سرمایشی

روش استفاده از ریموت کنترل کولر گازی

سیستم های سرمایشی و گرمایشی مجهز به تجهیزاتی مانند کنترل هستند. در این مقاله نیز به این می پردازیم روش های استفاده از ریموت کنترل کولر گازی چیست. برخی از عملکرد آن ها در اغلب موارد شبیه به هم بوده و با این حال تفاوت هایی نیز با یکدیگر دارند. به عنوان مثال برای انجام تنظیم دما، دکمه های خاموش و روشن، تنظیم حالت به توربو و معمولی عملکردی یکسان دارند. در مواردی که هر یک روش استفاده خاص خود را داشته باشد، می تواند برای کاربران چالش برانگیز باشد. با توجه به تقاضای گسترده این که برای این سیستم ها وجود دارد، برندهای متعدد اقدام به ساخت انواع کولر گازی می کنند و محصولات منحصر به فرد را به بازار عرضه می کنند.

با گرم شدن هوا در تابستان و افزایش بی رویه دما، افراد زیادی از این سیستم برای تهویه مطبوع محیط خود استفاده می کنند تا دمای آن را مطبوع کرده و محیط را خنک سازی کنند. با توجه به عملکرد سرمایشی قوی که اسپلیت ها دارند، جایگاه بالایی در فروش بازار دارند و در مکان های گوناگونی می توان آن را به منظور تهویه مطبوع به کار برد. در ادامه قصد داریم راه های استفاده از ریموت کنترل کولر گازی را بررسی کرده و راهنمایی های مصرف آن را شرح دهیم. برای این منظور به برندهای مطرح و معتبر ایران رادیاتور، هایسنس، ال جی، سامسونگ، تراست، گرین و اجنرال پرداخته ایم و هر یک را به همراه تصویر کنترل مربوطه توضیح داده ایم.

در این بخش به راهنمایی های لازم در مورد ریموت کنترل کولر گازی ال جی پرداخته ایم. اسپلیت های تولید شده توسط این برند در ظرفیت های هوادهی 9000 الی 30000 بی تی یو در ساعات طراحی می شوند و مدل های مختلف آن بازدهی قوی را دارند. با توجه به راندمان خوب این محصولات از سوی مشتریان با استقبال بالایی مواجه می شود. همچنین گفتنی است که مزایای متعددی دارند که از جمله آن ها می توان به فناوری اینورتر، طراحی مدرن و مجهز بودن به تکنولوژی های روز اشاره داشت. به این خاطر از برندهای پرفروش بازار به شمار می رود. امکانات مضاعف محصول روی جدول کنار تصویر ریموت کنترل نمایش داده شده است.

ریموت کنترل کولر گازی اسپلیت ال جی

راهنمای ریموت کنترل کولر گازی سامسونگ

به منظور بررسی روش های استفاده از ریموت کنترل کولر گازی برند سامسونگ ابتدا پیش از هرچیز ویژگی های فنی آن را مورد بررسی قرار می دهیم. اسپلیت های تولید شده توسط این کمپانی در ظرفیت هوادهی 10000 الی 30000 btu عرضه می شوند تا بتوان آن را برای خنک سازی مکان های بزرگ و کوچک مورد استفاده قرار داد. برخی مدل های آن از قابلیت عملکرد سرد، سرد و گرم برخوردار اند. ناگفته نماند که مجهز بودن دستگاه به تکنولوژی اینورتر در مدل های مختلف اسپلیت سامسونگ تاثیر مستقیمی در کاهش مصرف انرژی دارد که کمک می کند بازدهی دستگاه بیشتر شود. علاوه بر آن نوع کمپرسور بکار رفته در این کولرها از نوع اسکرال و روتاری اند و مجهز به گاز مبرد R22 و R410 سازگار با محیط زیست می باشند.

