گرمایشی

بهترین دیگ های آبگرم چدنی و فولادی

در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین دیگ شوفاژ چدنی و فولادی موجود در بازار بپردازیم. به طور کلی یکی از مهمترین تجهیزات پرکاربرد در موتورخانه ها و سیستم های حرارت مرکزی، دیگ های آبگرم هستند. دیگ ها یا بویلرها در صنایع مختلفی برای تأمین آبگرم مورد استفاده قرار می گیرند. نحوه ساختار این دستگاه ها به این صورت است که درون آن محفظه، مشعل تعبیه شده و انرژی حرارتی لازم برای گرم کردن آب را از طریق شعله مشعل تأمین می کنند. در این صورت آب گرم توسط پمپ به گردش درآمده و به سمت لوله های خروجی هدایت می شود و با آب سرد برگشتی جایگزین می گردد. این فرایند همواره در حال تکرار است و با کمترین میزان مصرف انرژی، بازدهی مناسبی به همراه دارد.

با توجه به کاربرد گسترده ای که این سری از تجهیزات گرمایشی در صنایع مختلف دارند در دو مدل چدنی و فولادی طراحی و ساخته می شوند. هر کدام از این دو مدل دیگ برحسب جنس و آلیاژ بدنه کارکرد مختص به خود را خواهند داشت. به طور کلی هر یک از آلیاژ های چدن و یا فولاد درجه سختی متفاوتی در برابر حرارت و دمای سیال دارند. برای خرید دیگ آبگرم بهتر است نوع، درجه سیال و آب ورودی به دستگاه را در نظر بگیرید. در ادامه به معرفی بهترین دیگ شوفاژ چدنی و فولادی موجود در بازار می پردازیم:

شما بازدیدکننده گرامی با مراجعه به لینک خرید دیگ آبگرم چدنی و فولادی می توانید بهترین قیمت و انواع مختلف آن را مشاهده و خریداری کنید.

برای معرفی بهترین دیگ شوفاژ چدنی موجود در بازار بهتر است ابتدا نگاهی به ساختار این دیگ ها داشته باشید. بدنه دیگ های چدنی از کنار هم قرار گرفتن پره های چدنی تهیه شده است. همچنین فضای بین پره ها در این نوع دیگ خالی بوده و شعله های مشعل بین فضای خالی جریان دارد و گرمای حاصل از شعله به آب درون محفظه منتقل می شود. برای خروج مواد و گازهای حاصل از احتراق مجراهای خاصی بین پره ها در نظر گرفته شده و خروج گازها را تسریع می بخشد. از آنجایی که دیگ های چدنی در فشارهای پایین و تا حداکثر 5 بار مورد استفاده قرار می گیرند؛ بنابراین بیشترین کاربرد را در مصارف خانگی و صنعتی کوچک دارند. در ادامه به معرفی 2 برند از بهترین دیگ شوفاژ چدنی موجود در بازار می پردازیم:

شوفاژکار

شوفاژکار، یکی از بهترین دیگ شوفاژ چدنی موجود در بازار است. گروه صنعتی شوفاژکار با فعالیتی حدود نیم قرن سابقه در خصوص تولید تجهیزات و سیستم های گرمایشی توانسته محصولاتی مدرن براساس جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا تولید و روانه بازار رقابت کند. همچنین با توجه به تولید گسترده و وسیع توانسته سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص دهد و بسیاری از نیازهای بازار داخلی را تأمین نماید. در حال حاضر این شرکت به عنوان بزرگترین تولید کننده دیگ آبگرم در ایران شناخته شده و محصولات تولیدی را به سایر کشورها صادر می کند. دیگ شوفاژکار مدل چدنی با نام های سولار 300، سولار 400، سوپرهیت 300، 1300 استار، توربو، سوپر 300، سوپر 400 با بالاترین سطح کیفیت و راندمان حرارتی بالا تولید و در بازار موجود است. از این دیگ ها می توان در ساختمان های مسکونی، اداری و یا مراکز درمانی استفاده کرد.

ام آی تری MI3

شرکت لوله و ماشین سازی ایران فعالیت گسترده ای در خصوص طراحی و ساخت انواع ماشین آلات صنعتی دارد. از محصولات با کیفیت این برند می توان به دیگ های آبگرم اشاره داشت. در ساخت دیگ چدنی MI3 از بهترین متریال و آلیاژها استفاده می شود. همچنین این برند محصولات خود را در ظرفیت های مختلف تولید و روانه بازار می کند. برند MI3 از کارایی، راندمان بسیار بالا، حمل راحت و آسان، قیمت مقرون به صرفه، توزیع گرمایش یکپارچه و ضریب حرارتی بسیار بالایی برخوردار بوده و همین دلیل موجب شده به عنوان بهترین دیگ شوفاژ چدنی موجود در بازار معرفی شود.

دیگ چدنی MI3 در مدل های 2 تا 16 پره با قابلیت عملکرد با مشعل گازی و گازوئیلی با رعایت استانداردهای بین المللی تولید و عرضه می شود. این نوع دیگ چدنی از بویلرهای با کیفیت و بادوام برای تأمین نیازهای گرمایشی و آبگرم فضاهای مختلف در طیف وسیعی مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع دیگ به صورت پره های مجزا و جداگانه بوده و از متریال چدن خاکستری ساخته می شوند. پروسه تولید این محصول به صورت روش ریخته گری انجام می گیرد. همچنین از مقاومت بالایی در برابر ضربه و خوردگی برخوردار بوده و با نام های تجاری S90 ،M90 ،L90 ،S ،M و Hyper در بازار عرضه خواهند شد.

