سرمایشی

بهترین نوع کولر اسپلیت برای مناطق گرمسیر

سیستم های تهویه مطبوع مانند کولر گازی و داکت اسپلیت ها مناسب شرایط آب و هوایی مختلف تولید می شوند. با توجه به تنوع اقلیم در ایران انواع این سیستم های تهویه مطبوع مناسب مناطق جغرافیایی مختلف در داخل ساخته شده و یا از برندهای خارجی به ایران وارد می شوند. بدیهی است که بهنگام خرید باید مشخصات فنی محصول را مطالعه نموده و کالای مناسب نیازتان را خریداری نمایید تا دستگاه در منطقه شما کارکرد مطلوبی داشته باشد و راندمان آن دچار افت نگردد. کمپرسور از مهم ترین اجزاء این سیستم ها به شمار می رود که نوع کمپرسورهای در محصولات سرمایشی ویژه مناطق گرمسیری عموما متفاوت است. کیفیت موتور و قدرت آن در برندهای مختلف متفاوت است، در نتیجه در ادامه به بررسی نکات بیشتر درباره بهترین نوع کولر اسپلیت مناطق گرمسیر و برترین برندهای سازنده آنها پرداخته ایم.

شما بازدید کننده گرامی با مراجعه به لینک خرید کولر گازی می توانید بهترین قیمت و انواع مختلف این محصولات را مشاهده نمایید.

کولر گازی اسپلیت از کنار هم قرار گرفتن دو یونیت خارجی (کندانسور) و یونیت داخلی (اپراتور) تشکیل می شود و با چرخش گاز مبرد بین این دو یونیت، سرمایش مورد نیاز ساختمان را تامین می کند. همانطور که اشاره شد، یکی از اجزای مهم که قلب دستگاه بشمار می رود کمپرسور است. در مدل های مناسب محدوده های گرمسیری، بیشتر از نوع پیستونی و بعد از آن از نوع روتاری و اسکرال استفاده می شود که کمپرسور پیستونی بخاطر کارکرد رفت و برگشتی در درجه دمای بالا از قدرت خنک کنندگی مطلوبی برخوردار است. اما با این وجود نوع روتاری بخاطر قدرت بالا در تراکم سازی گاز مبرد، از قویترین نوع کمپرسور بشمار می رود و برخی برندها ترجیح می دهند در اسپلیت های سرد حاره ای از این نوع استفاده نمایند. نوع اسکرال نیز به دلیل پره های مارپیچی، با شدت بالا و در مدت زمان کوتاهی گاز مبرد را متراکم کرده و برای چرخش در سیکل بعدی آماده می کند. به همین دلیل از نوع اسکرال توسط برخی از برندها استفاده می شود.

بهترین نوع کولر اسپلیت برای مناطق گرمسیر

دسته بندی مناطق جغرافیایی مختلف به صورت T1 مناسب آب و هوای معتدل، T2 خنک و T3 ویژه مناطق گرمسیری تعریف می شود. به هنگام خرید ممکن است با اسم تروپیکال مواجه شوید که به معنای دستگاه مناسب شرایط آب و هوایی T3 می باشد که در صورت مواجه شدن و شنیدن این نام باید مدنظر داشته باشید که اسپلیت تروپیکال با ویژگی های مناسب شرایط با آب و هوای گرم طراحی شده است. بدیهی است که در صورت خرید محصول مناسب، دستگاه دچار استهلاک نشده و شما یک خرید خوب را تجربه خواهید کرد. گاز مبرد به کار رفته در محصول باید ترجیحا از نوع R410 باشد که سازگار با محیط زیست بوده و علیرغم مدل های قدیمی به لایه ازن آسیب نمی رساند و همچنین در حین کارکرد با این نوع گاز، نقص کمتری مانند نشتی لوله ها وارد می شود.

شرکت ها و کمپانی های بسیاری در خصوص طراحی و ساخت این سری از تجهیزات برودتی در حال فعالیت هستند و با توجه به نیاز بازار سالانه میلیون ها وسیله سرمایشی برای مناطق گرمسیری تولید و به بازار ارائه می نمایند. با توجه به تنوع و گستردگی برندهای موجود شاید انتخاب بهترین نوع آنها کمی دشوار به نظر برسد. در ادامه 6 برند مطرح بازار که محصولاتی متناسب با شراط جغرافیایی گرمسیری با رعایت استانداردهای بین المللی و مطابق تکنولوژی های مدرن ساخته شده اند و در لیست بهترین کولر اسپلیت برای مناطق گرمسیری شناخته می شوند، را معرفی خواهیم کرد. گروه فنی مهندسی دما پویا در مقاله ای به اشتباهات مهم در نصب اسپلیت پرداخته که با مراجعه به این صفحه می توانید با در نظر داشتن برخی نکات مصرف دستگاه را به کمترین میزان برسانید.

