آبرسانی

پمپ آب حلزونی چیست

در این مقاله با ما برای کسب اطلاعات در خصوص پمپ آب حلزونی و کاربرد آن همراه باشید. به طور کلی باید پمپ ها را باید به عنوان یک نمونه ی پرکاربرد از تجهیزات آبرسانی معرفی نمود که به علت دارا بودن یکسری از قابلیت ها امروزه از جایگاه ویژه ای در بازار رقابتی برخوردار میباشند. امروزه با بالارفتن میزان جمعیت با مشکلاتی از قبیل کمبود و یا قطعی آب مواجه میباشیم برای حل این مسئله و دستیابی آسان به آب که یکی از ضروری ترین لازمه های زندگی میباشد نیاز به ابزار و تجهیزاتی داریم تا در کوتاهترین زمان و به درستی این کار را انجام دهد از این رو به اهمیت وجود ابزار و تجهیزاتی همچون پمپ آب پی خواهیم برد. از این رو در این مقاله به بررسی و آشنایی با پمپ آب حلزونی و کاربرد آن خواهیم پرداخت که از انواعیست که همواره در زمینه های بسیاری مورد استفاده قرار گرفته و از کارایی لازم برخوردار میباشد. در واقع باید گفت این نوع از سیستم ها با بهره مندی از قدرت مکش بالا بهترین انتخاب برای استفاده در فضاهایی از جمله چاه های عمیق میباشند. در ادامه به آشنایی بیشتر این محصول و مشخصه های فنی آن خواهیم پرداخت.

این نمونه از تجهیزات آبرسانی را میتوان به عنوان پمپ های سانتریفیوژی یا گریز از مرکز معرفی نمود که با در نظر داشتن کاربرد پمپ حلزونی، با نام سرچاهی و یا کشاورزی نیز در بازار شناخته می شود. به عبارت دیگر این محصول همان پمپ های فاضلابی بوده که به دلیل فرم و پوسته ی ظاهری که دارد به این نام تلقی می گردد. اگر بخواهیم به عملکرد این سیستم اشاره داشته باشیم باید گفت به این صورت بوده که با اتصال به موتور برقی و روشن شدن آن پروانه ای که در داخل پوسته ی حلزونی قرار دارد شروع به چرخیدن نموده و از این طریق عملیات پمپاژ شکل می گیرد. نکته ی حائز اهمیت در باره ی کاربرد پمپ آب حلزونی مربوط به ساختار آن است که محفظه ی به کار برده شده در آن سانتریفیوژی میباشد و این امکان را به دستگاه داده تا دهانه خروجی رفته رفته بزرگتر شده که در نهایت نیز این تغییر منجر به تغییر در انتقال سرعت سیال و افزایش دبی می گردد. اگر بخواهیم به نمونه های موجود از این سیستم اشاره داشته باشیم باید به انواع آن با تفاوت در ظرفیت هد، دبی و میزان شدت پمپاژ اشاره نمود که با توجه به همین موارد هریک مناسب برای به کارگیری در یک زمینه میباشند یعنی پیش از خرید و در هنگام انتخاب میبایست هریک از این موارد را در نظر گرفت تا در نهایت نوعی را که متناسب با نوع نیازمان باشد را در اختیار داشته باشیم که از این طربق کارایی لازمه را برایمان به همراه خواهد داشت. اگر قصد خرید و یا انتخاب این تجهیزات را دارید میتوانید جهت دریافت اطلاعات کامل در خصوص قیمت انواع پمپ آب به صفحه ی مربوطه آن مراجعه نمایید.

کاربرد پمپ آب حلزونی

با در نظر داشتن کارایی این نوع از تجهیزات آبرسانی که به عنوان مطرح ترین سیستم ها در بازار شناخته شده اند باید گفت طراحی و تولید آن به نحوی بوده که در ظرفیت و اندازه های گوناگون جهت مورد استفاده قرار گرفتن در زمینه های مختلف عرضه می گردد. در واقع اگر بخواهیم به کاربرد پمپ حلزونی اشاره داشته باشیم باید ابتدا مشخصه های فنی مربوط به هر نوع آن را در نظر بگیریم سپس با توجه به آن مدل متناسب با کارایی مربوطه مان را انتخاب نماییم. لازم به ذکر است قابلیت های این محصول به گونه ای بوده که قادر است آب مورد نیاز تا ارتفاع 90 متر را تامین نماید به همین دلیل هم از بهترین انتخاب ها برای استفاده در بخش هایی از جمله کشاورزی یا صنعت میباشد. از جمله موارد دیگری که میتوان به کاربرد پمپ حلزونی اشاره داشته باشیم استفاده در استخر و دریاچه یا مصارف شهری را نیز نام برد. پمپ های های حلزونی یا به اصطلاح گریز از مرکز در انواع مختلفی دسته بندی می شوند یعنی به عنوان مثال باتوجه به اینکه یک ساختمان دارای چند طبقه است پمپی در نظر گرفته شود که با میزان ارتفاع آن تناسب داشته و یا به عبارتی دیگر فشار آب مورد نیاز را فراهم نماید. نکته ی حائز اهمیت در رابطه با کاربرد پمپ حلزونی یا سانتریفیوژی این است که ممکن است با یک یا دو مکش باشند که این امر منجر میشود به اینکه جریان سیال از طریق دو لوله و به یک مقدار یکسان وارد پمپ شود. جهت دریافت اطلاعات بیشتر در باره ی این تجهیزات و همچنین بررسی کامل مشخصات پمپ پنتاکس میتوانید از صفحه ی ارائه شده کمک بگیرید.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
اشتراک
اطلاع رسانی برای
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
اینها را هم ببینید
بسته
دکمه بازگشت به بالا
0
لطفا دیدگاه خود را برای این مقاله درج کنیدx