گرمایشی

روش محاسبه رادیاتور پنلی

راهنمای محاسبه رادیاتور پنلی به خریدار این امکان را می دهد که انتخاب و خریدی متناسب به نیاز داشته باشد. رادیاتورهای از جنس های متفاوتی تولید و در بازار موجود می باشند که هریک دارای عملکردی مشابه هستند اما به دلیل جنس بدنه از ظرفیت گرمادهی یکسانی برخوردار نیستند. رادیاتور پنلی نوعی از شوفاژهای گرمایشی است که بصورت یک تکه یا یک سطح از ورقه های فولاد ساخته شده، و وظیفه ی انتقال گرمای سیال درون آن به محیط اطراف از طریق جابه جایی هوا می باشد.

استفاده از رادیاتور پنلی یکی از قدیمی ترین راه های گرمایش ساختمان بوده و تاکنون هم مورد استفاده قرار گرفته است. رادیاتور پنلی توسط کشورهای سازنده از قبیل ترکیه، ایتالیا، آلمان، بلژیک و ایران در دو مدل تک کنوکتور و دو کنوکتور تولید و ارائه می گردد. رادیاتور فولادی که در بازار ایران معتبر باشد و طبق استانداردهای بین المللی تولید همراه با گارانتی اصلی ارائه می شوند می توان به رادیاتور پنلی ایران رادیاتور، بوتان، لورچ، تاش، سانیکا اشاره نمود. این نوع رادیاتور ها عموما دارای سایزهایی از قبیل 60 سانت،80 سانت، 100سانت، 120 سانت،140 سانت، 160 سانت عرضه می گردد. برای انتخاب رادیاتور پنلی متناسب با محیط مورد نظر باید ظرفیت گرمادهی مورد نیاز محاسبه شود. از آنجایی که این محاسبات نیاز به پارامتر های خاصی دارد و کمی دشوار به نظر می رسد، کارشناسان دماپویا راه ساده تری برای محاسبه رادیاتور پنلی را در اختیار شما قرار داده اند. شما مشتریان عزیز می توانید با مراجعه به فرم زیر و ورود اطلاعات خواسته شده رادیاتور پنلی مناسب را انتخاب نمایید.

با محاسبه رادیاتور پنلی میتوانید خریدی هوشمندانه و مقرون به صرفه را تجربه کنید. رادیاتورهای پنلی نسبت به رادیاتور آلومینیومی یا پره ای از ظرفیت گرمایی و حرارت دهی بالاتری برخوردار هستند و قابلیت ایجاد گرمایش در فضاهای بزرگتر را دارند. با توجه به کاربرد گسترده ی این مدل از رادیاتورها شرکت ها و گروه های صنعتی متعددی در خصوص طراحی و تولید انواع رادیاتور پنلی در حال فعالیت هستند، بنابراین این محصولات در دهها برند تولید و در بازار موجود می باشند، به همین دلیل شاید انتخاب برند مناسب کمی دشوار به نظر برسد. با توجه به همین موضوع گروه فنی دماپویا در مقاله ای مجزا به معرفی بهترین رادیاتور پنلی موجود در بازار پرداخته که با مراجعه به این صفحه می توان خریدی بهینه و مقرون به صرفه را تجربه نمایید. به طور میانگین ظرفیت گرمایی هر یک متر رادیاتور پنلی یا فولادی 1750 کیلوکالری می باشد که با توجه به فرمول زیر می توانیم بهترین رادیاتور پنلی متناسب با متراژ مورد نیاز را انتخاب و خریداری نمود .

رادیاتور پنلی مورد نیاز = ظرفیت گرمایشی هر متر رادیاتور پنلی ÷ (130 × متراژ )

با توجه به ظرفیت محاسبه شده برای اتاق 12 متری رادیاتور پنلی 80 سانت یا 90 سانت کافی می باشد .

0.89 = 1750 ÷ (130 × 12)

آشنایی با رادیاتور پنلی و عملکرد آن

آشنایی با رادیاتور پنلی و عملکرد آن

در متن بالا روش محاسبه رادیاتور پنلی را بیان کردیم، برای خرید این مدل شوفاژ گرمایشی بهتر از نگاهی به عملکرد و ساختار آن بی اندازیم. کارکرد رادیاتورها به این صورت است که آب درون پکیج، موتورخانه یا یک گرم کننده به درجه حرارت مورد نظر رسیده و به سمت رادیاتور ها پمپ می شود، رادیاتور ها دارای ورودی و خروجی آب می باشند که از شیر ورودی آب داغ وارد شده و با استفاده از گرمای آب دریافتی و انتقال هوای محیط را گرم می کنند. رادیاتور های پنلی از فولاد ساخته شده که رسانای خوبی برای انتقال گرما هستند و آب گرم داخل آن دائم در رفت و آمد است و فین های خارجی به کار رفته در رادیاتور ها گرم شده و می تواند به طور مداوم اتاق را گرم کند و سرانجام آب داخل رادیاتور سرد شده و برای گرم شدن مجدد از خروجی رادیاتور به سمت پکیج برمیگردد .

