گرمایشی

فلوسوئیچ پکیج چیست

یکی از قطعات بکار رفته در پکیج ها فلوسوئیچ می باشد. اما وظیفه ی فلوسوئیچ پکیج چیست و چه کاربردی دارد پیشنهاد می کنیم با دما پویا همراه باشید در معرفی و اهمیت آن در پکیج گرمایشی. در حال حاضر استفاده از انواع پکیج در سازه های ساختمانی به طور چشمگیری روبه رشد است، بسیاری از افراد استفاده از این نوع سیستم های گرمایشی را به دلیل مزایای بیشمار آن به سایر تجهیزات ترجیح داده و از پکیج به عنوان منبع تامین کننده ی آبگرم مصرفی و آبگرم سیستم های گرمازا مانند رادیاتورها استفاده می کنند.

پکیج ها در انواع متنوعی با ظرفیت گرمادهی مختلف تولید و در فروشگاه های معتبر با برندهای گسترده ای موجود و به فروش می رسند. پکیج ها نیز مانند سایر سیستم ها از کنارهم قرار گرفتن قطعات و اجزای مختلفی تشکیل شده اند. که هریک از این قطعات دارای وظیفه ی خاص و مهمی است که از هماهنگی بین این اجزا و درست کار کردن قطعات می توانید بهترین مصرف بهینه و کارایی مطلوب را از پکیج گرمایشی داشته باشید. عموما در ساختمان های مسکونی و یا ادارای که متراژ کمی دارند از پکیج دیواری برای تامین آبگرم مصرفی بهداشتی و آبگرم مورد نیاز سیستم گرمایشی بهره می برند فلو به معنی جریان و سوییچ به معنی کلید می باشد. همچنین باید در نظر داشت که جهت بررسی لیست قیمت انواع پکیج بایستی نکات مهم مربوطه را نیز در نظر داشت؛ به عنوان نمونه بعد از باز شدن شیر آب، فلوسوئیچ پکیج وظیفه دارد به برد دستگاه باز شدن شیر را جهت روشن شدن آن اطلاع رسانی کند. فلوسوئیچ ها از یک توربین و سنسور تشکیل شده اند، بعد از ورد آب به سیستم توربین شروع به چرخیدن کرده و سنسور ورود آب را از طریق فلومتر به برد دستگاه اعلام می نماید. فشار عملکرد فلوسوئیچ پکیج معمولا بین 0.2 بار یعنی 2 تا 2.5 لیتر در دقیقه است.

تست خرابی شیر پرکن پکیج

تست خرابی فلوسوئیچ پکیج

محل قرار گیری فلوسوئیچ در انواع مدل های پکیج مشابه هم می باشد. به طور مثال این قطعه در پکیج ایران رادیاتور در ورودی آب سرد قبل از مبدل قرار گرفته است. این قطعات در دو مدل دوسیم و سه سیم در بازار موجود می باشند. زمانیکه فلوسوئیچ درست کار کند بسته به نوع پکیج دیواری از خود عکس العمل نشان می دهد. در پکیج های آنالوگ چراغ که معمولا به رنگ سبز است شروع به چشمک زدن می کند، یا در مدل های دیجیتال بعد از وارد عمل شدن این قطعه علامت شیربهداشتی روشن یا چشمک می زند. در این حالت متوجه خواهیم شد که فلوسوئیچ سالم می باشد. اما برای تست خرابی فلوسوئیچ لازم است هنگام آماده بکار بودن دستگاه سر کنتاکت های آن را اتصال کوتاه کنیم، پکیج در حالت آبگرم بهداشتی روشن می شود و این بدین معنی است که فلوسوئیچ دچار مشکل شده است. یکی دیگر از روش های تست خرابی این قطعه استفاده از اهم متر است، در این روش نیاز است که آن را در حالت اتصال کوتاه قرار داده سیم های کانکتورهای فلوسوئیچ را جدا کنیم. در این حالت اگر سیم های اهم متر را به فلوسوئیچ متصل کنیم اگر آب گرم مصرفی نیز بسته باشد باید اتصال قطع باشد و در صورت باز شدن آب گرم اتصال برقرار گردد. برای تست خرابی فلوسوئیچ پکیج های دو مبدله لازم است ابتدا دستگاه را در حالت تابستانه قرار دهیم، سپس می بایست که شیر آب گرم مصرفی را باز کنیم، اگر پکیج روشن نشد و در حالت استندبای قرار گرفت نشان از خرابی فلوسوئیچ دارد.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
اشتراک
اطلاع رسانی برای
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
اینها را هم ببینید
بسته
دکمه بازگشت به بالا
0
لطفا دیدگاه خود را برای این مقاله درج کنیدx