سرمایشی

کولر گازی بانه بخریم یا گارانتی اصلی

قصد داریم در این مقاله راهنمایی در زمینه خرید کولر گازی بانه ای را ارائه دهیم و به این موضوع بپردازیم که بهتر است اسپلیت را با گارانتی اصلی تهیه کنیم یا از بازارهای مرزی و بانه ای. امروزه تجهیزات تهویه مطبوع در ساختمان های گوناگونی به کار می روند که هر یک کاربری خاص خود را دارد. لازم به ذکر است که برخی مدل ها قابلیتی دوگانه دارند و می توان از آن ها علاوه بر تامین سرمایش، برای تامین گرمایش در روزهای سرد سال نیز بهره برد.

بر همین اساس برای پوشش تقاضایی که برای آن ها وجود دارد، سازنده های مختلف اقدام به طراحی و ساخت مدل های مختلف اسپلیت می کنند. به همین خاطر افراد حین خرید با گزینه های مختلفی روبه رو می شوند و انتخاب یک برند خوب با دشواری مواجه می شود. به همین خاطر نکات مهم در زمینه خرید و انتخاب کولر گازی بانه ای را باید بررسی کرد و در نظر گرفت. با توجه به آنان، می توان بهترین محصول را متناسب با نیاز محیط خریداری کرد. کولر گازی بانه یکی از گزینه های رایجی است که ممکن است برای انتخاب در نظر داشته باشیم یا از طرف آشنایان به ما پیشنهاد شود. ممکن است ادعای فروشنده نیز آن باشد که این محصول نیز با قابلیت هایی تقریبا یکسان با دیگر نمونه های اصلی عمل می کنند. این اسپلیت ها در برند های دیگر با کیفیتی پایین همواره از گزینه هایی هستند که می تواند مورد انتخاب افراد باشد؛ چرا که با در نظر داشتن شرایط اقتصادی افراد به دنبال تهیه کولر گازی هستند که قیمت مقرون به صرفه تری داشته باشد.

محصولات بانه ای که شامل مدل های مختلف سیستم های تهویه مطبوع هم می باشد، در سال های اخیر به طور گسترده ای از طریق مرز و بازارچه های مرزی به سایر نقاط کشور فرستاده می شوند و در اختیار فروشنده ها قرار می گیرد. یکی از رایج ترین این شهرهای مرزی که کالاهای زیادی هم از آن وارد کشور می شود، بانه می باشد. این شهر به عنوان یکی از شهرهای مرزی ایران، بازارچه شناخته شده ای دارد و سالانه هزاران دستگاه مدل های مختلف کولر گازی بانه را از طریق مرز جهت فروش وارد بازار می کند. در ادامه ی مطالب به بررسی بیشتر و ارائه ی نکات مهم در خصوص عملکرد و معایب این نوع از تجهیزات خواهیم پرداخت.

کولر گازی بانه بخریم یا گارانتی اصلی

بطور کلی گارانتی و خدمات پس از فروش از نکات بسیار مهم در انتخاب و خرید یک سیستم هستند. در نظر داشته باشید که شما با خرید کولرگازی بانه ای اصولا خود را از داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش محروم خواهید ساخت. از طرفی اغلب مشتریانی که انتخاب آن ها خریداری از بازار بانه می باشد، به این امر واقف اند که با نصب دستگاه در ساختمان مورد نظر، در صورت بروز هر نوع نقص و یا بازدهی پایین کولر، دستشان به جایی بند نیست و نمی توانند نسبت به تعویض محصول اقدامی کنند. همچنین هیچ گونه تضمینی در کیفیت و راندمان مطلوب محصول وجود ندارد و طول عمر کارکرد دستگاه نیز نامشخص است.