از مزایای دیگر سیستم های تهویه مطبوع ساخته شده توسط این برند استفاده از قطعات و متریال اصلی و با کیفیت است که موجب افزایش و حفظ طول عمر دستگاه می شود. همچنین بازدهی آن در هوادهی را افزایش می دهد. سیستم های پیشرفته به کار رفته در آن این محصول را به یکی از پرفروش ترین ها تبدیل می کند. در ادامه روی جدول کنار تصویر ریموت کنترل سامسونگ امکانات بیشتر دستگاه قابل مشاهده می باشد.

ریموت کنترل کولر گازی اسپلیت سامسونگ
ریموت کنترل کولر گازی سامسونگ

راهنمای ریموت کنترل کولر گازی اجنرال

برای آن که بدانیم روش کار ریموت کنترل کولر گازی برند اجنرال چیست، می توان در ابتدا ساختار آن را مورد بررسی قرار داد. برند اجنرال به عنوان یکی از قدیمی ترین و شناخته شده ترین ها در عرصه سیستم های تهویه مطبوع به شمار می آید که به دلیل سطح کیفیت بالایی که ارائه می دهد، اسپلیت هایی با قدرت خنک کنندگی بسیار مطلوب را به بازار و مشتریان سراسر دنیا به ویژه مناطق گرمسیری ارائه می کند.

لازم به توجه است که این مدل اسپلیت در ظرفیت های 9000 تا 36000 btu طراحی می شوند. از قابلیت های آن می توان به عملکرد سرد و گرم اشاره داشت که به این واسطه می توان آن را در تمامی فصول مورد استفاده قرار داد. کمپرسورهای به کار رفته ی در این اسپلیت ها از نوع روتاری و اسکرال می باشند که هوادهی بالایی دارند. گاز مبرد مورد استفاده در آن ها نیز از نوع R22 و R410 می باشد که سازگاری بالایی با محیط زیست دارد. علاوه بر این موارد، از تکنولوژی اینورتر در ساخت آن ها به کار می رود که میزان مصرف انرژی در آن را به کمترین حد می رساند. در نهایت بازدهی آن دستگاه افزایش خواهد داشت. در ادامه مطالب آموزش استفاده از ریموت کنترل کولر گازی اجنرال همراه با تصویر را برای شما قرارداده ایم.

ریموت کنترل کولر گازی اسپلیت اجنرال
ریموت کنترل کولر گازی اسپلیت اجنرال

راهنمای ریموت کنترل کولر گازی ایران رادیاتور

 لازم به توضیح است که کولر گازی های ایران رادیاتور در ظرفیت های 9000 تا 30000 بی تی یو (BTU) در ساعت تولید شده و با بالاترین گرید انرژی روانه بازار رقابت می شود. با توجه به وضعیت این کولر در برچسب انرژی، این محصولات از راندمان بالایی جهت هوادهی برخوردار اند و میزان مصرف برق آن مقرون به صرفه است. کمپرسورهایی که در این محصولات به کار رفته از نوع روتاری بوده و ساخت شرکت توشیبا ژاپن هستند. این نوع کمپرسورها در مناطق معتدل عملکرد خوبی خواهند داشت. شما مخاطبین گرامی می توانید راهنمای ریموت کنترل کولر گازی ایران رادیاتور را مشاهده نمایید.

ریموت کنترل کولر گازی ایران رادیاتور

راهنمای ریموت کنترل کولر گازی شارپ

می توان ابتدا پیش از بررسی روش های استفاده از ریموت کنترل کولر گازی شارپ، نگاهی به عملکرد این سیستم داشت. محصولات شارپ در ظرفیت هوادهی 9000 تا 30000 btu با راندمان و بازدهی بسیار مطلوب تولید می شوند و جایگاه خوبی در سهم فروش دارند. کمپرسورهایی که سازنده این برند در آن به کار می گیرند، از نوع روتاری است. با بهره گیری از گاز مبرد R410 سازگار با محیط در کمپرسور هوایی مطلوب بدون آسیب زدن به محیط زیست را فراهم می کند.

