مقالات عمومی

کشور سازنده ی دستگاه تصفیه هوا آلماپرایم

با خواندن این نوشتار از دماپویا کشور سازنده ی دستگاه تصفیه هوا آلماپرایم را خواهید شناخت. ضرورت استفاده از دستگاه تصفیه هوا با وجود آلودگی روز افزون دنیا خصوصا شهرهای بزرگ مشخص و واضح است. آلاینده های بیشماری از جمله گاز دی اکسید کربن، مونواکسید کربن، دود سیگار، باکتری، قارچ، بوی نامطبوع غذا، ذرات معلق، یون های آلوده کننده و گازهای مضر دیگری که در هوا وجود دارد که وجود یک تصفیه هوا در هر محیطی را گریزناپذیر می کند. معمولا افراد بیشترین زمان خود را در محیط های بسته خانه، محیط کار و اتوموبیل شان سپری می کنند و این سوال نیز رایج می شود که برای تصفیه هوای خانه چه کنیم. برای نجات از آلاینده ها در محیط های بیرونی نمی توان به سرعت و در سطح گسترده چاره ای اندیشید ولی دستگاه های تصفیه هوا به منظور فیلتر کردن این آلاینده ها در محیط های بسته اختراع شده و در بازار با استقبال زیادی به فروش می رسند. در پاسخ به این سوال که آیا دستگاه تصفیه هوا موثر است، لازم است مروری بر ضرورت تنفس هوای پاک داشته باشیم. آلودگی هوا تاثیرغیر قابل انکاری در ایجاد بیماریهای تنفسی، قلبی و آلرژی های مختلف دارد. خصوصا افراد سالمند با زمینه ی این بیماری ها و افرادی که مبتلا به آسم یا آلرژی هستند، نیاز مبرمی به دستگاه تصفیه هوا دارند تا هوای پاکی را به درون ریه هایشان بفرستند.

تصفیه هوای خانگی باید مطابق اصول و ضوابط استاندارد وزارت بهداشت باشد و جنس فیلترهای آن از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد. لذا به هنگام خرید دستگاه تصفیه هوا اصول و نکات مهم آن را در نظر داشته باشید تا خریدی مناسب داشته باشید و سلامتی ساکنین را تضمین نمایید. با وجود برندها و انواع مختلف دستگاه تصفیه هوا احتمالا به هنگام خرید دچار سردرگمی خواهید شد؛ از این رو در این مقاله به یکی از برندهای صاحب نام یعنی آلماپرایم و کشور سازنده ی این دستگاه یعنی کشور آمریکا پرداخته ایم. البته اصالت این برند آمریکایی است و چندین سالی است که در چین تولید و وارد کشور می شود. آلماپرایم یکی از گروه های تولیدی و بازرگانی در زمینه ی تصفیه هوا است که به تحقیق در این زمینه نیز می پردازد. این برند با بهره گیری از فیلترهای پیشرفته و مدرن مانند هپا، فتوکالیست، کربن فعال و فیلترهای اولیه، موجب سالم سازی هوای محیط شما و زدودن آلاینده های مختلف می شود و با این امر موجب رفع خستگی و آلرژی ساکنان محیط می شود. دستگاه تصفیه هوا آلماپرایم انواع مختلفی دارد که هر کدام مناسب محیطی به خصوص است و شعاع های مختلفی را تحت پوشش قرار می دهد.

انواع مدل های دستگاه تصفیه هوا آلماپرایم

به طور کلی برند آمریکایی آلماپرایم در چهار سایز دستگاه تصفیه هوا تولید و روانه ی بازار می کند. دستگاه مناسب خودرو یا رومیزی، دستگاه تصفیه هوا مناسب اماکن کوچک، متوسط و بزرگ این چهار دسته هستند که هر کدام شامل مدل های مختلفی هستند. معیار تفاوت این مدل ها علاوه بر ابعاد و متراژی که تحت پوشش قرار می دهند در تعداد فیلترها، وجود یا عدم اشعه ی استریل کننده ی یووی (UV)، نوع سنسور آن و تجهیزاتی مانند قفل کودک، کنترل از راه دور و نظایر آن است. در نظر داشته باشید که آلماپرایم یکی از برندهایی است که بهترین دستگاه تصفیه هوا را تولید می کند..

