گرمایشی

تفاوت رادیاتور ایران رادیاتور با لورچ

به منظور مقایسه و بیان تفاوت رادیاتور ایران رادیاتور با لورچ در این مجله به ویژگی ها و مشخصات این دو مدل رادیاتور می پردازیم و برخی از نکات و پارامترهای تأثیرگذار را مورد بررسی قرار می دهیم. دو برند معرفی شده در این مقاله از جمله محبوب ترین برندهای رادیاتور موجود در بازار هستند که هر کدام از آنها در جهت ایجاد گرمایش در ساختمان ها و مراکز گوناگون استفاده می شوند. رادیاتور ایران رادیاتور، یکی از قدیمی ترین رادیاتورهای موجود در بازار است که از مکانیزم های گوناگونی جهت انتقال گرمایش آب گرم استفاده می کند. شرکت لورچ ایتالیا، از پیشگامان این عرصه توانسته یکی از بهترین محصولات در جهان را با این برند بسازد و به تمام نقاط دنیا صادر نماید. برای مقایسه و مشخص شدن تفاوت رادیاتور ایران رادیاتور با لورچ نیاز است به چندیدن پارامتر توجه شود و یا به نوعی از این طریق با هم قیاس شوند.

پارامترهای مختلفی می تواند در تفاوت بین این دو برند تأثیرگذار باشد که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم:

تفاوت رایاتور ایران رادیاتور و لورچ از لحاظ جنس و آلیاژ

در رابطه با تفاوت رادیاتور ایران رادیاتور با لورچ باید گفت هر دو از آلیاژ فولاد برای ساخت پنل های خود استفاده کرده اند با این تفاوت که ورق فولادی لورچ با ضخامت 1.25 و مطابق با استاندارد EN10130 در نظر گرفته شده است. آلیاژ به کارگرفته شده در رادیاتور ایران رادیاتور از نوع استنلس استیل خواهد بود. استنلس استیل نوعی فولاد ضد زنگ بوده که حدود 11/5 درصد از وزن آن را عنصر در بر می گیرد. از تفاوت استنلس استیل نسبت به ورقه های فولاد معمولی، این که زنگ نمی زند و خورده نمی شود.

در حقیقت استنلس استیل با ایجاد لایه سطحی از اکسید کروم از خوردگی ممانعت می کند. ورقه های فولادی معمولی به سبب مقاومت کمتر نسبت به خوردگی باید از پوشش محافظتی استفاده گردد. استنلس استیل نسبت به فولاد معمولی طول عمر بالاتری دارد و قابل بازیافت است. با وجود مقاومت نسبت به خوردگی، استنلس استیل لکه پذیر بوده و میزان دقیق آلرژی در آن متغیر خواهد بود.

 

مقایسه بازده حرارتی ایران رادیاتور و لورچ

با توجه به این که از قطعات مختلف برای تولید رایاتورها استفاده می شود، برند لورچ با ایران رادیاتور از لحاظ بازده حرارتی با یکدیگر متفاوت اند. کارکرد و بازده حرارتی این دو برند به ابعاد و آکس به کار گرفته در هر مدل ارتباط مستقیمی دارد. این دو برند از پنل های موازی و دو کنوکتور با هدف دریافت گرمایش از آبگرم بهره می برند. برند لورچ ترجیح می دهد که از کنوکتورهای بلندتری استفاده نماید. این نوع کنوکتورها به سبب نحوه قرار گیری در رادیاتور لورچ، بازده حرارتی بیشتری دارد. به همین دلیل رادیاتورهای این برند با بازده حرارتی بیشتری نسبت به ایران رادیاتور شناخته می شوند.

متفاوت بودن شکل و ظاهر رادیاتور ایران رادیاتور و لورچ

طراحی ظاهری از تفاوت رادیاتور ایران رادیاتور با لورچ محسوب می شود. این دو برند رادیاتور به گونه ای طراحی شده اند که بتوانید به سادگی آن ها را از آلودگی های سطحی پاک کرد. برند ایران رادیاتور سطح صاف تر و پیچیدگی های کمتری نسبت به لورچ دارد و نظافت آن بسیار ساده تر است. تفاوت دیگر این دو برند، می توان به وزن آن ها اشاره کرد. اگر رادیاتور هم اندازه دو برند را با یکدیگر مقایسه نمایید، متوجه می شوید که وزن آن ها به دلیل نوع آلیاژ و قطعات به کار رفته با یکدیگر تفاوت دارند، هر چند براساس مدل و ابعاد رادیاتور متغیر است. از دیگر تفاوت های این دو برند، می توان به رنگ آن ها اشاره کرد.