برند گری

کمپانی گری از بهترین سازندگان وسایل سرمایشی بشمار می رود که جزء ده برند برتر کشور چین است. این شرکت با خط تولید پیشرفته و بهره گیری از تکنولوژی های روز دنیا، توانسته جایگاه خود را در بازار بین المللی بدست آورد و در ایران نیز از محبوبیت ویژه ای برخوردار است. گری بطور ویژه مدل های گرمسیری را در دو نوع سرد پیستونی و سرد/گرم اینورتردار طراحی کرده و بهمراه گارانتی به مشتریان عرضه می کند و به همین دلیل می توان آن را در دسته بهترین کولر اسپلیت برای مناطق گرمسیری قرار داد. از لحاظ نوع نصب این مدل ها دیواری هستند و مدل اینورتر دار با کارکرد دوگانه سرمایشی و گرمایشی کار می کند و موتور آن برای محدوده دمایی T3 طراحی شده و تحمل بالایی در درجه هوای بالا دارد.

بالاتر درباره مدل های سرد پیستونی توضیح دادیم، در رابطه با مدل های سرد اینورتر دار، لازم به توضیح است که تکنولوژی اینورتر غالبا روی موتور روتاری نصب شده و دور آن را بطور مداوم تنظیم می کند. در نتیجه زمانیکه اتاق خنک شود، دور موتور بطور خودکار کاهش می یابد و زمانیکه دمای محیط گرم می شود سرعت موتور افزایش می یابد. به این ترتیب از استهلاک دستگاه جلوگیری شده و مقدار کمتری برق مصرف می شود. توجه داشته باشید که برای انتخاب مدل و ظرفیت مناسب نیازتان باید متراژ فضا و تعداد نفرات را در نظر داشته باشید. همچنین برای راندمان بیشتر، یونیت خارجی نباید در معرض مستقیم نور خورشید قرار گیرد.

برند اجنرال

به جرات می توان گفت یکی از کمپانی های قدیمی و پیشگام در صنعت تهویه مطبوع در دنیا شرکت فوجیستو ژاپن بشمار می رود که از سال 1963 سیستم های تهویه مطبوع تولید کرده و به کشورهای بسیاری عرضه می دارد. این کمپانی محصولات خود را با برند اجنرال طراحی کرده و کولر گازی اسپلیت سرد حاره ای و سرد اجنرال را با بالاترین کیفیت تولید می نماید و به دلیل برخورداری از تکنولوژی هایی نظیر اینورتر و گاز مبرد R410 در دسته برترین نوع کولر اسپلیت برای مناطق گرمسیری بشمار می رود و بیشترین فروش را دارد. مدل های سرد پیستونی این برند از قدرت و تحمل بالایی در دمای بالای 50 درجه برخوردار است. این محصولات با مدل نصب دیواری در ظرفیت های 9000 تا 36000 بی تی یو و عملکرد سرد پیستونی و سرد و گرم اینورتر دار موجودند و شرکت تهویه نیا آنها را با 5 سال گارانتی و خدمات پس از فروش به مصرف کنندگان ارائه می دهند.

برند گرین

یکی دیگر از بهترین اسپلیت ها برای مناطق گرمسیری، کولر گازی گرین محسوب می شود که در مدل های سرد پیستونی و سرد و گرم حاره ای تولید شده و به بازار بین المللی عرضه می گردد. این کمپانی یکی از ده شرکت برتر کشور چین محسوب می شود که در ساخت محصولات سرمایشی خود از قطعات مرغوب مانند فن هوادهی قوی و فیلترهای یون نقره ضد باکتری و فیلتر ویتامین C بهره می برد. گرین نیز بمنظور تامین نیاز مشتریان در مناطق گرمسیری (گرم و خشک و گرم و شرجی) سیستم های تهویه مطبوع خود را در دو نوع سرد پیستونی و سرد و گرم حاره ای تولید می کند که مناسب با شرایط آب و هوایی T3 ساخته شده و بویژه در شهرهای جنوب کشور در درجه دمای بالا کارکرد دارند.

