گرمایشی

وظیفه برد پکیج چیست

می توان گفت برد پکیج فرمانده و مغز دستگاه است، این قطعه فرمان لازم را به سایر اجزای دستگاه صادر می نماید. در حال حاضر در بیشتر ساختمان های مسکونی و اداری جهت تامین آبگرم مصرفی و آبگرم موردنیاز مدار گرمایشی از پکیج استفاده می کنند. این سیستم ها به دلیل مزایای بیشماری از قبیل کاهش اشغال فضای مفید ساختمان، بازدهی مطلوب، کاهش اتلاف انرژی و مصرف بهینه سوخت با استقبال فراوانی روبه رو شده و بسیاری از افراد پکیج های گرمایشی را به سایر سیستم های مشابه ترجیح می دهند. اما پرکاربرد ترین آنها پکیج دیواری است که در اکثر آپارتمان های چند طبقه، ادراه ها مورد استفاده قرار می گیرد. پیش از خرید پکیج گرمایشی باید در نظر گرفت که این نوع تجهیزات نیز مانند سایر سیستم های پیچیده از کنار هم قرار گرفتن اجزا و قطعات ریز و درشتی ساخته شده اند.

قطعه ای که فرمان لازم را برای دریافت اطلاعات، هماهنگی و کنترل عملکردهای این اجزا صادر کند چیزی نیست جز برد پکیج، برد یک قطعه الکترونیکی است که از برخی قطعات اطلاعات کسب کرده و به برخی دیگر از اجزا فرمان صادر می کند. با توجه به نوع پکیج ها ممکن است از یک یا چند عدد استفاده شده باشد و محل قرار گیری آن در پشت صفحه کنترل پکیج داخل محفظه ای قرار گرفته است. محفظه ای که وظیفه ی حفاظت از برد را دارد به عنوان جعبه محفظه برد شناخته می شود. از قطعاتی که به برد پکیج اطلاعات صادر می کنند می توان به پرشر آب، فلوسوئیچ، سنسورهای حرارتی، ترموستات اتاقی، میله یونیزاسیون، کلیدهای حرارتی اشاره نمود، و از قطعاتی که این قطعه به آنها فرمان صادر می کند می توان شیر برقی گاز، شیر سه طرفه، فن، پمپ و نمایشگر اشاره کرد.

تست خرابی برد کنترل پکیج

تست خرابی برد کنترل پکیج

برخی عوامل در خراب شدن و کوتاهی عمر برد پکیج تاثیر بسزایی دارند. گرد و خاک گرفتن یکی از دلایل اصلی خرابی این قطعه است، کرد و غبار سطح برد دستگاه را پوشانده و در اتصالات آن اختلال ایجاد می کند. در برخی مواقع با افزایش فشار اب داخل سیستم و سر ریز شدن روی این قطعه در طولانی مدت سبب رسوب گرفتن و در نهایت سوختن پکیج را به دنبال دارد. تمامی قطعات الکترونیکی دارای طول عمر مشخصی هستند و به مرور بعد از گذشت مدت معینی کارایی و مقاومت خود را از دست میدهند. به طور معمول خرابی و ایراد برد پکیج به صورت چراغ چشمک زد در انواع پکیج ها اخطار داده می شود، در برخی مواقع پکیج خاموش شده و هیچ عکس العملی ندارد، یا اینکه جرقه زن آن وارد عمل نشده و مشعل روشن نمی شود اینها همه نشان از خرابی برد پکیج دارد. یکی از دلایل اصلی و شایع در خرابی برد در کشور نوسانات برق است، برای محافظت دستگاه لازم است که از محافظ برق مخصوص پکیج استفاده نمود.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
اشتراک
اطلاع رسانی برای
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا
0
لطفا دیدگاه خود را برای این مقاله درج کنیدx