سرمایشی

تفاوت های کمپرسور کولر گازی بوش

در این مقاله از مجله دماپویا به تفاوت های کمپرسور کولر گازی بوش خواهیم پرداخت. سعی خواهیم داشت فرق کمپرسورهای این برند را با دیگر سازنده ها بررسی کنیم. بدون تردید نام این برند به گوش تمامی مشتریان خورده است و این سازنده از برترین و شناخته شده ترین ها به شمار می رود که در زمینه لوازم برقی فعالیت دارد. علت موفقیت این برند نیز مجهز بودن محصولات آن به فناوری های روز دنیا می باشد. همچنین مرغوب ترین قطعات در ساخت این محصولات به کار می رود. همچنین یکی از برترین کولر گازی را به بازار روانه می کند که ثبت جهانی دارد.

تفاوت های کمپرسور کولر گازی بوش

در رابطه با شرکت آلمانی بوش لازم است بدانیم که در حال حاضر محصولات آن در دیگر کشورها مانند ترکیه مونتاژ می شود و با همان کیفیت نیز به کشورهای دیگر صادر می شود. همواره محصولات با کیفیت مطلوب و راندمان قوی عرضه می شود که طبق استانداردهای جهانی طراحی می شود. به همین خاطر بوش موفق بوده رضایت مصرف کنندگان را کسب کند. این اعتماد باعث تثبیت و همچنین ارتقای جایگاه این برند در عرصه تولید و بازار جهانی می شود. تفاوت کمپرسور کولر گازی بوش نسبت به سایر برندها در بکارگیری این شرکت سازنده از کمپرسورهای توشیبا می باشد که برندی معتبر و صاحب نام است. شرکت توشیبا از شناخته شده ترین و برترین تولیدکننده های موتور و کمپرسور در سطح جهانی به شمار می آید که متعلق به کشور ژاپن است. در این محصولات از انواع موتورهای روتاری، اسکرال، اینورتردار و تروپیکال استفاده می شود. به این ترتیب این دستگاه های تهویه می توانند نیاز طیف گسترده ای از مصرف کنندگان را در شرایط آب و هوایی مختلف پوشش دهند. در ادامه به ویژگی های این کمپرسورها پرداخته ایم.

کیفیت کمپرسورهای روتاری و اسکرال اسپلیت های بوش بسیار بالا بوده از این قابلیت برخوردار اند که با قدرت و شدت بالا سرمایش را تامین کنند. برای این منظور کمپرسور گاز مبرد را مکش کرده و برای چرخش در سیکل بعدی و تولید هوای مطبوع، دوباره به مایع خنک تبدیل می شود. لازم به ذکر است که گاز مبرد به کار رفته در یونیت داخلی یا اواپراتور با جذب گرمای محیط تبخیر می شود و سپس توسط کمپرسور که در کندانسور یا همان یونیت خارجی نصب می شود، مکش می شود. در نتیجه کیفیت کمپرسور بطور مستقیم روی راندمان دستگاه تاثیر مستقیمی دارد.

از دیگر تفاوت های کمپرسور کولر گازی بوش با سایر برندها، این است که صدا و لرزش کمتری از موتور در حین کارکرد خواهد داشت. با نصب یونیت خارجی در بیرون از ساختمان و دور از اتاق خواب یا اتاق نشیمن، آلودگی صوتی ایجاد نخواهد شد و صدای دستگاه در حین کارکرد ساکنان محیط را آزار نمی دهد. علاوه بر آن در کولر گازی بوش موتور باکیفیتی به کار می رود که نیاز کمتری به تعمیر آن وجود دارد. همچنین هزینه های تعمیر و نگهداری اسپلیت، نسبت به بسیاری از تولیدکننده ها پایین تر خواهد بود.

قدرت

لازم به توضیح است که کمپرسورهای روتاری اغلب در مناطق معتدل و کمپرسورهای تروپیکال در مناطق گرمسیری کاربرد دارند و به این منظور طراحی و تولید می گردند. همچنین کمپرسورهای اسکرال به دلیل قدرت بالا در عملیات مکش گاز مبرد و خنک سازی هوا، در دستگاه های ایستاده و با ظرفیت بالا مورد استفاده قرار می گیرند. از تفاوت های کمپرسور کولر گازی بوش نسبت به سایر برندهای مشابه، طراحی دقیق و قدرت بالای آنها در کارکرد در شرایط آب و هوایی و مناطق جغرافیایی متنوع می باشد. برای مثال موتور های اینورتر دار که از میزان مصرف برق پایین برخوردار بوده و بطور کلی کم مصرف هستند، در مناطق معتدل و مرطوب از عملکرد مطلوبی برخوردارند. از مدل های اسکرال و موتور های روتاری GMCC توشیبا نیز به دلیل قدرت بالای آنها در مناطق گرمسیری و درجه دمای بالا 55 درجه، برای تامین هوای خنک در روزهای بسیار گرم تابستان نیز استفاده می شود. در هنگام خرید اسپلیت بوش، باید حتما به این مورد دقت نظر داشته باشید.