در واقع سیستم های تهویه مطبوع این برند به شکلی طراحی می شوند که بالاترین بازدهی را در عین کمترین میزان مصرف انرژی داشته باشد. این کولر قادر است در مدت زمان کوتاهی دمای دلخواه کاربر را تامین کند. سطح کیفیت بسیار بالای این سیستم ها در کنار قیمت اقتصادی کمک می کند که این اسپلیت به یکی از پرفروش ترین ها در بازار تبدیل شود. در ادامه نحوه عملکرد و آموزش استفاده از ریموت کنترل کولر گازی شارپ را قرار داده داده یم که می توانید به آن مراجعه و استفاده نمایید.

کنترل کولر گازی شارپ

راهنمای ریموت کنترل کولر گازی هایسنس

در این بخش طرز کار ریموت کنترل کولر گازی برند هایسنس را بررسی خواهیم کرد. بهتر است ابتدا به آشنایی با این سیستم از نظر ساختار و عملکرد آن بپردازیم. کولر گازی هایسنس در ظرفیت های 9000 تا 30000 btu در ساعت طراحی می شود که قابلیت عملکرد سرد، سرد و گرم را دارد. در بازار این برند و محصولات تهویه مطبوع آن با استقبال مواجه می شود. در این کولرها کمپرسورهای روتاری و پیستونی به کار می رود. به همین دلیل قابلیت کارکرد دراقلیم های جغرافیایی متنوع را دارد تا هوایی خنک و مطبوع را فراهم کند. از گاز مبرد R22 و R410 سازگار با محیط زیست، استفاده می شود که مزایای خوبی دارد. به کار گیری تکنولوژی اینورتر میزان مصرف انرژی کولر را به حداقل رسانیده و درنهایت بازدهی بالایی خواهد داشت. همچنین باید گفت این سری از سیستم های تهویه مطبوع مطابق استانداردهای بین المللی طراحی می شوند. به واسطه سطح کیفیت بسیار بالایی که دارند، برند هایسنس موفق بوده در سال های اخیر جایگاه بالایی را در بازار فروش به خود اختصاص دهد. در ادامه روش استفاده از ریموت کنترل این سیستم را برای شما قرار داده ایم.

ریموت کنترل کولر گازی هایسنس

راهنمای ریموت کنترل کولر گازی جنرال

برند موفق جنرال به جرئت یکی از قدیمی ترین کمپانی ها در عرصه طراحی و تولید سیستم های تهویه مطبوع به شمار می رود که به دلیل توان بالای آن در خنک کنندگی هوا چندین سال متمادی به یکی از پرفروش ترین های بازار کولر گازی در سراسر دنیا به ویژه مناطق گرمسیری تبدیل شده است. در این اسپلیت ها از کمپرسور های قدرتمندی استفاده می شود. در جهت ارائه ی روش استفاده از ریموت کنترل کولر گازی مشخصه های فنی این سیستم را مورد بررسی قرار می دهیم. در واقع این کمپانی انواع مدل های کولر گازی را در ظرفیت های 9000 تا 30000 btu با قابلیت عملکرد سرد وگرم طراحی می کند که همگی راندمان بالایی داشته و در رقابت بازار جایگاه بالایی از فروش را به خود اختصاص می دهد. کمپرسورهای بکار رفته دراین دستگاه از نوع روتاری و پیسونی بوده و گاز مبرد بکار رفته در آن نیز R22 و R410است که با محیط زیست نیز سازگاری دارد.

این سری از سیستم های تهویه مطبوع به گونه طراحی شده اند که با کمترین میزان مصرف انرژی بالاترین میزان بازدهی را دارند. به همین خاطر با استفاده از کمپرسورهای متنوع می توان در هر شرایط جغرافیایی از این دستگاه ها به منظور تامین خنک بهره مند شد. این کولر گازی تولید شده توسط جنرال مطابق استانداردهای بین المللی طراحی می شوند. همچنین طراحی آن ها منحصر به فرد می باشد. شما می توانید جهت دریافت راهنمای استفاده از ریموت کنترل کولر گازی با این برند به تصویر ارائه شده مراجعه نمایید.

