گرمایشی

مزایا و معایب پکیج

بررسی مزایا و معایب پکیج می تواند به شما کمک کند سیستم گرمایشی متناسب با بودجه خود انتخاب نمایید. برای خرید پکیج اطلاع از مزایا و معایب آن می تواند در انتخاب مدل مناسب با ساختار محیط نقش مؤثری داشته باشد. با توجه به شناخت قطعات این سیستم گرمایشی، تشخیص خطاهای احتمالی و نقص آن در فرایند عملکردی این سیستم بسیار تأثیرگذار است. در حال حاضر یکی از مرسوم ترین وسایل گرمایشی، پکیج های دیواری به شمار می روند که در اغلب خانه ها و آپارتمان ها به کار گرفته می شوند. مزایا و معایب پکیج می تواند شامل موارد مختلفی باشد. اگر قصد خرید و انتخاب این سیستم گرمایشی برای خانه خود دارید، اطلاع از مزایا و معایب آن می تواند یک ایده هوشمندانه باشد.

امروزه تولیدکنندگان بسیاری اقدام به طراحی و تولید این نوع سیستم های گرمایشی نموده اند. کیفیت و کارایی بالا می تواند تأثیر بسیار زیادی در انتخاب محصولات داشته باشد. با توجه به افزایش تولید رادیاتور و ارائه آن در بازار، در هنگام انتخاب با گزینه های بسیار مواجه خواهید شد. در صورت داشتن اطلاعات کافی نظیر مشخصه های فنی و عملکردهای آن خریدی مطمئن و مقرون به صرفه خواهید داشت. به طورکلی پکیج نقش آبگرمکن و موتورخانه را ایفا می کند. همچنین این سیستم را می توانید جایگزین شوفاژ یا رادیاتور کنید.

معایب پکیج گرمایشی شامل موارد مختلفی است که در ادامه قصد داریم به معرفی آنها بپردازیم:

برای خرید پکیج سعی کنید این موارد مهم را در نظر بگیرید. همزمان مصرف شدن آب و برق و در صورت رعایت نکردن موارد ایمنی نصب آن در ساختمان ممکن است شما را با خطرات زیادی مواجه کند. این سیستم به رابط فرمانی الکترونیکی مجهز بوده و همین دلیل راه اندازی را برای افراد سخت کرده و باید نصب آن از طریق افراد متخصص انجام شود. استفاده از این دستگاه تنها برای سرویس بهداشتی و حمام است که در این صورت از پکیج های دو مخزنه بهره ببرید. این سیستم متراژ خاصی را گرم می کند. اگر متراژ ساختمان بالاتر از 300 متر باشد، می توانید از پکیج های دیواری استفاده نمایید. هنگامی که فشار آب کم است، توانایی گرم کردن آب کاهش می یابد. این سیستم ها نسبت به سیستم های مرکزی دارای عمر کوتاه تری هستند و در صورت تغییر در فشار آب (بالا و پایین شدن) عملکرد دستگاه مختل می شود.

مزایای پکیج گرمایشی

مزایای پکیج گرمایشی شامل موارد مختلفی است که در ادامه قصد داریم به معرفی آنها بپردازیم:

امنیت بالا

امنیت بالا یکی از مهمترین مزایای پکیج گرمایشی به شمار می رود. استفاده از بخاری و اجاق های برقی شامل خطراتی مهمی است که موجب بهم خوردن آرامش و آسایش افراد می شود. مرگ خاموشی یا سوختگی یکی از مهمترین خطرات استفاده از بخاری است. استفاده از پکیج ها موجب شده این خطرات رفع شود. استفاده از این سیستم گرمایشی برخلاف سیستم های حرارت مرکزی نیازی به عایق کاری و نظارت بر روی کارکرد آنها وجود ندارد. فرایندهای انجام شده در این سیستم به صورت هوشمند صورت می گیرد. این دستگاه به دلیل برخورداری از سنسورهای حرارتی، در صورت بالارفتن حرارت شما آگاه می شوید. سیستم های احتراق موجود در پکیج به افزایش ایمنی کمک بسیاری می کند. در این سیستم نیازی به عایق کاری و نظارت بر روی عملکرد آن نیست، چراکه اغب فرایند انجام شده به صورت هوشمند انجام شده است. استانداردهای به کاررفته و سیستم های ضد احتراق موجب شده پکیج به یکی از امن ترین سیستم های گرمایشی تبدیل شود.