گردش هوا در اطراف رادیاتور ها چگونه است

رادیاتور پنلی گرما را به هوای اطراف خود انتقال داده و با گرم شدن هوای اطراف رادیاتور به سمت بالا می رود و هوای خنک جایگزین شده و چرخش هوا جریان پیدا می کند و باعث می شود تمام هوای اتاق گرم شود. این چرخه به طور دائم در حال جریان است و همواره دمای اتاق گرم و مطبوع باقی می ماند. این مدل رادیاتور به دلیل دارا بودن ظرفیت حرارت دهی بالا و قابلیت گرمایش محیط در کوتاهترین زمان، در محیط های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. با توجه به همین موضوع سهم قابل توجهی از بازار را نیز به خود اختصاص داده اند. گروه فنی مهندسی دماپویا در مقاله به معرفی ارزانترین رادیاتور پنلی موجود در بازار پرداخته که با مراجعه به این صفحه می توانید خریدی بهینه و مقرون به صرفه را تجربه نمایید.

گردش هوا در اطراف رادیاتور ها چگونه است
عملکرد مطلوب رادیاتور

عملکرد مطلوب رادیاتور

برای داشتن هوای مطلوب باید در سیستم رادیاتور ها هماهنگی ایجاد شود تا تمام رادیاتورها دمای یکسانی را به محیط انتقال داده تا بیشترین بهره وری را داشته باشید. عملکرد رادیاتورها هنگامی مطلوب است که دمای خروجی نسبت به دمای ورودی 10 درجه سلسیوس تفاوت داشته باشد. اگر افت دما بیشتر باشد به این معنی است که آب در رادیاتور ها به صورت کند در حال حرکت است و باید شیر ورودی را بیشتر باز کنید اما اگر افت دما کمتر باشد جریان آب سریع بوده و باید شیر آب کمی بسته شود .

نظافت رادیاتور

برای عملکرد بهتر و راندمان بالای رادیاتور ها باید در نظافت آن را رعایت کرد. حرارت از آب در رادیاتور به هوای بیرونی انتقال می یابد و گرد و خاک و چرک روی پنل رادیاتور بعنوان یک عایق برای جلوگیری از انتقال حرارت می باشد . به همین دلیل نظافت و تمیز نگه داشتن رادیاتور ها اهمیت بسیاری دارد. رادیاتور ها با آب ساده یا محلول آب و صابون به سادگی تمیز می شوند . با توجه به آنچه تا کنون گفته شد با داشتن اطلاعات لازم در خصوص محاسبه رادیاتور پنلی می توانید خریدی بهینه و مقرون به صرفه داشته باشید.

نظافت رادیاتور
0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
اشتراک
اطلاع رسانی برای
guest
11 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
حسینی
حسینی
4 سال پیش

ممنون از کمک که به من کردین

حسین
حسین
4 سال پیش

سلام بسیار عالی و مفید

جلیل
جلیل
3 سال پیش

بسیار مفید بود

یک رهگذر
یک رهگذر
3 سال پیش

خیلی عالی بود مخصوصا” که متراژ مورد نیاز برای خرید رادیاتورهای پنلی ارائه شده بود – متشکرم

آراد
آراد
3 سال پیش

سلام ممنون بابت راهنماییتون ولی به اتاق با پنجره و بدون پنجره اشاره ای نکردین سپاس.

Leo
Leo
2 سال پیش

سلام میشه علاوه بر محاسبه اندازه پکیج فرمول نحوه محاسبه قیمت و اندازه رو هم بگید

سعید
سعید
2 سال پیش

تشکر از شما برای کمکی که کردین ???

ناصر آهوز
ناصر آهوز
2 سال پیش

سلام خسته نباشید سالن ۷۵ متری چقدر رادياتور میخاد

استاد کار
استاد کار
2 سال پیش

عالی بود کاربردی و مفید

حسن
حسن
1 سال پیش

سلام.عالی بود و مفید
متشکرم

مصطفی
مصطفی
5 ماه پیش

عالی بود ممنون که اطلاعات واقعی و بدرد بخور ارائه دادین.

اینها را هم ببینید
بسته
دکمه بازگشت به بالا
11
0
لطفا دیدگاه خود را برای این مقاله درج کنیدx