سرمایشی

نکات مهم در انتخاب کولر گازی

video
play-rounded-outline

شما بازدید کننده گرامی با مراجعه به لینک خرید کولر گازی می توانید بهترین قیمت و انواع مختلف را مشاهده نمایید

در این مقاله قصد داریم یکی از پرکاربردترین سیستم های تهویه مطبوع را به شما معرفی کرده و نکات کلیدی مربوط به آن را اشاره کنیم تا تجربه یک خرید مناسب را داشته باشید. به همین منظور، در ادامه 8 نکته مهم در انتخاب کولر گازی را مورد بررسی قرار داده ایم، تا در صورتی که شما عزیزان قصد خرید را دارید، بتوانید بهترین محصول را با راندمان مناسب انتخاب و استفاده نمایید.

انواع مدل های مختلف اسپلیت توسط برندهای متعدد طراحی و در سری های مختلف با بازدهی هوادهی متنوع تولید می شوند. برای انتخاب بهینه بایستی شرایط آب و هوایی محیط مورد نظر خود را در نظر داشته باشید. اسپلیت ها در مدل هایی با موتور متفاوت طراحی می شوند که هر کدام کاربرد ویژه ای برای منطقه جغرافیایی مختلف دارند. پس اگر قصد خریداری اسپلیت کولر گازی دارید، تا انتهای بررسی 8 نکته مهم درباره آن، با ما همراه باشید.

با توجه به کارکرد نسبتا پیچیده این تجهیزات، اولین مورد از 8 نکته مهم در انتخاب کولر گازی مربوط به نوع و کارکرد کمپرسور به کار رفته در آن می باشد. لازم به ذکر است که کمپرسور یکی از اجزای بسیار مهم به کار رفته در این محصول است و به نوعی قلب دستگاه محسوب می شود. کمپرسور در انواع روتاری، اسکرال و پیستونی طراحی می شود که به وسیله برندهای مختلف داخلی و خارجی تولید می شوند. کیفیت و جنس این قطعه همچنین نوع کارکردش در بازدهی اسپلیت موثر می باشد.

علاوه بر آن، جنس فن، فیلترها و کیفیت دیگر قطعات به کار رفته در این سیستم در عملکرد اسپلیت تاثیر بالایی دارد. قدرت پرتاب باد و جنس گاز مبرد از دیگر مواردی می باشد که باید در زمینه آنچه باید در مورد انتخاب و خرید کولر گازی بدانیم. این فاکتورها مسلما روی قیمت محصول نیز تاثیرگذار بوده و در ادامه هر کدام بطور مجزا مورد بررسی قرار گرفته اند.

گارانتی و خدمات پس از فروش

همانطور که گفته شد، سازنده های داخلی و خارجی زیادی اقدام به طراحی و ساخت این سیستم ها می کنند. طبیعتا برخی از آن ها معتبر بوده و جایگاه بالایی در بازار فروش دارند. از سویی دیگر برخی چندان اعتباری ندارند متعاقبا خدمات پس از فروش و گارانتی مناسبی ارائه نخواهد داد. در نتیجه مصرف کنندگان بعد از خریداری محصول ممکن است با مشکلات متعددی مواجه شوند. اما کولر گازی که دارای ضمانت نامه معتبر و خدمات پس از فروش گسترده ارائه می شود، نه تنها خیال مشتریان را از خرید اسپلیت مناسب آسوده می سازد، بلکه در نگهداری محصول کمک شایانی به آنها کرده و در صورت نیاز، به مشتریان سرویس دهی مناسب ارائه می شود.

البته باید اشاره کرد که ارائه دادن این خدمات تنها توسط برندهای مطرح و قدمت دار نبوده و گاهی ممکن است بعضی از برندهای نوپا نیز محصولات با کیفیت مناسبی را تولید کنند و از ضمانت نامه و سرویس دهی مناسبی برخوردار باشند. به این طریق نیاز مشتریان را پوشش می دهند و رضایت آنان را جلب می کنند.. پس این مورد یکی از مهم ترین نکات در انتخاب کولر گازی و خریداری آن به شمار می رود که ضروری است پیش از خرید به آن دقت داشت.