دستگاه تصفیه هوا رومیزی آلماپرایم

دستگاه رومیزی تصفیه هوا در خودرو شما نیز کاربرد دارد. این دستگاه مجهز به نشان گر تعویض فیلتر است و با دارا بودن 4 فیلتر از جمله فیلترهای مقدماتی، هپا، کربن فعال و ضد باکتری تمامی آلاینده ها را در فضای کوچک تصفیه می کند. نگران جایگذاری این دستگاه نباشید زیرا دارای یک پد ضد لغزش ژله ای است تا به راحتی در هر جا مناسب بود قرار بگیرد. همچنین یک آداپتور برای استفاده بر روی میز دارد. در خودرو نیز می توانید از شارژر فندکی آن به سادگی استفاده کنید. با ابعاد کوچکی که این دستگاه دارد، به راحتی قابل حمل است و در مسافرت نیز می توانید از آن استفاده کنید. ناگفته نماند که دستگاه تصفیه هوا رومیزی آلماپرایم در سه مدل AP121, AP151 و AP152 تولید می شود.

دستگاه تصفیه هوا اماکن کوچک آلماپرایم

اگر به دنبال یک دستگاه تصفیه هوا مناسب برای مغازه، اتاق کار، اتاق خواب و یا هر فضای جمع و جوری هستید، آلماپرایم دستگاه هایی متناسب با اماکن کوچک تولید می کند. در واقع 8 تا 15 متر مربع مورد پوشش این دستگاه است. فیلترهای این دستگاه شامل فیلتر اولیه و کربن فعال است که علاوه بر تصفیه ی آلاینده ها قدر به از بین بردن بو و انواع دود نیز می باشد. با توجه به وزن و حجم کم این دستگاه، به راحتی می توانید آن را با خود حمل کنید و به محل دیگری ببرید تا در آنجا مورد استفاده قرار گیرد. کاربری آسان این دستگاه سبب می شود تا به راحتی مورد استفاده ی کودکان و افراد سالخورده نیز قرار بگیرد. یکی دیگر از مزایای بینظیر این دستگاه وجود هشدار دهنده ی تعویض فیلتر آن است.

مدل AP261 این سری علاوه بر فیلترهای گفته شده، دارای فیلتر ضد باکتری نانو نقره که هر نوع باکتری را از بین می برد. همچنین فیلتر هپا و کاتالیزور سرد این دستگاه در مراحل بعدی عمل فیلتر سایر آلاینده ها مانند گاز آمونیاک و دیگر گازهای مضر را انجام می دهد. باکتری های باقی مانده توسط اشعه ی یووی UV)) و سپس توسط یون منفی تولید شده زدوده خواهند شد. این دستگاه مجهز به جعبه ی معطر است تا هوا را علاوه بر تصفیه خوشبو نیز بکند. این دستگاه قابلیت نصب بر روی دیوار را هم دارد. بنابراین بدون تولید صدای مزاحم، با فن دو سرعته و تولید یون منفی دستگاه بسیار مناسبی برای اتاق نوزاد و کودک شماست. مدل دیگری از دستگاه تصفیه هوا اماکن کوچک آلماپرایم با عنوان AP241 در رنگ بندی های شیک به تولید می رسد و از این رو مورد استفاده در مهد کودک ها، مدارس، اتاق کودکان و محیط هایی که دکوراسیون آن مزین به رنگ خاصی است، قرار می گیرد. انواع باکتری ها، ذرات گرد و غبار و بوهای نامطبوع توسط فیلترهای قدرتمند هپا، کربن فعال این دستگاه از بین می روند. ورودی جریان هوای این دستگاه از هر چهار جهت هوا را تصفیه می کند و 360 درجه است.