ریموت کنترل کولر گازی جنرال

راهنمای ریموت کنترل کولر گازی گرین

جهت ارائه راهکارهای لازم برای طرزاستفاده از ریموت کنترل کولر گازی به بررسی نوعی دیگر ازسیستم های سرمایشی ساخته شده توسط برند گرین پرداخته ایم. لازم به توضیح است که کولر گازی گرین در ظرفیت های 9000 الی 36000 btu در ساعت با سطح کیفیت بسیار بالا تولید و در بازار موجود می باشند. با توجه به آن که در این اسپلیت از کمپرسورهای روتاری و پیستونی به کار رفته، در این امکان را به آن می دهد تا در هر اقلیمی از شرایط آب و هوایی کشور بتوان از آن بهره مند شد. به عنوان مثال در شرایط جغرافیایی گرمسیری، معتدل و مرطوب هوایی مطبوع را برای کاربران فراهم می کند. لازم به ذکر است که گاز مبردی که در ساختار آن به کار رفته، از نوع R22 و R410 سازگار با محیط زیست اند. این نوع ازکولر گازی با قابلیت عملکرد سرمایش و گرمایش می تواند در روزهای گرم و سرد سال مورد استفاده قرار بگیرد تا هوا را طبق دلخواه کاربران تغییر دهد. برخورداری از تکنولوژی های منحصر به فرد همچنین طراحی مدرن به سبک نوین سبب افزایش سطح کیفیت دستگاه می شود. جهت بهره گیری راهنمای استفاده از ریموت کنترل کولر گازی گرین میتوانید به مطلب پایین مراجعه نمایید.

کنترل کولر گازی گرین

راهنمای ریموت کنترل کولر گازی تراست

در ادامه بررسی راهنمایی استفاده از ریموت کنترل کولر گازی به سیستم های ساخته شده توسط تراست پرداخته ایم. محصولات تهویه مطبوع ساخته شده توسط این برند با راندمان و بازدهی بسیار بالا و در ظرفیت های 9000 تا 36000 بی تی یو طراحی و تولید می شوند. کمپرسورهایی که برای خنک سازی هوا در آن ها به کار رفته از نوع روتاری و اسکرال می باشد. می توان برای هر شرایط و اقلیم جغرافیایی از آن به منظور ایجاد هوایی مطبوع بهره مند شد. کمپانی تراست با هدف کاهش مصرف انرژی از کیت اینورتر در ساخت برخی از مدل های این سیستم برودتی بهره برده که این فناوری کارکرد موتور را به صورت دور متغیر می سازد و باعث کاهش مصرف برق می شود. در بخش آخر از مقاله به طور کامل نحوه و نوع استفاده از ریموت کنترل توضیح داده شده است.

معرفی دکمه های ریموت کنترل کولر گازی

به منظور ارائه ی نکات مهم طرزکار ریموت کنترل کولر گازی برندهای مطرح این نوع تجهیزات را همراه با تصویر کنترل در این مقاله قرار داده ایم. حال با درنظر داشتن اینکه اکثر اسپلیت ها از یک عملکرد مشخص برخوردارند و دکمه های درج شده روی کنترل به منظور یک فعالسازی عملیات مشخص در دستگاه تعبیه شده است، در ادامه قصد داریم دکمه هایی که در اکثر ریموت ها وجود دارد را به طور کامل شرح دهیم تا استفاده بهینه ای را تجربه کنید.

دکمه on/off : به منظور روشن و خاموش کردن دستگاه بکار رفته است، به این معنا که در صورت نیاز میتوان با فشار دادن این دکمه کولرگازی را روشن و یا خاموش نمود.
دکمه + / – : شکل ظاهری این دکمه با توجه به ریموت کنترل می تواند به صورت ˅ و یا ˄ نمایش داده شود. با فشردن این دکمه میتوان درجه حرارت و یا بردوت دستگاه را تغییر یعنی کاهش و یا افزایش داد.