مزیت خریداری از برندهایی که محصولات را با گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش ارائه می دهند این است که در صورت بروز مشکل و خرابی احتمالی، با در دست داشتن ضمانت نامه ی محصول، به سادگی می توانید از شرکت گارانتی کننده درخواستی برای تعویض یا تعمیر کالا را داشته باشید. همچنین تکنسین های متخصص و حرفه ای در نمایندگی های برندها، آماده ارائه خدمات پس از فروش از جمله نصب و راه اندازی، سرویس در محل، حمل کالا و تامین قطعات می باشند. پس قطع به یقیین می توان گفت یکی از نکات مهم در انتخاب اسپلیت، گارانتی و خدمات پس از فروش آن می باشد.

گارانتی و خدمات پس از فروش

قیمت

بدون شک یکی دیگر از نکات کلیدی در انتخاب کولر گازی در نظر گرفتن قیمت آن است؛ اغلب مشتریان برای خرید هر وسیله ای برای تاسیسات ساختمانی با توجه به بودجه خود و شرایط اقتصادی کشور ابتدا مبلغ مشخصی را در نظر می گیرند. البته ممکن است که هنگام مراجعه به بازار، با قیمت های متفاوتی مواجه شوید که می تواند بیشتر یا کمتر از بودجه مورد نیاز آنها باشد.

یکی از نکات کلیدی این است که قیمت های پایین و ارزانی بی دلیل نیستند. البته دقت داشته باشید که قیمت اسپلیت های موجود در بازار ایران که توسط برندهای معتبر ساخته می شوند و دارای گارانتی اصلی می اند، بالاتر از انواع تقلبی آن هستند. در واقع قیمت نهایی وابسته به نکته ها و عوامل مختلفی می باشد که شامل جنس قطعات، میزان مصرف انرژی، شکل ظاهری، مدت زمان گارانتی و خدمات پس از فروش، اعتبار برند شرکت سازنده، تجهیزات و تکنولوژی های پیشرفته در آن می باشد.

پیشنهاد ما به شما این است که برای خرید آگاهانه و متناسب با نیاز و شرایط محیطی خود، همواره از فروشگاه های دارای اعتبار که کیفیت کالا را تضمین می کنند، محصول خود را انتخاب نمایید.

قیمت
نوع گاز مبرد

نوع گاز مبرد

یکی دیگر از 8 نکته طلایی در انتخاب کولر گازی، نوع گاز مبرد به کار رفته در آن است. در سیستم های تهویه مطبوع قدیمی تر گاز مبرد R22 به کار می رود اما در مدل های جدیدتر، برندهای سازنده ترجیح می دهند که از گاز مبرد R410a استفاده کنند که نسبت به سری های قدیمی سازگاری بیشتری با محیط زیست دارند و به لایه ازون آسیب نمی رساند. همچنین این نوع مبرد در هنگام چرخش و کارکرد در سیکل تبرد برای تولید هوای مطبوع مورد نیاز، نشتی کمتری پیدا کرده و در برابر حرارت مقاومت بالاتری دارند. در نتیجه به دستگاه آسیب کمتری می رساند.

توجه داشته باشید که در مدل های تقلبی و یا کولر گازی های بانه ای، از انواع گاز مبرد قدیمی استفاده می کنند که به همین این خاطر محصولات از راندمان و کیفیت پایینی برخوردارند و متعاقبا هزینه نگهداری بیشتری خواهند داشت.

برچسب انرژی

از دیگر نکات مهمی که باید در مورد انتخاب کولر گازی بدانیم، برچسب انرژی محصول است که باید زمان خرید به آن توجه شود. این لیبل اغلب در در مدل های مختلف لوازم خانگی ای درج می شود که از انرژی برق به عنوان منبع انرژی بهره می گیرند. همچنین روی بدنه یا جعبه ی اسپلیت ها نیز یک برچسب به چشم می خورد که از 7 حرف لاتین و یک طیف رنگ از سبز تا قرمز تشکیل می شود. این برچسب میزان مصرف انرژی و بازدهی موثر دستگاه را نشان می دهد. اسپلیت هایی که از با رده ی انرژی A برخوردار اند، کمترین میزان مصرف انرژی و بیشترین بازدهی را دارند به همین تربیت حروف بعدی میزان مصرف انرژی بیشتری دارند.