سیستم یخ زدایی

علاوه بر مناطق بسیار گرمسیر، می توان این دستگاه را در شهرها و مناطق سردسیر هم به کار برد؛ از آن جا که این اسپلیت مجهز به سیستم یخ زدایی است، حتی در مناطق بسیار سردسیر که دمای هوا به 15- درجه می رسد نیز قابل استفاده می باشد.

البته ناگفته نماند که دستگاه یا کمپرسور آن ممکن است به دلیل بروز نقص فنی در کارکرد قطعات محصول مانند خرابی فن و فیلترها دچار اشکال شود. تفاوت کمپرسور اسپلیت بوش به مجهز بودن آن به سیستم یخ زدایی و کارکرد آن وابسته می باشد. چه در هوای سرد و چه در صورت بروز نقص، دچار یخ زدگی نمی شود و اشکالی در عملکرد آن ایجاد نمی شود.

میزان صدا

همانطور که گفته شد، این کمپرسورها طوری طراحی و مهندسی می شوند که از حداقل میزان تولید صدا و لرزش در حین کارکرد برخوردار اند. به صورت کلی کمپرسورهای روتاری به دلیل ساختاری که دارند، به عنوان کمپرسورهای کم صدا شناخته می شوند. موتورهای برند بوش هم به شکلی طراحی و می شوند که با میزان صدای کمی کار می کنند. بنابراین بدون این که نگران ایجاد مزاحمت و آلودگی صوتی برای همسایه ها و سلب آرامش ساکنان محیط باشید، بدون هیچ دغدغه خاصیی می توانید از محصولات تهویه مطبوع ساخته شده توسط بوش استفاده کنید.

مصرف انرژی

در واقع کمپرسورهای روتاری و اینورتر از کم مصرف ترین موتورها بشمار می روند. در مدل های اینورتر دار، موتور با دور متغیر کار کرده و به همین دلیل با کمترین مصرف انرژی بیشترین راندمان و هوادهی را دارد. تفاوت کمپرسور کولر گازی بوش با سایر برندها نیز در دقت نظر این برند روی مصرف و کاهش هزینه های قبض برق می باشد. در نتیجه مصرف کنندگان می توانند با خیال آسوده از محصولات این برند استفاده نمایند.

بازدهی

مسلم است که کمپرسورهای به کار رفته در محصولات تهویه مطبوع مانند انواع اسپلیت برند بوش ساخت بهترین کمپانی موتورسازی هستند و از لحاظ بازدهی در دنیا جزو اولین ها به شمار می روند که جایگاه بالایی از رقابت را به خود اختصاص می دهد.

طول عمر

لازم به توضیح است که یکی از جذاب ترین فرق های کمپرسور کولر گازی بوش با دیگر برندها، طول عمر بالای این قطعه می باشد. به دلیل کیفیت بالای این کمپرسورها، این موتور استهلاک زودرس نخواهد داشت و در نتیجه کمتر دچار نقص فنی می شود. در نتیجه طول عمر این جزو به کار رفته در کولر گازی نسبت به مارک های مشابه بیشتر خواهد بود.

تعمیر

همان طور که در قسمت های بالاتر نیز به این موضوع اشاره کردیم کمپرسور اسکرال از ساختار بسیار ساده تری برخوردار است که از دو قطعه ی حلزونی تشکیل می شود. از طریق عملکرد این دو قطعه ی اصلی عملکرد کمپرسور فعالیت خواهد داشت. این کمپرسور به دلیل ساختار بسیار ساده ای که دارد به راحتی قابل تعمیر می باشد و بدون هیچ مشکلی می توان در صورت نیاز آن را تعمیر کرد. همچنین دیگر کمپرسورهای استفاده شده در کولرهای این برند نیز به آسانی قابل تعمیر است. شما مشتریان گرامی می توانید با تماس با خدمات پس از فروش بوش از متخصصین این مراکز برای تعمیر دستگاه کمک بگیرید.

نمایندگی کولر گازی بوش

شرکت تاش سرویس نمایندگی رسمی و وارد کننده و توزیع کننده انواع کولر گازی بوش می باشد و سرویس دهی و خدمات پس از فروش این برند را نیز برعهده دارد. شرکت تاش در سراسر ایران دارای مراکز سرویس دهی می باشد تا بتواند نیاز مشتریان را به خوبی پوشش دهد.

ضمانت نامه کمپرسور و کولر گازی بوش

ضمانت نامه و گارانتی کمپرسور و کولر گازی بوش توسط شرکت تاش انجام شده و این محصولات دارای 5 سال ضمانت کمپرسور و 24 ماه گارانتی دیگر قطعات هستند. در صورت بروز نقص و خرابی در کمپرسور، این شرکت کمپرسور شما را تعویض خواهد کرد.

تامین قطعات کولر گازی بوش

شرکت تاش سرویس (همانطور که اشاره کردیم) علاوه بر فروش، خدمات و ضمانت نامه، وظیفه ی تامین قطعات دستگاه های بوش را نیز بر عهده دارد. در این صورت خریدار برای تامین قطعات مورد نیاز خود با مشکل مواجه نخواهد شد و به راحتی می تواند قطعه ی مورد نیاز خود را از شرکت تاش درخواست و دریافت نماید.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
اشتراک
اطلاع رسانی برای
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا
0
لطفا دیدگاه خود را برای این مقاله درج کنیدx