کولر اسپلیت حاره ای و سرد پیستونی این برند از کیفیت بالایی برخوردار بوده و قدرت خنک کنندگی بالایی دارند. مدل ها سرد و گرم حاره ای مجهز به کمپرسورهای روتاری و مدل سرد پیستونی، همانطور که از نامش پیداست مجهز به موتور پیستونی می باشد. این اسپلیت ها با موقعیت نصب دیواری در ظرفیت های 18000 الی 36000 btu/h با گاز مبرد R410 کار می کنند که این نوع گاز نسبت به مبرد های قدیمی، سازگار با محیط زیست بوده و به لایه ازن آسیب نمی رسانند. شرکت پشم شیشه این سری از محصولات را همراه با 5 سال گارانتی طلایی در بازار ایران ارائه می نماید. با توجه به همین موضوع میتوان گفت یکی از بهترین کولر اسپلیت برای مناطق گرمسیری به شمار می آیند.

برند هایسنس

از بهترین کولر اسپلیت ها که برای مناطق گرمسیری کاربرد دارند می توان به مدل های سرد پیستونی هایسنس اشاره کرد که دارای موقعیت نصب دیواری هستند و از قدرت خنک کنندگی بسیار بالایی برخوردارند. این کمپانی از شرکت های رده بالای چینی محسوب می شود که به دلیل بهره مندی از تکنولوژی های روز دنیا مانند فین های ضد زنگ زدگی و خوردگی و فیلترهای یون نقره در بازار بین المللی در اروپا، آمریکا، آفریقا و آسیا از محبوبیت ویژه ای برخوردار است. این برند مطرح در خصوص تولید انواع لوازم خانگی و برقی همچنین سیستم های تهویه مطبوع فعالیت عمده ای دارد و در محصولات سرمایشی خود از کمپرسورهای پیستونی و روتاری استفاده کرده است. گاز مبرد به کار رفته در دستگاه های سرمایشی هایسنس از نوع R410 می باشد که سازگار با محیط زیست بوده و گازهای گلخانه ای تولید نمی کند. این محصول بهمراه 5 سال گارانتی و خدمات پس از فروش شرکت زرین در ایران به مشتریان عرضه می گردد.

برند تک الکتریک

شرکت بدر تک الکتریک با رعایت استانداردهای بین المللی بهترین کولر اسپلیت برای مناطق گرمسیری را با سطح کیفیت بسیار بالا تولید کرده و به بازار ایران ارائه می نماید. این شرکت صنعتی از بهترین برندهای ایرانی بشمار می رود که بیش از دو دهه پیش فعالیت خود را آغاز نموده و از همان ابتدا در خط تولید مجهز خود اسپلیت های سرد تروپیکال و مدل های پشت پنجره ای سرد را برای مناطق گرمسیری ساخته است. این کمپانی محصولات سرمایشی خود را در ظرفیت های 9000 تا 36000 بی تی یو تولید کرده است که این دستگاه ها مجهز به کمپرسورهای پیستونی و روتاری هستند. لازم به ذکر است که گاز مبرد به کار رفته در این محصولات R410 می باشد. شرکت بدر تک الکتریک این محصولات را همراه با 5 سال گارانتی و خدمات پس از فروش در سراسر ایران عرضه می نماید.

برند شارپ

شرکت صنایع الکترونیکی شارپ یکی دیگر از کمپانی های مطرح در خصوص طراحی و ساخت بهترین کولر اسپلیت برای مناطق گرمسیری محسوب می شود. این شرکت ژاپنی با بیش از صد سال تجربه در زمینه تولید انواع لوازم خانگی و سیستم های تهویه مطبوع به دلیل سطح کیفیت بسیار بالا و تنوع در محصولات تولیدی به برندی معتبر و نامی در سراسر جهان تبدیل شده است. این برند برای مناطق گرمسیری دو مدل اسپلیت سرد دیواری و پشت پنجره ای را طراحی کرده که با توجه به طراحی منحصربفرد آنها برای نوع آب و هوایی T3 از عملکرد مطلوبی در دمای بالا برخوردارند. ظرفیت های سرمایشی این محصولات از 18000 تا 24000 بوده و با گاز مبرد R410 کار می کنند. گروه آکام سپهر تجارت تمامی مدل های کولر گازی شارپ را همراه با 5 سال گارانتی و خدمات پس از فروش عرضه می کند. و به عنوان بهترین کولر اسپلیت برای مناطق گرمسیری شناخته می شوند.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
اشتراک
اطلاع رسانی برای
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا
0
لطفا دیدگاه خود را برای این مقاله درج کنیدx