هنگام انتخاب اسپلیت بهتر است این نکته مد نظر باشد و مدلی را انتخاب کنید که گرید انرژی A و یا نهایتا B داشته باشد با انتخابی آگاهانه کمک شایانی به میزان برق مصرفی در نتیجه کاهش هزینه های قبض برق خود خواهید کرد و تجربه مصرف بهینه ای را خواهید داشت. همچنین در کاهش آلودگی های محیط زیست نیز تاثیر بسزایی دارد. گروه فنی مهندسی دماپویا به جهت ارائه راهنمایی های لازم در خصوص تجربه خریدی موفق و مقرون به صرفه در خدمت شما عزیزان می باشد تا سوالات و توضیحات تکمیلی را در اختیار مشتریان گرامی بگذارد.

برچسب انرژی
اهمیت اینورتر

اهمیت اینورتر

از فاکتورهای اساسی در 8 نکته مهم در انتخاب کولر گازی، بررسی مجهز بودن دستگاه تکنولوژی اینورتر است. اسپلیت های اینورتر دار کم مصرف هستند و با این عنوان نیز در بازار شناخته می شوند. به همین دلیل می توان آن را در لیست پر فروش های بازار قرار داد. طرز کار کیت اینورتر به اینصورت می باشد که این تکنولوژی روی موتور محصول نصب شده و چرخش و کارکرد آن را به طور مداوم تنظیم می شود. به این ترتیب موتور با دور متغیر کار کرده و زمانی که دمای اتاق به درجه مطلوب کاربران آن رسید، به طور خودکار دور موتور را کاهش می دهد..

همچنین به منظور رساندن درجه اتاق به دمای دلخواه در صورتی که نیاز باشد، دور موتور را افزایش داده و هوای مطبوع مورد نیاز محیط تامین می شود. گفتنی است که این فرایند از خاموش و روشن شدن مداوم دستگاه جلوگیری می کند و همچنین علاوه بر کاهش مصرف برق تا 60 درصد، از استهلاک موتور پیشگیری می کند که مزیت قابل توجهی به شمار می رود. در نتیجه به افزایش طول عمر محصول نیز کمک جدی می شود. به همین دلیل مدل های مجهز به اینورتر بسیار پرطرفدار بوده و استقبال بالایی از آن می شود.

BTU مناسب

در بررسی دیگر نکات کلیدی در انتخاب کولر گازی، آشنایی با نحوه محاسبه ی ظرفیت اسپلیت و خریداری محصولی می باشد که با شرایط محیطی مطابقت داشته باشد. همین نکته کمک می کند علاوه بر کاهش هزینه های مصرفی، دستگاهی با راندمان و بازدهی مطلوب انتخاب کنید.BTU واحد حرارتی مخفف کلمه British thermal unit است که برای ارزیابی .مقدار انرژی مورد نیاز برای ایجاد سرمایش و گرمایش استفاده می شود.

برای کسب بیشترین بازدهی نیاز است که ظرفیت هوادهی را انتخاب کنیم که مناسب با محیط مورد نظر باشد و بیشترین بازدهی را از دستگاه داشته باشیم. یکی از فاکتورهای اساسی که برای محاسبه ی BTU در نظر می گیرند، متراژ فضای مورد نظر بر حسب متر مربع می باشد. لازم به ذکر است که از نکات مهم در انتخاب کولر گازی، اطلاع از ظرفیت متناسب و مورد نیاز بوده که در این سری از تجهیزات تهویه مطبوع در ظرفیت های 9000 تا 60000 بی تی یو بر ساعت طراحی می شوند. علاوه بر این برای محاسبه و تعیین ظرفیت مورد نیاز می توانید با کارشناسان دماپویا نیز جهت مشورت و کسب اطلاع از ظرفیت های هر برند تماس حاصل فرمایید.

BTU مناسب

قدرت پرتاب باد

یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب کولر گازی میزان پرتاب باد آن است. پنل داخلی یا اواپراتور در این محصول نقش اصلی را در انتقال باد خنک به داخل محیط بر عهده دارد. پرتاب باد توسط فن در پنل داخلی صورت می گیرد که با واحد متر اندازه گیری می شود. امروزه کمپانی هایی که در زمینه طراحی سیستم های تهویه مطبوع فعالیت دارند، از جدیدترین فناوری ها در خط تولید خود بهره می گیرند تا آسایش و رفاه هرچه بیشتر افراد تامین شود.

