آبرسانی

نکات مهم در انتخاب تصفیه آب خانگی

ما دراین مقاله از مجله ی دماپویا با ارائه ی اطلاعاتی شما را در خصوص انتخاب و خرید تصفیه آب خانگی راهنمایی خواهیم کرد تا بتوانید انتخابی متناسب با نوع نیازتان را داشته باشید. اهمیت مسئله ی تصفیه آب ازاین موضوع نشات میگیرد که آب درزندگی ما ازچنین جایگاه مهمی برخوردار میباشد که درانجام هرکاری به وجود آن وابسته میباشیم ازاین رو نیزسالم و بهداشتی بودن آن برای مورد استفاده قرارگرفتن مسئله حائزاهمیتی به شمارمی آید به عنوان مثال میتوان به آب شرب اشاره نمود که یکی از نیاز های مبرم و حیاتی برای هرفرداست. با توجه به همین موضوع و لزوم وجود آب سالم ، سیستم تصفیه خانه شهری آب های زیرزمینی و آب روان پشت سدها را جمع آوری و بعد ازطی مراحل تصفیه به لوله کشی منازل جهت مصرف انتقال می دهد اما در این خصوص باید درنظر داشت ممکن است براثر فرسودگی لوله های و همچنین فرایند ناقص تصفیه و حذف آلاینده ها همچنین میکروب و ویروس های موجود درآب به طور کامل حذف نشده وهمچنان درداخل آب باقی  بماند وازطریق نوشیدن و یا پخت و پز وارد دستگاه گوارش شده و به مرور سلامتی افراد را تحت الشعاع قراردهد.از این روانتخاب و خرید تصفیه آب خانگی برای مقابله با این قبیل مشکلات یک امرضروری محسوب می گردد . لازم به ذکر است این سیستم ها به گونه ای طراحی شده اند که با ابعاد کوچک بتوان درآشپزخانه به راحتی مورداستفاده قراربگیرد.

با توجه به میزان اهمیت و نقش مهمی که سیستم های تصفیه آب خانگی در زندگی افراد ایفا می کنند توانسته اند دربخش تولیدهم جایگاه ویژه ای را ازآن خود بنماید ازاین روباید گفت اگرقصد انتخاب و خرید تصفیه آب خانگی را دارید میبایست برای داشتن محصولی متناسب با نوع نیاز یکسری نکات و اصول دراین زمینه را در نظر داشته  همچنین لازم به ذکراست دستگاه های تصفیه آب خانگی دربرندها و مدل های متفاوتی در بازار جهت استفاده تولید وعرضه می گردند از این رو ما دروبسایت تخصصی دماپویا به منظورخریدی بهینه و مقرون به صرفه انواع تجهیزات آبرسانی از جمله پمپ آب ، انواع مدل ها تصفیه آب را دربرندهای اصلی و معتبربازارهمراه با گارانتی اصلی وهمچنین امکان ارسال به سراسر کشور و بهترین قیمت را عرضه می نماییم .درادامه ی این مقاله با ما جهت راهنمایی بیشتردرخصوص انتخاب و خرید تصفیه آب خانگی همراه باشید.

