گرمایشی

ایرونت هواگیری پکیج چیست

ایرونت هواگیر پکیج باعث خارج شدن هوای بوجود آمده در لوله ها و سایر قطعات پکیج می شود. وجود هوا در پکیج های گرمایشی باعث آسیب به قطعات داخلی دستگاه و اختلال در عملکرد آن می شود. ایرونت هواگیری پکیج قطعه ای است که به رفع این مشکل کمک می کند. همانطور که شاهد هستیم استفاده از پکیج های گرمایشی در اکثر ساختمان ها به طور چشمگیری روبه افزایش است، و بسیاری از افراد برای تامین آبگرم مصرفی و آبگرم مورد نیاز سیستم های گرمایشی از پکیج بهره می برند. پکیج های گرمایشی در مدل های مختلف که هریک دارای سطح کیفیت و کارایی متفاوتی هستند تولید و در بازار در اختیار مصرف کننده قرار می گیرند. یکی از انواع پرکاربرد آن میتوان به پکیج دیواری اشاره نمود. نکته مهم و قابل توجه پیش از انتخاب و خرید پکیج دیواری و زمینی و در رابطه با هر وسیله ای شناخت و آگاهی لازم درمورد نوع سیستم و قطعات بکار رفته در آن است که بتوان بیشترین بازدهی و استفاده ی مطلوب را از آن داشت.

از کنار هم قرار گرفتن اجزا و قطعات ریز و درشتی سیستم پیچیده ی پکیج بوجود می آید، یکی از این قطعات ایرونت هواگیری پکیج است که در این مقاله قصد داریم درمورد نحوه ی عملکرد این شیر و همچنین انواع آن را مود بررسی قرار داده و به شما پیشنهاد میکنیم تا آخر مطلب با دماپویا همراه باشید. پکیج ها وظیفه ی تامین آبگرم مصرفی و آبگرم مورد نیاز سیستم های گرمایشی مانند رادیاتورها را به عهده دارند. در این نوع سیستم ها بدلیل تغییر دما و رخ دادن تغییرات شیمیایی، مقداری گاز و هوای اضافی در سیستم پکیج بوجود می آید، این هوای بوجود آمده سبب خرابی اجزا و خوردگی در لوله ها و در نهایت خراب شدن پکیج را بدنبال دارد. ایرونت هواگیر پکیج قطعه ای است که روی پمپ سیرکولاتور پکیج تعبیه شده و در دو مدل دستی و اتوماتیک موجود می باشد. ایرونت هواگیری پکیج باعث خارج شده هوای ایجاد شده در مدار گرمایش را به طور اتوماتیک از سیستم خارج می کند. شیر هواگیر پکیج با جنس های برنج و پلاستیک در بازار موجود است که همگی دارای یک عملکرد مشابه می باشند. ایرونت های دستی باید توسط کاربر تنظیم شده و عمل هواگیری را انجام دهند، اما مدل های اتوماتیک به طور خودکار با زیاد شدن حجم هوای داخل سیستم وارد عمل شده و عمل تخلیه هوا را انجام میدهد.

تست خرابی ایرونت هواگیری پکیج

تست خرابی ایرونت هواگیری پکیج

ایرونت هواگیری پکیج که قبلا مورد استفاده قرار می گرفت از جنس برنج بود که این نوع شیرها به مرور دچار رسوب می شدند اما امروزه در بسیاری از پکیج ها از نوع پلاستیکی آن بکار گرفته می شود. وجود هوا داخل سیستم سبب خوردگی لوله ها، رسوب گرفتن سایر اجزا، خرابی پمپ، و عدم انتقال صحیح دما می شود. داخل آن یک شناور( معمولا از جنس تفلون) قرار دارد که در حالت معمول جلوی روزنه ی شیر قرار می گیرد. اما زمانیکه هوا درون آن جمع شود شناور پایین آمده و روی آب قرار میگرد و به این ترتیب روزنه باز شده و هوای داخل آن به خارج هدایت می شود و بعد از اتمام هواگیری به حالت اولیه خود باز میگردد. با رسوب گیری و تمیز کردن مرتب این قطعه می توان به مدت سالیان از این قطعات استفاده کرد. هنگام راه اندازی اولیه پکیج بهتر است این شیر باز باشد. گاهی اوقات ممکن است که شناور پایین محفظه گیر کند و باعث باز ماندن آب ایرونت هواگیری پکیج شود و در نهایت بجای هوا، آب مدار تخلیه شود، و یا اگر شناور در بالای محفظه گیر کند و یا درپوش ایرونت کاملا بسته باشد هوای داخل پمپ را به خارج هدایت نکند و سبب اختلال در عملکرد پمپ شود.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
اشتراک
اطلاع رسانی برای
guest
5 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
مهدب
مهدب
4 سال پیش

بالاخره یکی بگه یک سرپیچ سیاه داره روی ایرونت .وقتی که پکیج در حال فعالیت است این پیچ باید بسته باشه یا باز.چون روی خودش یک سوراخ هم داره .اون سوراخ واسه چیه.اگه ببندیمش از اون سوراخ هوا خارج میشه پس چرا نبندیمش

مسعود
مسعود
4 سال پیش
در پاسخ به  مهدب

سلام باید باز باشه. اون سوراخ خروج هوا هستش.اگر زیر شناور ونت ریز سنگ گیر کنه از اون سوراخ آب میزنه بیرون

مسعود
مسعود
3 سال پیش
در پاسخ به  مسعود

سلام.من بازش میکنم آب میده ببندمش ایرادی داره

مهدی
مهدی
3 سال پیش
در پاسخ به  مسعود

ممنون بایت پاسخگویی.لون سر پیچ انگار یه چیز الکی باشه به نظرتون با بستنش خرابکاری به وجود میاد

سعید
سعید
2 سال پیش
در پاسخ به  مهدی

سلام این پیچ هواگیری است ودقیقا کاری که پیچ هواگیری رادیات ماشین انجام میده اون هم انجام میده بااین تفاوت که این کارش اتوماتیک انجام میشه وزمانی که هوا وارد مدارمیشه هوا را خارج میکنه وسیستم ما هواگیری میشه وباید همیشه تمیز باشه ورسوب جلوی سوراخ خروجی هوا را نگرفته باشه.

دکمه بازگشت به بالا
5
0
لطفا دیدگاه خود را برای این مقاله درج کنیدx