اسپلیت هایی که مجهز به تکنولوژی پرتاب باد هوشمند می باشند توسط سنسورهای تعبیه شده در پنل داخلی عمل می کنند. این قابلیت را دارند که با توجه به موقعیت قرارگیری افراد ساکن در محیط، جهت باد تنظیم شود و در صورت عدم نیاز، میزان باددهی را به حداقل می رساند. در اکثر اسپلیت ها این میزان از 10 تا 20 متر متغییر است. از دیگر فناوری هایی که در این زمینه به کار می رود، طراحی کولر به صورت چهار جهته و یا دو جهته دمپرهای هوادهی روی پنل است.

قدرت پرتاب باد

کمپرسور

بالاتر اشاره کردیم که از مهم ترین اجزاء این نوع سیستم های تهویه، کمپرسور بشمار می رود؛ به همین دلیل این نکته از مهم ترین 8 نکته مهم در انتخاب کولر گازی بشمار می رود. کمپرسورهای روتاری بیشتر در مناطق معتدل کاربرد دارد و برای مناطق گرمسیری اغلب از کمپرسورهای پیستونی استفاده می شود که بخاطر ساختار رفت و برگشتی شان، از قدرت خنک کنندگی بالایی برخوردارند. بطور کلی برای مناطق گرمسیری کمپرسورهای تروپیکال طراحی شده و موتورهای اینورتر دار و روتاری اینورتر در مناطق معتدل و مرطوب کاربرد دارند.

وظیفه ی اصلی این قطعه در اسپلیت فشرده کردن و کاهش حجم گاز مبرد و افزایش فشار آن برای ورود به چرخه ی تبرید است. گفتنی است که در مدل های اسپلیت با موقعیت نصب ایستاده، کمپرسور اسکرال (به دلیل قدرت بالا) در دستگاه تعبیه می شود. با داشتن اطلاعات در مورد نوع کمپرسورهای متداول بکار رفته در انواع اسپلیت و کاربرد هریک از آنها، می توان خرید و انتخاب محصول مناسب و مقرون به صرفه داشته باشیم.

کمپرسور
0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
اشتراک
اطلاع رسانی برای
guest
8 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
اصغر
اصغر
5 سال پیش

ممنونم از بابت اطلاعات مفیدی که راجب کولر گازی گذاشتین خیلی من و راهنمایی کرد

سروش محمدی
سروش محمدی
5 سال پیش

با سلام
من میخواستم کولر گازی الجی بخرم به نظرتون خوبه برند ال جی ؟

سایا نعمتی
سایا نعمتی
5 سال پیش
در پاسخ به  سروش محمدی

سلام
بله یکی از برند های خوب هستند در مدل های مختلف

حسین فرزادی
حسین فرزادی
5 سال پیش
در پاسخ به  سروش محمدی

کولر گازی ال جی انواع مختلفی داره ، آرت کول ال جی خیلی خوبه ، پنلش از بقیه کولر ها قشنگتره ، نکست پلاس ال جی و نکست تایتان ال جی هم جزو کم مصرف ترین کولر های ال جی هستن

مهشاد کاظمی
مهشاد کاظمی
5 سال پیش

سلام ، می خواستم کولر گازی بخرم ، خونه ام نزدیک 75 متر ، کسی هست بتونه کمک کنه بهم یه کولر گازی خوب انتخاب کنم

محدثه شیروانی
محدثه شیروانی
5 سال پیش
در پاسخ به  مهشاد کاظمی

سلام
من الان حدود 2 سال که کولر گازی شارپ استفاده می کنم خیلی راضیم

جواد
جواد
4 سال پیش

سلام من در اهواز زندگی میکنم و برای خونه ویلایی 200متری دوتا کولر 24 دایکن و میتسوبیشی استفاده میکنم کاملا راضی هستم در ضمن هر دو کولر مذکور موتور موشکی بودن و بعد از 11سال کار سوختن حالا کمپرسور پیستونی نصب کردم روشون تکامسه.

Fara
Fara
3 سال پیش

واااقعأ عالي بود،ممنون از راهنمايي.

دکمه بازگشت به بالا
8
0
لطفا دیدگاه خود را برای این مقاله درج کنیدx