بی شک درهرخرید یکسری معیار و اهدافی وجود دارد که مهمترین آن دارا بودن کارایی های لازم درجهت استفاده میباشد. به عنوان مثال دررابطه با انتخاب و خرید تصفیه آب خانگی بارعایت یکسری نکات پیش از خرید و آشنایی از نوع عملکرد آن میتوان محصولی در خور و متناسب با نوع نیازمان را تامین کنیم. در رابطه با ساختار و مشخصه های فنی این نوع ازسیستم های تصفیه خانگی باید گفت درهر مدل یا برندی که باشند یکسری ویژگی های مشترک را دارا میباشند ، به عنوان مثال : در همه ی این سیستم ها وجود سه عدد فیلتر تصفیه، ورودی آب ناخالص، و خروجی آب تصفیه مشترک بوده وروند فرآیند تصفیه در همه ی اشکال و مدل های آن نیز به این صورت است که ابتدا آب را از فیلتر های موجود در داخل دستگاه عبورداده که این عمل منجرمی گردد مواد درشت و آلاینده های فیزیکی، بوهای نامطبوع، آلاینده های شیمیایی و باکتری ها حذف شود. به این ترتیب در نهایت آب بدون آلاینده و تصفیه شده ازمسیر خروجی دستگاه به بیرون هدایت می شود.اما نکته ی حائزاهمیت به منظوربهتراین فرآیند نوع قطعات و اجزای به کار رفته در این سیستم میباشد چرا که به هرمیزان از کیفیت بالاتری برخوردار باشد عملکرد بهتری هم از خود نشان میدهد . بنابراین به منظور انجام فرایند صحیح و عمل فیلتراسیون قطعات و اجزای داخلی همچنین برند تصفیه آب از اهمیت ویژه ای برخورداراست که درنظرداشتن این موضوع دربحث انتخاب و خرید تصفیه آب خانگی هم نیزازاهمیت بالایی برخوردارمیباشد .

بررسی فیلترهای تصفیه آب خانگی

بررسی فیلترهای تصفیه آب خانگی

دستگاه های تصفیه آب برای انجام حذف آلاینده ها همچنین ذرات معلق در آب شهری در دو مدل فیلتراسیون و اسمز معکوس تقسیم بندی می شوند. که در هرنوعی باشند و هریک از روش های تصفیه آب هم که صورت بگیرد یکسری مزایا و معایب مختص به خود را دارا می باشند . به طور کلی روش فیلتراسیون به این صورت است که تنها ذرات فیزیکی و ناخالصی هایی از قبیل گل و لای، شن و ماسه، کلر را فیلتر و حذف می کند که این روش دارای ایراداتی است از جمله اینکه در این مدل از فیلتراسیون باکتری و بوی نامطبوع حذف نمی شود پس بهتراست این مدل دستگاه تصفیه آب را در جهت استفاده به عنوان پیش تصفیه درنظرگرفت .پس درانتخاب و خرید تصفیه آب خانگی میبایست این نکته را هم درنظرگرفت.

در رابطه با دستگاه فیلتربه روش اسمزمعکوس باید گفت یکی ازمرغوب ترین نوع تصفیه آب به شمار می آید که درجهت انتخاب و خرید تصفیه آب خانگی بهتراست نوع و شیوه ی فیلتراسیون حتما درنظر گرفته شود همچنین باید گفت تصفیه آب به روش اسمزمعکوس یکی ازبهترین و کامل ترین روش های فیلتراسیون برای آب به شمارمی آید چراکه ازاین قابلیت برخوردارمیباشد که هرنوع مواد و ذرات شیمیایی و فیزیکی موجود در آب را به طورکامل حذف کند که نتیجه ی این امردراختیارداشتن آبی سالم وعاری از هرگونه مواد اضافی و مضراست. اما درعین حال دارای یکسری معایب نیزمیباشد ازجمله اینکه با این میزان از تصفیه که بیش از حد میباشد ، آب شرب به آب مقطر تبدیل می گردد که محصول نهایی این سیستم آبی است بدون املاح و مواد معدنی که طعم تلخی را هم به خود گرفته و این موضوع در طولانی مدت مشکلات بسیاری را دراستفاده برای افراد بوجود می آورد .

بررسی فیلترهای تصفیه آب خانگی

گفتیم که فیلتراسیون بالا درسیستم تصفیه سبب می شود تا آب دیگر خواص خوراکی بودن نداشته باشد ازاین رو میبایست دراین رابطه برای جلوگیری ازتلخ شدن وهمچنین بازگرداندن املاح معدنی مفید ازیک فیلتراضافه که تحت عنوان فیلتر مینرال دربازار شناخته می شود استفاده نمود به این صورت که آب تصفیه شده درمرحله ی آخراز فیلترمینرال عبورکرده و سبب تعادل TDS آب در محدوده مجاز یعنی 30ppm تا 90ppm می گردد. به این ترتیب دوباره میتوان طعم آب شرب را بازگرداند .درادامه ی مطالب برای بررسی بیشتردرجهت انتخاب و خرید تصفیه آب خانگی با ما همراه باشید .