هزینه مناسب

هزینه نصب و راه اندازی آن نسبت به سایر سیستم ها بسیار مناسب است. هزینه های نصب و تعمیرات نسبت به شوفاژخانه کمتر است. از جهتی دیگر از نظر هزینه مصرف سوخت نسبت به بخاری و آبگرمکن کمتر خواهد بود. این سیستم انرژی کمتری مصرف می کند و علاوه بر گرمایش محیط، آب گرم موردنیاز روزانه را تأمین می نماید.

بازدهی و راندمان بالا

این سیستم نسبت به بخاری دارای حرارت وسایل گرمایشی است. استفاده از پکیج برای برآورده کردن گرمایش و تأمین آبگرم بوده و نسبت به سایر وسایل گرمایشی به صرفه تر است. این سیستم نسبت به سایر سیستم های حرارت مرکزی بازدهی بسیار بالاتری دارد. در حقیقت برای تولید گرما توسط سیستم حرارتی 3 برابر پکیج گاز مصرف می کند. این دستگاه دارای راندمان بالا بوده، محیط و آبگرم مصرف را در کمترین زمان ممکن گرم می کند.

نصب و راه اندازی ساده

نصب و راه اندازی این سیستم نسبت به شوفاژخانه ها بسیار راحت تر است و نیازی به لوله کشی های متعدد از سیستم حرارتی مرکزی تا واحدها نیست. همچنین امکان دسترسی به پکیج نسبت به موتورخانه آسان تر است و این مسئله سادگی در فرایند تعمیرات موردنیاز را مهیا می کند.

اشغال فضای کم

پکیج نسبت به سایر وسایل گرمایشی نیاز به فضای کمتری برای نصب دارد. این سیستم بر روی دیوار تعبیه شده و امکان نصب آن در داخل کابینت وجود دارد.

عملکرد قابل اطمینان

پکیج، نقش تأمین آبگرم را ایفا می کند و توانایی ایجاد گرمایش موردنیاز هر خانه یا واحد ساختمانی تا حداکثر 350 متر مربع را دارد. این دستگاه در تابستان در صورت نیاز به آبگرم، برای شروع به کار کردن از سیستم اتوماتیک استفاده می کند. در حقیقت با باز شدن شیر آب گرم، سنسور فعال شده و پکیج روشن می شود و با بسته شدن شیر آب، پکیج خاموش می شود. در زمستان اولویت پکیج ها با آبگرم بوده و همین دلیل موجب شده تا در این فصل سرد همواره آبگرم در دسترس باشد. این سیستم برای تولید آبگرم مصرفی، می تواند به صورت اتوماتیک خاموش و یا بر روی زمان موردنظر تنظیم کند. هر واحد مسکونی دارای یک پکیج دیواری مستقل است. در این سیستم امکان تنظیم دما به صورت دلخواه، خاموش و روشن شدن اتوماتیک، کاهش سر و صدا، مستقل شدن هر واحد ساختمان، حذف هزینه های شارژ اضافی وجود دارد.

افرادی که قصد خرید سیستم گرمایشی دارند، بررسی مزایا و معایب پکیج می تواند در انتخاب آنها بسیار تأثیرگذار باشد. مزایای انواع پکیج زمینی و دیواری شامل عدم نیاز به موتورخانه مرکزی، قابلیت تنظیم در داخل ساختمان، مستقل بودن برای هر واحد مسکونی، نصب و راه اندازی ساده، راندمان بالا، نیاز به فضای کم در آشپزخانه، دارای ابعاد کوچک، مصرف انرژی پایین، امنیت بالا و خاموش شدن اتوماتیک است. معایب پکیج شامل کاهش فشار آب در صورت استفاده همزمان، دارای عمر کمتر، مناسب برای متراژ کمتر از 300 متر و غیر بهداشتی شدن محیط بالکن است.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
اشتراک
اطلاع رسانی برای
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
اینها را هم ببینید
بسته
دکمه بازگشت به بالا
0
لطفا دیدگاه خود را برای این مقاله درج کنیدx