دستگاه تصفیه هوا اماکن متوسط آلماپرایم

منظور از اماکن متوسط متراژ 20 الی 60 متر مربع است. این مدل از دستگاه های تصفیه دارای عملکرد شب یا همان حالت خواب است موتور این دستگاه از نوع DC است که با مصرف کمی از انرژی و کمترین میزان صدا را تولید می کند. یکی از فیلترهای قدرتمند آن از نوع کربن فعال است و ریزترین آلاینده ها را فیلتر می کند.
مدل AP331 آن دارای فیلتری اولیه، فیلتر اوزون و TiO2 ، فیلتر الکترواستاتیک و آنچنان که گفته شد فیلتر کربن فعال است. فن دوقلوی این دستگاه حجم قابل توجهی از هوا را تهویه می کند و ذرات ریز را از 3/0 تا 1/0 کربن را حذف می کند. یکی دیگر از مزایای آن این است که نیازی به تعویض فیلتر اصلی آن نیست و با تولید یون منفی هوای پاک و سلامتی را تقدیم کاربران آن می کند.
مدل دیگری از این سری متوسط آن AP341 است که دارای سنسور گرد وخاک اتوماتیک است. 3 حالت مختلف سرعت آن موجب برتری این دستگاه می شود و فیلترهای آن از نوع هپا، کربن، الیاف نایلون و شیشه ای است. این دستگاه مجهز به هشداردهنده ی تعویض فیلتر است و در متر مکعب 5 میلیون یون منفی تولید می کند تا هوا را از هر آلودگی، گرد و غبار و بوی نامطبوعی بزداید.

دستگاه تصفیه هوا مناسب اماکن بزرگ آلماپرایم

این دستگاه با 5 فیلتر قدرتمند هپا، کربن فعال، نانوسیلور، فیلتر ضدقارچ و باکتری و فیلتر اولیه متراژ 100 الی 120 متر مربع را تحت پوشش قرار میدهد و با کمترین میزان مصرف برق آلودگی هایی به کوچکی 3/0 میکرون را فیلتر می کند. فیلتر بی نظیر هپا و کربن فعال 97/99 درصد ذرات را تمیز می کند که این درصد بسیار بالایی است. شوره، پر، الیاف، دود، گرده ی گیاهان و سایر ذرات همگی به سادگی در دام فیلترهای قوی این دستگاه می افتند. مدل AP421 ظاهر شیک و زیبایی دارد و با دکوراسیون منزل شما سازگازی خواهد داشت. موتور این دستگاه از نوع DC است که کمترین صدا را تولید میکند و مصرف آن نیز پایین است. از دیگر مزایای آن این است قابلیت قفل کودک دارد و همچنین به منظور کنترل آن دارای کنترل از راه دور است. با توجه به مزایای این دستگاه بهترین گزینه جهت تصفیه هوا سالن های پذیرایی، آرایشگاه ها، هتل ها و محیط های اداری است. مدل AP431 مدل دیگری از دستگاه های تصفیه هوا این برند است که فیلتر بسیار قدرتمند و حساسی دارد. فیلترهای این مدل شامل فیلتر اولیه، فیلتر کربن فعال، الکترواستاتیک، فیلتر اوزون و TiO2 است. این دستگاه مناسب مکان های مملوء از گرد و غبار است و علاوه بر ویژگی های در مدل قبلی برشمردیم دارای یون منفی و اکسیژن فعال است که باعث می شود دود و بوی سیگار را سریعا از بین برده و هوا را تهویه کند. فن دوقلوی تعبیه شده در این دستگاه باعث می شود حجم زیادی از دستگاه پاکسازی شود.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
اشتراک
اطلاع رسانی برای
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
اینها را هم ببینید
بسته
دکمه بازگشت به بالا
0
لطفا دیدگاه خود را برای این مقاله درج کنیدx