مدل دستگاه تصفیه آب خانگی

درانتخاب هرنوعی از مدل های دستگاه تصفیه آب خانگی اولین و مهمترین نکته محیط و فضایی است که محصول رابرای استفاده ی آن درنظرمیگیریم سپس با توجه به مدل های موجود این سیستم از جمله : زیر سینکی، رومیزی، و سر شیری هرمحصولی را که کارایی لازم و متناسب با نوع استفاده را داشته باشد ، میتوان به راحتی تهیه نمود.البته لازم به ذکر است با اینکه این سری از تجهیزات دارای انواع و مدل های گوناگونی میباشند اما هدف ازانتخاب و خرید تصفیه آب خانگی در هر مدل و یا نوع به منظورانجام عملیات حذف آلاینده های موجود در آب است تا بتوان آب را برای مورد استفاده و یا درواقع قابل شرب بودن آماده نمود . در ادامه ی مقاله ما به بررسی برای آشنایی از نحوه ی عملکرد و مشخصات فنی هریک ازاین مدل ها خواهیم پرداخت

تصفیه آب خانگی سر شیری

تصفیه آب خانگی سر شیری

گفتیم که درانتخاب و خرید تصفیه آب خانگی با انواع و مدل های گوناگونی روبه روهستیم . تصفیه های سرشیری تحت عنوان یک نمونه از تجهیزات فیلتراسیون نام برد که درابعاد واندازه های بسیار کوچک طراحی و ساخته شده و با قرارگرفتن روی شیر آب عمل فیلتراسیون و تصفیه آب را انجام می دهند البته این مدل تصفیه آب  دارای عمر کوتاهی بوده و با توجه به میزان استفاده و تعداد دفعات باز و بسته شدن شیرآب تنها میتوان به مدت 4 الی 6 ماه از این مدل تصفیه آب ها استفاده نمود البته در عین حال با برخورداری از از مزایایی چون : نصب و راه اندازی راحت، قیمت مقرون به صرفه، عدم اشغال فضای مفید درعین حال ازجایگاه ویژه ای در مصرف برخوردارمیباشند. اما به دلیل ساختارساده ای که دارند باید گفت این قابلیت که بتوانند تمامی میکروب و ویروس های موجود در آب را از بین ببرند را ندارند و این نکته ی حائز اهمیتی است که پیش ازانتخاب و خرید تصفیه آب خانگی میبایست در نظر گرفته شود .

تصفیه آب خانگی زیر سینکی

یکی دیگر ازمدل های دستگاه تصفیه آب و پرکاربرد این تجهیزات مدل زیرسینکی آن می باشد درواقع دستگاه تصفیه آب خانگی زیر سینکی یکی از متداول ترین و مرسوم ترین مدل های دستگاه تصفیه آب بوده که نسبت به سایر مدل ها بیشتر مورد استقبال قرار میگیرد. محل قرار گیری این سیستم همانطورکه ازنامش پیداست زیر سینک و داخل کابینت نصب و اجرا می گردد . در خصوص انتخاب و خرید تصفیه آب خانگی باید گفت این مدل ،عملیات فیلتراسیون کردن را به طورعمده به دو روش اسمز معکوس و فیلتراسیون با هدف حذف آلاینده های آب شرب انجام می دهد. این مدل دستگاه تصفیه آب خانگی قابلیت تولید حجم بالایی از آب تصفیه شده را دارد که به همین منظورمی توان در مصارف خوراکی مانند شستشوی سبزیجات، میوه، و پخت و پز ازآب تصفیه شده ی این استفاده نمود . از نکات مهم درباره ی نصب این سیستم ها این است که حتما باید از یک نیروی متخصص درجهت انجام این امراستفاده نمود .