بهترین دیگ شوفاژ فولادی موجود

برای معرفی بهترین دیگ شوفاژ فولادی موجود در بازار باید به ویژگی ها و ساختار آنها بپردازیم. دیگ فولادی دارای بدنه یکپارچه از جنس فولاد است و براساس قابلیت، عملکرد و توانایی مطلوب می توان از آن در فشار کاری بالا برای تأمین آبگرم استفاده کرد. به طور کلی در مصارف صنعتی از دیگ های فولادی بهره می برند. این نوع دیگ با دو موقعیت نصب افقی و عمودی در ظرفیت های مختلف طراحی و ساخته می شود. دیگ فولادی به دو مدل لوله آتشی و لوله آبی تقسیم بندی شده و براساس نوع آن داخل لوله ها آب و یا آتش در جریان است. در این صورت حرارت شعله به آب ورودی دستگاه انتقال داده خواهد شد. در ادامه قصد داریم به معرفی بهترین دیگ شوفاژ فولادی موجود در بازار بپردازیم:

آب بند

آب بند با بیش از 3 دهه فعالیت در رابطه با طراحی و ساخت انواع دیگ ها با رعایت استانداردها توانسته سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص دهد. تمام محصولات این برند دارای تأییدیه کیفیت و نشان استاندارد است و همین دلیل ایمنی و دوام آنها را تضمین می کند. با توجه به ویژگی هایی نظیر کیفیت مناسب، قدرت و ضریب حرارت دهی بسیار بالا، ایمنی و دوام، می توان گفت آب بند یکی از انواع بهترین دیگ شوفاژ فولادی به شمار می رود. دیگ های فولادی آب بند در ظرفیت های مختلف با فشار کاری متفاوت قابل سفارش و تولید هستند. این نوع دیگ در مدل های 2 و 3 پاس در فشارهای 2، 6، 10 و 12 تولید و در بازار موجود است. حداکثر دمای مجاز برای دیگ فولادی دمای 130 درجه سانتی گراد بوده و با 5/1 برابر فشار کاری تست هیدرواستاتیک قابلیت کارکرد دارد.

ساحل صنعت

در ادامه معرفی بهترین دیگ شوفاژ فولادی، می توان به برند ساحل صنعت اشاره کرد. شرکت ساحل صنعت حدود 3 دهه گذشته با هدف ارائه خدماتی نوین و تولید محصولاتی مدرن وارد عرصه تولید سیستم های گرمایشی شده و با رعایت استانداردهای بین المللی و داشتن نشان استاندارد، علاوه بر پوشش بازار داخلی توانسته سهم قابل توجهی از بازار کشورهای همسایه را به خود اختصاص دهد. این برند در ظرفیت های مختلف تولید و در بازار موجود است. ویژگی های منحصر به فرد دیگ ساحل صنعت شامل قابلیت کارکرد با مشعل های گازی، گازوئیلی و دوگانه‌سوز بوده و همین امر موجب شده در مصارف مختلف قابل استفاده باشد. برند ساحل صنعت در مدل های 2 و 3 پاس تولید شده و استفاده از آن موجب جلوگیری از هدررفت و اتلاف انرژی می شود.

دابو صنعت

شرکت دانش بنیان مخزن فولاد رافع در سال 1373 محصولاتی با نام تجاری دابو صنعت تولید و روانه بازار رقابت کرده است. این شرکت با به کار گیری نیروهای متخصص و کارآمد همچنین خط تولید پیشرفته، توانسته سیستم های گرمایشی مدرن با رعایت استانداردهای بین المللی تولید و وارد بازار کند. دیگ های دابو صنعت به نوعی طراحی و ساخته شده اند که نسبت به مدل های مشابه از راندمان بالاتری برخوردار هستند. همچنین این محصولات کاملاً براساس استاندارد های گوناگون مانند DIN آلمان، B.S انگلیس، 4231 و 7911 ملی ایران تولید می شوند و همین امر موجب شده از سطح کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشند. دیگ فولادی دابو صنعت در مدل های سه پاس، دو پاس و سه پاس فایر باکس تولید و در بازار موجود هستند. بدنه دیگ ها از بهترین آلیاژ و ورق فولاد تهیه شده که مقاومت بالایی در برابر شوک حرارتی دارند. با توجه به ویژگی ها و قابلیت های برند دابو صنعتی، می تواند یکی از بهترین دیگ شوفاژ فولادی باشد.

با معرفی بهترین دیگ شوفاژ چدنی و فولادی موجود در بازار می توانید خرید بهینه و متناسب با نیاز را تجربه کنید. فروشگاه اینترنتی دماپویا تمامی مدل های دیگ آبگرم در برندهای مطرح و معتبر بازار را همراه با گارانتی و امکان ارسال به سراسر کشور برای کاربران فراهم می کند.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
اشتراک
اطلاع رسانی برای
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
اینها را هم ببینید
بسته
دکمه بازگشت به بالا
0
لطفا دیدگاه خود را برای این مقاله درج کنیدx