دکمه fan : زمان هایی که دمای اتاق مساعد باشد و تنها به یک باد ملایم نیاز داشته باشیم میتوان با قرار دادن کولر گازی روی حالت فن با خاموش نگه داشتن کمپرسور هوایی مطبوع در فضای اتاق داشته باشیم.

دکمه Mode: با استفاده از این دستگاه میتوان عملکردهای متفاوت را برای کولر گازی تعریف کرد. به این معنا که با هر بار فشردن آن تغییر حالت دستگاه را خواهیم داشت.

دکمه Auto: با کمک این دکمه میتوان دمایی را به طور دلخواه تعیین کنید و دستگاه به طور اتوماتیک روی آن درجه حرارت تغییر دما می دهد. بدین معناست که کولر گازی روی حالت اتوماتیک قرار می گیرد و به طور خودکار روی دمای تعیین شده توسط کاربر تنظیم می گیرد.

دکمه Heat: به طور معمول این دکمه روی ریموت کنترل های مختلف به صورت آیکون خورشید نمایش داده می شود. با فشردن این دکمه عملکرد گرمایشی دستگاه را خواهیم داشت. بنابراین در فصل زمستان به منظور استفاده از قابلیت گرمایشی دستگاه با استفاده از این دکمه هوایی گرم و مطبوع در اختیار خواهید داشت.

دکمه Cool: برای فعال کردن عملکرد سرمایشی کولر گازی لازم این دکمه را که به طور عمده به شکل دانه ی برف نمایش داده شده را فشار دهیم.

دکمه temp: با کمک این دکمه میتوان تعادل دمای اتاق را حفظ کرد به این صورت که میتوان با فشردن این دکمه و قرار دادن کولر گازی روی درجه حرارت خاصی دمای دلخواه را تنظیم نمود.

دکمه Jet cool: در برخی از مدل های ریموت کنترل با گزینه ی Turbo نشان داده می شود. با کمک این دکمه میتوان کمپرسور دستگاه را برای ماکزیمم فعالیت با نهایت قدرت آماده نمود.

دکمه Fan Speed: وظیفه ی این دکمه تغییر سرعت فن می باشد، به طور معمول سرعت فن در دستگاه های مختلف قابلیت چهار سرعت کم، متوسط، زیاد و نامنظم را دارد.

دکمه Swing: دمپر کولر گازی یا همان پره ها متحرک بکار رفته در پنل داخلی وظیفه ی انتقال و هدایت دمای ایجاد شده را به محیط اتاق دارند. به طور عمده دمپرها بسته به نوع برند آنها به حالت افقی ویا عمودی تغییر جهت دارند. که با فشردن این دکمه میتوان جهت وزش باد را به دلخواه تغییر و تنظیم نمود.

دکمه Timer: با فشردن این دکمه میتوان زمان مشخصی برای شروع بکار و یا خاموش شدن دستگاه به طور اتوماتیک در نظر گرفت.

دکمه Sleep: با قرار دادن کولر گازی روی این حالت، دور فن و پرتاب باد دستگاه کاهش یافته اما دما ثابت می ماند، همچنین صفحه نمایش روی پنل نیز به حالت خاموش قرار می گیرد. بنابراین با این حالت صدا و نور دستگاه به کمترین حد رسیده و به خوابی خوشایند و لذت بخش کمک می کند.

دکمه Dry: در صورتی که مقدار رطوبت موجود در فضای اتاق زیاد باشد با استفاده از این حالت میتوان مقدار رطوبت اضافی را دریافت نمود.

دکمه Reset: به معنی تنظیم مجدد می باشد، در مواقعی که قصد تنظیم ساعت و یا بعد از تعویض باطری میتوان از این دکمه بهره مند شد.

دکمه فیلتر Plasma : در حال حاضر اکثر کولر گازی ها مجهز به فیلتر پلاسما می باشند. با استفاده از این دکمه میتوان خاموش و روشن شدن فیلتر را کنترل نمود.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
اشتراک
اطلاع رسانی برای
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا
0
لطفا دیدگاه خود را برای این مقاله درج کنیدx