تصفیه آب خانگی زیر سینکی
تصفیه آب خانگی رومیزی

تصفیه آب خانگی رومیزی

همانطور که اشاره شد برای انتخاب تصفیه آب خانگی متناسب با نیاز بهتراست که شرایط نصب و فضای مورد نیاز دستگاه را درنظر داشته باشید. درهنگام انتخاب و خرید تصفیه آب خانگی کیسی باید درنظر داشت به دلیل شباهت آن به کیس کامپیوتر دربازار به عنوان کیسی نیز شناخته می شود. تصفیه آب خانگی رومیزی در مدل های اسمز معکوس و فیلتراسیون آب شرب مورد نیاز را تصفیه و مواد آلاینده ی آن را حذف و فیلتر می کنند.و به دلیل قرارگرفتن روی میز و یا کابینت شکل و نمای این دستگاه ازاهمیت ویژه ای برخوردار میباشد بنابراین شرکت های تولیدی ای که درخصوص طراحی و ساخت انواع تصفیه آب خانگی فعالیت دارند بدنه ی این دستگاه را ازبهترین متریال و با شکل ظاهری مدرن جهت عرضه تولید می نمایند و با این مشخصه های ظاهری یعنی ابعاد کوچک  تنها توانایی فیلتراسیون حجم کوچکی ازآب را دارند اما به دلیل لوکس بودن این کالا با قیمتی بالاتر نسبت به مدل های دیگر در بازار به فروش می رسند.

برترین برند دستگاه تصفیه آب خانگی

درخصوص انتخاب و خرید تصفیه آب خانگی باید گفت درحال حاضر شرکت های مختلفی در خصوص ساخت و تولید انواع مدل های تصفیه آب خانگی به فعالیت مشغول میباشند.از این رو این محصول تحت عنوان برندهای متعدد با سطح کیفیت های مختلف تولید و در بازار عرضه می گردد که اهمیت این موضوع تا حدی است که برای انتخاب تصفیه آب خانگی مناسب و کارآمد علاوه بردرنظر داشتن شرایط نصب و روش تصفیه آن ، برند دستگاه را نیزمیبایست در نظر داشت چرا که شرکت های معتبر برای ساخت تصفیه آب ها بهترین مواد و متریال را مورد استفاده قرار می دهند به این ترتیب بدون اینکه تاثیر منفی روی ساختار آب داشته باشند عمل فیلتراسیون و تصفیه آب را در بهترین شکل انجام می دهند و درحال حاضر برندهای تایوانی، چینی، ایتالیایی، آمریکایی و ایرانی هریک با سطح کیفیت متفاوت تولید و در بازار ایران به فروش می رسند که در انتخاب و خرید تصفیه آب خانگی میبایست برندهای مطرح و معتبر ارائه داده شده را مد نظر قرار داد چراکه از قابلیت هایی چون گارانتی، سرویس دهی، تعویض قطعات برخوردارمیباشند.

انتخاب تصفیه آب خانگی

رعایت استانداردهای جهانی در دستگاه تصفیه آب خانگی

به دلیل اثربخشی و رابطه مستقیم آب تصفیه شده با سلامت افراد یکی از ملاک های انتخاب و خرید تصفیه آب خانگی توجه به رعایت استانداردهای جهانی سازمان بهداشت ملی می باشد. این موسسه یک سازمان غیر انتفاعی بین المللی بوده گواهینامه های مربوط به سلامت و استانداردهای زیست محیطی را صادر می کند. گواهینامه ها و تاییدیه های این موسسه مورد قبول همگان در سراسر جهان می باشد. این سازمان پس از ارزیابی و تست تصفیه آب در صورت رعایت کردن استانداردهای جهانی گواهینامه های WQA و یا NFS را به برند و مدل تولیدی دستگاه اعطا می نماید. بنابراین برای خرید و انتخاب تصفیه آب خانگی توجه به نشان استاندارد جهانی از نکات قابل توجه به شمار می آید.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
اشتراک
اطلاع رسانی برای
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا
0
لطفا دیدگاه خود را برای این مقاله درج کنیدx