاره کرد که با توجه به این قابلیت نصب، فضای مفید اتاق را اشغال نمی کند. از دیگر مزایای آن قابلیت دوگانه گرمایشی/سرمایشی دستگاه است که مصرف کننده را از دیگر وسایل سرمایشی و گرمایشی بی نیاز می سازد. کانال های انتقال هوای تعبیه شده در دستگاه جریان هوای سرد و گرم را بطور یکنواخت به محیط می دمد و تمام ساختمان را پوشش می دهد. اکثر مدل های جدید این محصول دارای فیلتر تصفیه هوا بوده که موجب پاکسازی محیط شده و مانع از ورود آلاینده های مختلف در فضا می گردد.

عدم پیچیدگی و ساده بودن دستگاه تعمیر و نگهداری آن را نسبت به سیستم های سرمایشی و گرمایشی مرکزی ساده تر می کند. این دستگاه در سیستم گرمایشی خود از گاز شهری استفاده کرده و آب گرم از پکیج یا موتورخانه به داخل اسپلیت آمده و با داغ کردن کویل تعبیه شده داخل دستگاه، هوای محیط را گرم می کند. این سیستم گرمایشی مناسب تر از کولر گازی بوده و از هزینه های گزاف برق برای مصرف کننده جلوگیری می کند.

معرفی اجزای داکت اسپلیت

داکت اسپلیت ها از یونیت خارجی (کندانسور) که در بیرون ساختمان نصب می شوند، یونیت داخلی (اپراتور) که در داخل سقف قرار می گیرد و لوله کشی مسی مبرد و همچنین متصل کننده یونیت کندانسور و اپراتور و کانال های هدایت کننده هوا تشکیل شده است. در یونیت داخلی کویل، فن و الکتروموتور و فیلتر قرار دارد. مایع خنک مبرد باعث خنک شدن کویل شده و هوای خنک توسط فن از بیرون به داخل هدایت شده و از سطح خنک کویل می گذرد. این هوا بعد از گذشتن از فیلتر به داخل اتاق منتقل می شود.

در داخل یونیت خارجی کمپرسور، لوله های مسی کندانسور که دارای فن و الکتروموتور می باشد و شیرمنبسط کننده جریان مبرد و شیرچهارطرفه جهت معکوس کردن حالت سرمایش و گرمایش قرار دارد. در این بخش از دستگاه گاز مبرد با رد شدن از کمپرسور و متراکم شدن، گرمای خود را از دست داده و به مایع تبدیل می شود. این مایع خنک از لوله های مسی مبرد به سمت اپراتور، جهت خنک کردن کویل دستگاه هدایت می شود. بعد از آنکه مبرد در یونیت داخلی گرم شده دوباره به سمت یونیت خارجی برگشته و در کندانسور حرارت آن به محیط بیرون منتقل می شود. به همین خاطر آن را در فضای باز نصب می کنند تا این گرما موجب آزار ساکنان ساختمان نشود. یکی از مهم ترین اجزای تشکیل دهنده داکت اسپلیت کمپرسور آن است که دارای مدل های مختلفی می باشد.

اهمیت کویل در گرمایش داکت اسپلیت

همانطور که گفته شد، سیستم تبرید داکت اسپلیت شبیه به کولر گازی است اما نحوه گرمایشی آن متفاوت می باشد. عمل گرمایشی این دستگاه به سه روش انجام می شود. می توان از کویل برقی بهره برد که مناسب ساختمان هایی است که فاقد لوله کشی گاز و یا موتورخانه هستند. اما باید در نظر داشت که با استفاده از این روش، مصرف برق به میزان زیادی افزایش پیدا خواهد کرد و کاربر این دستگاه مبلغ زیادی را باید جهت قبض برق خود پرداخت کند.

راه دیگر استفاده از هیت پمپ هوای گرم است که در این روش نیز مصرف انرژی برق زیاد می باشد. از معایب این روش امکان یخ زدگی کندانسور در مناطق بسیار سرد می باشد. راه سوم که در واقع بهترین راه برای استفاده از گرماسازی این سیستم تهویه مطبوع است، استفاده از کویل گرمایشی است. کویل گرمایشی، آب گرم را از سیستم موتورخانه مرکزی و یا پکیج دیواری و زمینی تهیه می کند. کویل گرمایشی در واقع لوله مارپیچی از جنس مس است که جهت حفظ حرارت بسیار مناسب می باشد. در این روش مصرف انرژی بسیار کاهش می یابد و در مدت بسیار کوتاه دمای محیط گرم می شود.

کویل داکت اسپلیت

ویدیو آشنایی با داکت اسپلیت ها

232 محصول وجود دارد.

داکت اسپلیت 24000 گرین

داکت اسپلیت کانالی سقفی گرین 24000 سرد و گرمگاز مبرد R410کد محصول GDS-24P1T1/R1
41,600,000 تومان

داکت اسپلیت 36000 گرین

داکت اسپلیت کانالی سقفی گرین 36000 سرد و گرمگاز مبرد R410کد محصول GDS-36P1T1/R1
تماس بگیرید

داکت اسپلیت 60000 گرین

داکت اسپلیت کانالی سقفی گرین 60000 سرد و گرم سه فازگاز مبرد R410کد محصول GDS-60P3T1/R1
82,000,000 تومان