نوع رنگ استفاده شده در برند ایران رادیاتور برای ممانعت از زنگ زدگی از نوع اپوکسی و با ترازبندی 100 درصد بوده که به صورت یکنواخت و بسیار زیبا آن را فرا می گیرد. رنگ به کار گرفته شده در رادیاتور لورچ از نوع الکتروستاتیک است که به صورت تمام رباتیک و با یک پوشش نانو بر روی این رادیاتور ها قرار گرفته که هدف آن ایجاد یک پوشش زیبا و کارآمد برای محافظت از رادیاتور در مقابل رطوبت خواهد بود.

نحوه نصب

یکی از مهمترین نکات برای انتخاب رادیاتورها، دو طرفه بودن آنهاست. این ویژگی به معنای انعطاف در لوله کشی است که در صورت وجود مشکل در اتصال لوله رفت و برگشت آب به رادیاتور، می توانید از درپوش ماسوره ای در سمت دیگر استفاده نمایید.

شرایط نصب رادیاتور ایران رادیاتور و لورچ

این دو رادیاتور مانند سایر رادیاتورها باید روی دیوار نصب شوند. نصب این نوع رادیاتورها روی سنگ یا کاغذ امکان پذیر نیست. معمولاً لوازم اصلی مورد نیاز برای نصب در کارتن های این نوع رادیاتورها امکان پذیر است. در این صورت هزینه مصرف کننده در این بخش کاهش می یابد. هواگیری رادیاتورهای لورچ به سبب رنگ شدن تمام رباتیک آن ها برای نصاب بسیار ساده بوده و تمامی اتصالات باز رادیاتور½ اتصالات BSP هستند.

گارانتی و خدمات پس از فروش

این دو برند از نظر گارانتی و خدمات پس از فروش دارای تفاوت هایی با یکدیگر هستند. تفاوت رادیاتور ایران رادیاتور با لورچ از نظر گارانتی و خدمات پس از فروش شامل موارد مختلفی می شود. برند ایران رادیاتور به صورت متمرکز در هر شهر از خدمات پس از فروش بهره می برد. با وجود این که دفتر مرکزی این برند در تهران قرار دارد، اما یک تیم مستقل در شهرهایی که این رادیاتور به فروش می رسد، قرار دارد. برند لورچ به دلیل داشتن گارانتی 12 ساله نسبت به سایر محصولات مطرح از اهمیت خاصی برخوردار است. همچنین این برند تنها محصولی است که گارانتی محصول خود را درب منزل مشتری انجام می دهد. برند ایران رادیاتور تنها دارای 10 ساله گارانتی درب کارخانه است.

تفاوت رادیاتور ایران رادیاتور با لورچ از نگاه دیگر

مکانیزم های حرارتی مورد استفاده در این رادیاتورها تا حد زیادی به دلیل داشتن قطعات متفاوت، عملکرد و راندمان متفاوتی دارند که بسته به ابعاد و آکس استفاده شده در هر مدل متفاوت است. این رادیاتورها به صورت مشابهی از پنل های موازی و دو کنوکتور استفاده می کنند که در جهت دریافت گرمایش از آب گرم گرمایشی کاربرد دارند. شرکت لورچ به لحاظ استفاده از کنوکتورهای بلندتر و از نظر شکل قرار گیری، دارای بازده بیشتری نسبت به ایران رادیاتور بوده که همین موضوع یکی از موارد مهم در تفاوت رادیاتور ایران رادیاتور با لورچ است. نحوه عملکرد و نوع و نرخ تابش گرما به لحاظ بهره مندی از ساختار و آلیاژ متفاوت در مقایسه رادیاتور ایران رادیاتور با لورچ قابل بحث خواهد بود. با آگهی و اطلاع از تفاوت رادیاتور ایران رادیاتور با لورچ، می توانید خریدی بهینه و هوشمندانه را تجربه نمایید.

5 1 vote
امتیازدهی به مقاله
اشتراک
اطلاع رسانی برای
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
مهدب
مهدب
4 سال پیش

با این اوصاف ایا وزن یک رادیاتور 100سانتی متری لورچ بیشتر است یا ایران رادیاتور.ولی من بشخصه اگه لورچ ببینم لورچ میخرم.چون تا حالا بدی ندیدم ازش .ولی به لحاظ پکیج خونه کامل از مارک ایران رادیاتور استفاده کردم انشالله که درست انتخاب کرده باشم

اینها را هم ببینید
بسته
دکمه بازگشت به بالا
1
0
لطفا دیدگاه خود را برای این مقاله درج کنیدx