برای بررسی اهمیت اصالت برند سازنده در بحث انتخاب بهترین کولر گازی باید گفت که به طور عمده اسپلیت هایی که توسط شرکت های شناخته شده و معتبر ساخته می شوند با هدف خدمت رسانی بیشتر و جلب رضایت مشتریان محصولات خود را به همراه گارانتی اصلی در نمایندگی ها و فروشگاه های معتبر عرضه می کنند. در نتیجه افرادی که از نمایندگی خرید می کنند می توانند در صورت بروز هر نوع ایراد و یا اختلالی در عملکرد دستگاه، با در دست داشتن گارانتی به هریک از نمایندگی های مربوطه مراجعه کرده و نسبت به رفع مشکل اقدام کنند. اما در مقابل کولر گازی های بانه بدون هیچ نوع گارانتی و یا خدماتی عرضه می شوند و بدون ضمانت به بازار عرضه می گردند. نتیجه می گیریم که نمی توان به اصالت این کالاها اعتماد کرد. همچنین این محصولات عمر کوتاهی داشته و در مدت کوتاهی دچار استهلاک می شوند.

چرا کولر گازی بانه نخریم

در ساختار اسپلیت کولر گازی قطعات مختلفی به کار رفته است که کیفیت آنها در راندمان و طول عمر دستگاه تاثیرگذار بوده و آن را تضمین می کند. از مهم ترین اجزای تشکیل دهنده کولر کمپرسور آن است که به نوعی قلب دستگاه به شمار می رود. اهمیت و نقش این قطعه به قدری مهم است که به تنهایی می تواند پاسخ این سوال باشد که چرا کولر گازی بانه نخریم! همان طور که می دانید، اغلب محصولاتی که در بانه به فروش می رسند، تقلبی هستند و بسیاری از افراد مارک دستگاه را پاک کرده و مارک های معتبر روی آن می چسبانند و به جای یک برند خوب به افراد می فروشند. لازم به ذکر است که در محصولات تقلبی گاهی از کمپرسورهایی با ابعاد کوچکتر از حد استاندارد استفاده می شود که از قدرت و عملکرد مطلوبی برخوردار نیستند و همین امر باعث کاهش بازدهی دستگاه در هوادهی می گردد.

همچنین مدل های تقلبی دارای کیت اینورتر نبوده و بطور دروغین روی بدنه آنها این ویژگی نوشته می شود. اگر کمی تحقیق و دقت نمایید می توانید تفاوت نوع لوگو و نوشته های روی بدنه محصول اصلی را با محصول تقلبی متوجه شوید. برای مثال در مدل های اصلی عموما در صورت داشتن اینورتر نیز این ویژگی آنها روی دستگاه نوشته نمی شود. کارکرد کیت اینورتر نیز به اینصورت است که این کیت باعث کارکرد متغیر موتور شده و به این ترتیب در مصرف برق صرفه جویی کرده و گرید انرژی را در برچسب دستگاه A نگه می دارد.

تا اینجا متوجه شدیم که اکثر سری های مختلف کولر گازی بانه ای به طور عمده در تولیدی های نامعتبر و توسط افراد غیرمتخصص مونتاژ می شود که در ساخت آن استانداردهای لازم رعایت نمی شود. در نتیجه می توان گفت که به سبب کیفیت پایین آن، در مدت زمان کوتاهی دچار استهلاک و خرابی خواهند شد. همانطور که گفته شد از آنجا که به صورت قاچاقی و غیرقانونی وارد کشور می شوند، هیچ ضمانتی از دستگاه وجود ندارد و امکان تعویض آن یا تهیه قطعات آن مانند کمپرسور و دیگر لوازم یدکی وجود ندارد. به همین خاطر افرادی که آن ها را انتخاب می کنند، بایستی هزینه زیادی برای تعمیر آن در نظر داشته باشند و البته ممکن است دستگاه به زودی از کار بیفتد و به صورت کلی بلااستفاده شود. چنانچه قصد خرید نسخه اصلی از این تجهیزات برودتی را دارید می توانید با دریافت قیمت انواع کولر گازی ایران رادیاتور این محصول را در نظر داشته باشید و به عنوان یکی از محصولات باکیفیت گزینه مناسبی به شمار می رود.

