سرمایشی

برچسب انرژی کولر گازی

کسانی که از لوازم برقی استفاده می کنند، اغلب این دغدغه را دارند که محصول شان مصرف انرژی پایین و مقرون به صرفه ای را داشته باشد که با محیط زیست نیز سازگار باشد. با این حال راندمان بالا نیز مورد انتظار مشتریان می باشد. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم بررسی کنیم که برچسب انرژی کولر گازی نشان دهنده چیست و هر حرف درج شده در آن معادل چه چیزی می باشد. این برچسب انرژی در این محصول روی پنل کولر چسبانده می شود و یکی از موارد مهمی به شمار می رود که باید هنگام انتخاب و خرید این تجهیزات سرمایشی و گرمایشی باید مورد توجه قرار گیرد.

یکی از مشخصه های یک سیستم تهویه مطبوع مناسب این است که میزان مصرف برق آن اقتصادی است و علی رغم این ویژگی، بازدهی بالایی را هم دارد. این نکته در نهایت برای کاربر دستگاه حاوی این مزیت می باشد که با هزینه های قبض برق گزاف مواجه نخواهد شد که این مزیت حاکی از مقرون به صرفه بودن عملکرد سیستم می باشد.

برچسب انرژی برای نخستین بار توسط اداره استاندارد ملی در سال 1375 چاپ شد که هدف از آن نمایش بازدهی سیستم های برقی است. پس از آن این برچسب همان طور که به احتمال زیاد بر روی لوازم برقی منزل خود دیده اید، روی اکثر وسایل انرژی درج می شود. این برچسب به عنوان نشان تناسب میزان مصرف انرژی و همچنین استاندارد بودن عملکرد بوده و مسلما دارندگان ترجیح می دهند دستگاهی را تهیه کنند که مصرف انرژی مقرون به صرفه و پایینی داشته باشد. در ادامه به منظور معرفی و آشنایی بیشتر با برچسب انرژی کولر گازی، به بررسی رنگ ها و حروف لاتین درج شده ی در آن می پردازیم.

بدیهی است که برچسب انرژی کولر گازی اسپلیت مانند دیگر برچسب ها در یک طیف رنگ مشخص می شود که هر کدام نشان دهنده رده انرژی محصول است. این طیف در 7 رنگ از سبز پررنگ تا قرمز رده بندی شده و در کنار آنها اعداد لاتین قرار دارند. این اعداد لاتین از A تا G  رتبه کالا را نشان می دهد.

هر چه در برچسب محصول رده رو به پایین نوار و رنگ قرمز برود میزان مصرف انرژی بیشتر و در نتیجه بازدهی دستگاه کمتر می گردد. گفتنی است به طور کلی کولر گازی موجود در بازار رده انرژی بین A ، A+ در برندها و سازنده های صاحب نام حاضر در بازار و در مارک های متفرقه معمولا روی B نمایش داده می شود به این معنا که اگر به دنبال تجهیزات تهویه مطبوع و برودتی اصلی هستید، می توانید آن را از طریق رده انرژی درج شده ی بر روی آن تشخیص دهید.

به این شکل که تمام برندهای متفرقه و یا غیر اصلی در روی این برچسب با حروف B نشان داده شده و در مقابل جهت در اختیار داشتن دستگاهی از برند های غیرمتفرقه می توانید آن را از بین رده های نشان داده شده با حروف A کمک بگیرید.

energy-damapouya

1 برچسب انرژی نشان دهنده ی علامت استاندارد

2 نشان دهنده شاخص بازده بیشترین و کمترین میزان انرژی

3 نسبت راندمان انرژی ، EER (تا دو رقم اعشار برحسب کیلو وات)

4 نشان دهنده ظرفیت سرمایش دستگاه (برحسب بی تی یو بر ساعت)

5 نشان دهنده ظرفیت سرمایش دستگاه ( برحسب کیلو وات )

6 نشان دهنده توان مصرفی دستگاه (بر حسب کیلو وات)

7 عملکرد نوع سرمایش و گرمایش دستگاه

8 نوع کلاس آب و هوایی (گرمسیری ، معتدل ، خنک)

9 عملکرد گرمایش دستگاه (برحسب کیلو وات )

10 راندمان حرارتی

11 عملکرد ضریب سرمایشی (COP)

12 نشان دهنده نام شرکت سازنده و مدل های قسمت داخلی ، بیرونی

مزایای استفاده از برچسب انرژی کولر گازی

آشنایی خریدار با قدرت بازدهی و نحوه عملکرد و کارایی انرژی کولر گازی

انتخاب هوشمندانه و آگاهانه مصرف کننده حین خرید کولر گازی

کاهش مصرف انرژی و استفاده بهینه کولر گازی

کاهش هزینه کولر گازی در انرژی مصرفی

کاهش آلودگی محیط زیست

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
اشتراک
اطلاع رسانی برای
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا
0
لطفا دیدگاه خود را برای این مقاله درج کنیدx