آبرسانی

دستگاه آب قلیایی کن چیست

ما دراین مقاله از مجله ی دماپویا به بررسی این موضوع که دستگاه آب قلیایی کن چیست و چه کاربردی دارد می پردازیم. بی شک اولین مفهومی که با شنیدن واژه ی آب در ذهنمان جاری می شود استفاده از آن تحت عنوان نوشیدن با دارا بودن فوایدی که بر هیچکس پوشیده نیست اما نکته ای که در این خصوص حائز اهمیت میباشد این است که هر آبی قابل شرب و نوشیدن نیست و استفاده از آب غیر سالم خودش میتواند زمینه سازبروز بسیاری از بیماری ها برای افراد باشد و از آنجا که آب ایفا کننده ی نقش بسیار مهمی در زندگی انسان ها است در نتیجه استفاده از آب سالم و تصفیه شده امری ضرروری محسوب می گردد که جهت تصفیه نیز از روش های متفاوتی می توان اقدام نمود که در اینجا به اهمیت لزوم استفاده از دستگاه آب قلیایی کن و کاربرد آن پی خواهیم برد .

منابعی که میتوان آب را از آن ها دریافت نمود تحت عنوان : تصفیه خانه های شهری، آب های بسته بندی  که همگی به نوعی آب را از منبع گرفته و با طی مراحل فیلتراسیون و حذف آلودگی آن را به آب سالم و قابل شرب تبدیل می نمایند. آب آشامیدنی در طی مراحل فیلتراسیون بنابه نوع دستگاه و روش فیلتراسیون مواد و املاح معدنی و آلی را از دست می دهد به طوریکه در دستگاه های تصفیه خانگی به راحتی می توان آب مقطر و خالص را دراختیار داشت اما باوجود این عملیات در جهت سالم سازی آب اخیرا گفته ها و نکاتی در خصوص آب قلیایی و میزان اسیدی آب نیز به گوش میخورد.مطالعه ی این مقاله که حاوی اطلاعاتی در خصوص دستگاه آب قلیایی کن و کاربرد آن میباشد می تواند به عنوان بهترین راهنما در جهت آشنایی کامل با این محصول مورد استفاده قرار بگیرد .

همانطور که می دانیم به طور کلی هر ماده در طبیعت دارای یک نوع  ماهیت اسیدی ، باز یا خنثی می باشد که این میزان درهر نوع آن با PH  مختص خودش نمایش داده می شود که عددی بین 0 تا 14 می باشد. در تکمیل اطلاعات برای آشنایی با دستگاه آب قلیایی کن و کاربرد آن  برطبق تحقیقات پزشکی بهتر است که  ph  بدن را در محدوده قلیایی به منظور حفظ سلامتی بیشتر نگه داشت چرا که بر طبق مطالعات انجام شده این مسئله به اثبات رسیده که بروز بیماری هایی از قبیل پارکینسون، بیماری MS، سرطان  در بدن هایی که پی اچ بدنشان در محدوده اسیدی باشد ،بیشتر است. از طرفی آب در حالت عادی و معمولی در بازه ی خنثی قرار دارد یعنی نه ماهیت بازی و نه اسیدی دارد اما این احتمال هم هست که در طی عبور از تصفیه خانه و یا شبکه آبرسانی شهری برخی عوامل بتوانند روی ماهیت آن موثر واقع گردند وقادر به تغییر PHآن باشد در نتیجه هم  مصرف این نوع آب شرب میتواند بیماری های گوناگونی را بوجود بیاورد.با توجه به همین موضوع تحقیقیات بی شماری روی انواع مواد غذایی و ماهیت اسیدی و یا بازی آنها تاکنون صورت گرفته که یک نمونه از آن در سال 1931 در خصوص آب قلیایی و اثرات آن برسلامتی افراد است که توسط محققان ژاپنی آغاز و بعد از بررسی و آزمایش های مختلف به خواص بی نظیر و معجزه آسای آب با ماهیت قلیایی روی سلامتی دست یافتند. اما سوال اینجاست آب قلیایی چیست؟ چه ماهیتی دارد ونقش دستگاه آب قلیایی کن و کاربرد آن چیست.

دستگاه آب قلیایی کن چیست

دستگاه آب قلیایی کن و کاربرد آن دارای این امکان است که آب قلیایی با ویژگی های از جمله غنی بودن از هیدروژن و اکسیژن را تامین کند که Ph آن بالاتر از 7 و در محدوده 8 تا 9 باشد واین آبها به دلیل برخورداری از ماهیت قلیایی و منحصر بفرد تاثیرات مفیدی بر سلامتی داشته و به دلیل خاصیت آنتی اکسیدان باعث خنثی سازی رادیکال های آزاد در بدن می گردد که این امر در سلامتی افراد نقش مهمی را بر عهده دارد .باید گفت آب قلیایی یک روند جدید در آب شرب است که به دلیل برخورداری از خواص بی نظیر در اکثر کشور ها از جمله ایران با استقبال فراوانی روبه رو شده و به عنوان مقام آب آشامیدنی محبوب در بین همگان شناخته شده البته این آب با نام های دیگر از قبیل آب الکترولیز شده، آب زیستی و آب یونیزهم به کار برده می شود. با توجه به همین موضوع شرکت های تولید کننده دستگاه تصفیه آب به منظور قلیایی کردن آب شرب تجهیزاتی به نام دستگاه آب قلیایی کن با فیلترهایی مخصوص طراحی و روانه بازار رقابت نموده اند که به منظور قلیایی کردن آب آشامیدنی میتوان از این دستگاه ها حتی در منازل بهره مند شد. در ادامه به معرفی و نحوه ی عملکرد دستگاه آب قلیایی کن و کاربرد آن بیشتر خواهیم پرداخت .