تفاوت کولر گازی بانه با گارانتی اصلی

برخی نکات مهم در رابطه با تفاوت کولر گازی بانه با گارانتی اصلی را توضیح دادیم. از دیگر تفاوت های این دو که شما را در انتخاب راهنمایی می کند، می توان به فن دستگاه نیز اشاره کرد. در مدل های اصلی که محصول برندهای معتبر هستند، از فن های قوی (گاها بلوور) با ساختار گریز از مرکز استفاده می شود که مزیت آن ها این است که قدرت بالایی در پرتاب باد داشته و می توانند هوای مطبوع را بطور یکنواخت در تمام سطوح اتاق توزیع کنند. این فن ها با ساختار استاندارد همچنین با صدای کم و بدون لرزش کار کرده و در محیط کار یا استراحت افراد مزاحمت ایجاد نمی کنند..

برای بررسی و مقایسه کولر گزی بانه با گارانتی اصلی می توان به فیلترهای تصفیه کننده به کار رفته در آن هم پرداخت. برندهای شناخته شده فیلترهای چند لایه با لایه کربن فعال در طراحی اسپلیت به کار می گیرند که این فیلترها هر گونه آلاینده های شیمیایی و مواد آلرژی زا معلق در محیط را به دام خود می اندازند و مانع از گردش آن ها در محیط می شوند. به این ترتیب هوایی تازه را عاری از ذرات آلاینده به محیط می بخشند. بنابراین تنها دلیل محبوبیت کالاهای بانه ای قیمت پایین آنها می باشد. با این حا با توجه به آن که این محصولات از کیفیت پایینی برخوردار اند، ممکن است مصرف برق زیادی داشته باشند و در عین حال بازدهی کافی را را برای پوشش کل محیط نداشته باشند و خرید کولر گازی بانه ای می تواند خریداران را از هر لحاظ متضرر سازد.

کولر گازی با گارانتی اصلی چه مزیتی دارد

با توجه به معایبی که از اسپلیت های بانه ای گفته شد، می توان بیان کرد که بهتر است دستگاه های تهویه خود را از برندهای معتبر و شناخته شده تهیه کنیم. مزیتی که کولر گازی با گارانتی اصلی دارد کیفیت قطعات آن است که سبب افزایش کارایی و طول عمر آنان می شود. یکی از این موارد میتوان همانطور که ذکر شد، در دراختیار داشتن خدمات پس از فروش است که بروز هرگونه مشکل را پوشش می دهد و در صورت خرابی می توان برای تعمیر رایگان یا تعویض آن اقدام کرد. این در حالیست که سری های بانه ای و تقلبی فاقد چنین مزیتی هستند.

نوع مصرف و در واقع پایین بودن میزان آن نیز از دیگر مزایای محصولات اصلی بوده که به جهت مرغوبیت قطعاتی به کار رفته در آن و کیفیتی که دارند، عملکردی عالی را خواهد داشت. برچسب انرژی درج شده روی دستگاه، نشان از این موضوع دارد. به طور کلی اطلاعات مشخص شده در آن شامل نوع عملکرد، مشخصه فنی و شماره سریال مربوطه ی آن اند که استاندارد بودن آن را تایید می کند. این موضوع را میتوان عاملی در تشخیص کولر گازی اصلی با دیگر تجهیزات غیر اصل به شمار آورد.

اگر کولر گازی خود را به همراه گارانتی اصلی تهیه و از نمایندگی های مجاز خریداری کرده باشید، علاوه بر حمل و نقل آن مسئولیت نصب نیز برعهده نمایندگی خواهد بود. لازم به ذکر است که نماینده برند خریداری شده پس از باز کردن جعبه، هر گونه نقصی در محصول را مشاهده کند، موظف است که آن را تعویض کند. همچنین در صورتی که پس از نصب کولر گازی به درستی کار نکند، بدون دریافت هیچ هزینه ای دستگاه تعویض خواهد شد. پس از آن نیز در تمام مدتی که محصول شما شامل گارانتی می شود، هر گونه تعمیر بدون دریافت هزینه ای بر عهده نمایندگی آن برند است. تمامی موارد ذکر شده میتواند بهترین راهنما برای این موضوع که کولر گازی بانه بخریم یا گارانتی اصلی باشد که در نهایت نیز خریدی مطمئن را همراه خواهد داشت.  

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
اشتراک
اطلاع رسانی برای
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا
0
لطفا دیدگاه خود را برای این مقاله درج کنیدx