استخر ، سونا ، جکوزی

نحوه تصفیه آب استخر

از زمان های دور شنا و آب تنی از سرگرمی های رایج انسان در سراسر دنیا بوده و شنا کردن از ورزش های مفرح و جذاب برای همه ی افراد محسوب می شود. جدا از گذراندن اوقات فراغت، فواید شنا برای سلامتی افراد بر هیچ کس پوشیده نیست. امروزه علاوه بر مجموعه های ورزشی، پارک های آبی و استخرهای عمومی ساخت انواع استخر، سونا و جکوزی در بسیاری از مکان های خصوصی و شخصی مانند ویلاها، منازل، باغ ها رواج یافته و افراد بسیاری مشتاق به داشتن استخر آب در محل زندگی خود هستند. از این رو شفاف و بهداشتی بودن آب استخر امری بسیاری ضروری و حائز اهمیت می باشد. در حال حاضر روش های زیادی برای نحوه تصفیه آب استخر وجود دارد که در ادامه هریک از آنها را مورد بررسی و بحث قرار داده ایم. با دماپویا همراه باشید تا با این روش ها و تجهیزات آنها بیشتر آشنا شوید.

با شنا و فعالیت مکرر شناگران و همچنین ورود آلودگی ها در استخرهای روباز، به مرور زمان آب استخر کدر می شود از این رو تصفیه و شفاف سازی آن امری ضروری و مهم می باشد. در حال حاضر روش های بسیاری جهت تصفیه و شفاف سازی آب استخر وجود دارد و صاحبان استخرها همواره به دنبال روشی هستند که از نظر اقتصادی مقرون به صرفه بوده و همچنین حجم آب کمتری هدر رود. استخرها دارای حجم متفاوتی از میزان آب هستند اما در همه ی آنها روش تصفیه آب عموما دارای فرایند مشابه ای می باشد. سیستم تصفیه آب استخر یک سیستم مدار بسته می باشد به این صورت که آب بواسطه ی پمپ وارد سیستم تصفیه شده و بعد از این که سیرکوله شد مجددا به استخر باز می گردد. در ادامه به 3 روش از تصفیه و تجهیزات آن پرداخته ایم. در هنگام  و اعمال هریک از روش تصفیه آب استخر باید توجه داشت که به دلیل تبخیر همچنین تردد شناگران و تلفات آب موجود در استخر، باید مقداری آب تازه به استخر اضافه گردد.

فیلتر تصفیه

فیلتر تصفیه

راکد ماندن و آلوده شدن آب استخر به موادی مانند برگ، مو، ذرات پوست، ذرات حاصل از خوردگی، مواد ویروسی و میکروب ها باعث کدر شدن آب استخر می شود همچنین وجود این مواد در آب باعث به خطر افتادن بهداشت و سلامت شناگران می گردد. یکی از تجهیزات و روش تصفیه آب استخر فیلترها می باشند. فیلتر به روش فیزیکی آب را صاف و زلال می نماید و باعث حذف ناخالصی های موجود در آن می گردد. فیلتر تصفیه استخر بر اساس نوع کاربرد آنها در انواع شنی، کارتریجی و دیاتومه ای تولید و عرضه می شوند. فیلترها جدا از جنس و نوع آنها عموما همگی از یک فرایند کلی پیروی می کنند. آب استخر از قسمت بالایی دستگاه فیلتر وارد شده و با عبور از لایه های تعبیه شده در آن در هر مرحله ذرات معلق از بین رفته و در آخر آب صاف و زلال از فیلتر تصفیه خارج می شود.

پمپ تصفیه

پمپ های تصفیه در انواع فیلتری و شنی تولید در ظرفیت های مختلف تولید و عرضه می گردند. و جهت تصفیه و زلال سازی آب استخرهای خصوصی و عمومی کاربرد دارند. پمپ تصفیه استخر از اجزای اصلی و مهم هر استخری محسوب می شود. این پمپ ها آب داخل محفظه ی استخر را مکش کرده و آن را از سیستم فیلتراسیون عبور داده و آب تصفیه شده و شفاف را به کاسه استخر باز می گرداند. شما با استفاده از پمپ تصفیه که به آنها پمپ استخری نیز گفته می شود همواره استخری با آب شفاف و تمیز خواهید داشت. و این روش می تواند یکی از گزینه های روش تصفیه آب استخر باشد.

پمپ تصفیه
جارو اسکیمر

جارو اسکیمر

جاروهای مخصوصی به نام جاروی اسکمیر تولید و در بازار موجود می باشد که با توجه به نوع کاربری آنها توسط شرکت های متفاوت در نوع دستی، رباطی و برقی تولید و ارائه می گردد. این نوع جاروها دارای توری مخصوص بوده که ذرات معلق و زباله های موجود در آب استخر را جمع کرده و باعث شفاف و زلال سازی آب استخر می گردد. در نوع دستی توسط خود کاربر مورد استفاده قرار میگرد. جارواسکیمر برقی به لبه ی استخر وصل شده وبه مرور تصفیه آب را انجام می دهد در نوع رباطی نیز به صورت خودکار و اتوماتیک در کف استخر قرار میگیرد و عمل پاکسازی و نحوه تصفیه آب استخر صورت می گیرد اساس کار این رباط به این صورت است که با حرکت در کف استخر آب موجود را در بدنه خود برده و سپس از درچه های دیگر آب تمیز و تصفیه شده را به محیط استخر باز می گرداند.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
اشتراک
اطلاع رسانی برای
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا
0
لطفا دیدگاه خود را برای این مقاله درج کنیدx