دستگاه آب قلیایی کن و کاربرد آن

دستگاه آب قلیایی کن و کاربرد آن

در این بخش از مقاله برای بررسی و دریافت اطلاع بیشتراز ساختار و نحوه عملکرد دستگاه آب قلیایی کن و کاربرد آن با ما همراه باشید. آب قلیایی کن نیز مانند دیگر دستگاه های تصفیه آب در اندازه و مدل های گوناگون طراحی و ساخته می شوند که فیلترها از اصلی ترین بخش درتمامی این دستگاه ها به شمار می آیند. در رابطه بانحوه ی عملکرد این نوع ازدستگاه تصفیه آب خانگی باید گفت که آب شهری بوسیله ی پمپ آب از داخل این فیلترها عبور کرده و به سمت مسیر خروجی و منبع هدایت می گردد و در مقابل  نحوه ی عملکرد دستگاه های یونیزه این صورت است که بوسیله ی الکترودهایی که در آن قرار داده شده با ایجاد یون هایی با بار منفی و مثبت، در ساختار آب یون هیدروکسید بار منفی ای را پدید می آورد که در نهایت منجر به تغییرمیزان عناصر معدنی موجود در آب  می گردد. درنتیجه هم موادی از قبیل آنیون ها، فلزات سنگین، نیترات، کلر تقلیل یافته و در عوض سبب افزایش اکسیژن و املاح معدنی مفید، و نیز بهبود طعم آب می گرد  این دستگاه روی کابینت و در دسترس کاربر قرار می گیرد.

درباره ی نحوه عملکرد دستگاه آب قلیایی کن و کاربرد آن باید گفت به عنوان یک نوع دستگاه الکترولیز آب عمل می کند در واقع این سیستم به این صورت عمل می کند که آب وارد شده در آن بین تمام اجزای موجود در سیستم تقسیم شده و یون های ناهمنام را از یکدیگر جدا می سازد. طی این فرآیند که بواسطه ی جریان الکتریکی رخ می دهد یون های هیدروژن و اکسیژن تفکیک شده و یک فرایند الکتروشیمیایی رخ می دهد. فیلترموجود در دستگاه آب قلیایی کن که به منظور افزایش ماهیت قلیایی آب بکار می رود از نوع فیلتر آلکالاین می باشد. ساختار این فیلتر به نوعی است که قادر به افزایش سطح مواد معدنی آب میباشد . دستگاه های یونیزه کن آب با  دارابودن فیلتر آلکالین میتواند  علاوه بر فیلتراسیون و حذف آلاینده ها در آب موجب احیا و بازگشت یون هایی از قبیل کلسیم، منیزیم، سدیم، پتاسیم در آب گردد.

و همچنین نیزقابلیت افزایش اکسیژن محلول در آب را هم دارد که همین امر سبب شده آب از حالت اسیدی خارج و ماهیت آن به سمت قلیایی و به ph بالای 7 تبدیل شود. فیلتر آلکالین از دوبخش آندی و کاتدی تشکیل شده که آب موجود در بخش کاتدی حاوی یون هیدروکسید، با بار منفی است که همان آب یونیزه قلیایی شده می باشد، و آب موجود درقسمت  آند نیز آب اسیدی است که از مسیر خروجی به سمت فاضلاب منتقل می شود . به این ترتیب با استفاده از دستگاه آب قلیایی کن و کاربرد آن میتوان در منزل نیز به راحتی آب شرب قلیایی با خواص بی نظیر را در اختیار داشت .

فواید نوشیدن آب قلیایی

با توجه به آنچه در این مقاله در خصوص نحوه ی ساختار و عملکرد دستگاه آب قلیایی کن و کاربرد آن گفته شد دریافتیم که این دستگاه با افزایش خاصیت قلیایی آب آن را به آبی شرب با برخورداری از خواصی مانند آنتی اکسیدان های قوی ، می نماید که نوشیدن و استفاده از این نوع آب به دلیل دارا بودن چنین خواصی برای حفظ سلامتی در بدن توصیه می گردد . ازعللی که موجب شده تا این آب به یک گزینه ی بسیار مناسب برای مورد استفاده قرار گرفتن تبدیل شود میتوان به موارد زیر اشاره نمود .
افزایش انرژی بدن
حفظ تعادل PH بدن
حفظ استحکام بافت استخوانی
بهبودی عملکرد دستگاه گوارش
افزایش جذب مواد معدنی در بدن
پیشگیری از بروز سنگ کلیه
کاهش قند خون و کنترل دیابت

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
اشتراک
اطلاع رسانی برای
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا
0
لطفا دیدگاه خود را برای این مقاله درج کنیدx