گرمایشی

فن پکیج چیست

با روشن شدن شعله مقداری گاز و دود در محفظه ی احتراق ایجاد می شود، فن پکیج وظیفه خارج کردن مواد حاصل از احتراق را به عهده دارد. پکیج ها از سری تجهیزات گرمایشی جهت تامین آبگرم مصرفی و آبگرم موردنیاز سیستم های گرما زا از قبیل رادیاتورها می باشند. در حال حاضر استفاده از این سیستم ها در اکثر ساختمان های مسکونی و اداری به چشم میخورد، و عموما پرکاربردترین نوع آنها پکیج دیواری است. پیش از بررسی مشخصات و قیمت انواع پکیج باید توجه داشتکه این مدل پکیج ها در دو نوع فن دار و بدون فن تولید و در بازار موجود می باشند.

در این مقاله قصد داریم ویژگی های این قطعه و اهمیت آن را در این سیستم ها مورد بررسی قرار دهیم پس پیشنهاد داریم تا آخر مطلب با دماپویا همراه باشید. پکیج های فن دار نیاز به دودکش دوجداره دارند، و از طریق فن هوای لازم را به داخل سیستم مکش کرده و دودهای حاصل از احتراق را به بیرون هدایت می کند، این قطعه از برق تغذیه می کند و با روشن شدن شعله هوای مورد نیاز را به داخل محفظه احتراق مکش، و دودهای حاصل از احتراق را به بیرون هدایت می کند. با خارج شدن مواد حاصل از احتراق مقداری گرما نیز به بیرون هدایت می شود و این دستگاه ها مصرف گاز بیشتری دارند، برای حل این مشکل راهکارهایی وجود دارد که هم میزان مصرف گاز کم شود و نیز دستگاه بازدهی بیشتر فن پکیج ها در دو مدل مدولار و ثابت بادهانه خروجی 6 میلی متر تولید و عرضه می کنند. فن مدولار یا تنظیمی به این صورت است که ابتدا فن با دور تند شروع بکار کرده و سپس به مقدار لازم جهت خروج هوا و دود تنظیم می گردد. در مدل ثابت با استفاده از حلقه دهانه خروجی را کاهش داده و میزان هوا را تنظیم می کنند.

فن پکیج چیست

تست خرابی فن پکیج

زمانیکه فن پکیج روشن نشود و بدرستی کار نکند پرشر دود وصل نمیشود و به بورد دستگاه اجازه روشن شدن نمیدهد. این قطعه بکاررفته در پکیج از برق 220 ولتاژ تغذیه می کند، در صورتیکه برق کافی از طریق بورد دستگاه به فن نرسد ممکن است خرابی از رله های دستگاه باشد، اما زمانیکه برق 220 به فن برسد اما کار نکند نشان از خرابی فن دارد. گاهی ممکن است قطعات فن دچار خرابی شده و با دور کمتری کار کند و در این صورت حین عملکرد دارای صدای بیشتری نیز می باشد و قدرت کافی برای مکش هوا و خروج گاز ندارد. برای تست خرابی فن به آوومتر نیاز هست به این ترتیب که آوومتر را روی حالت بیزر قرار داده و دو سر اتصال را به آن متصل میکنیم، اگر فن پکیج سالم باشد بعد از روشن شدن دستگاه اتصال برقرار شده و صدای بیزر شنیده می شود.

تست خرابی فن پکیج
4 1 vote
امتیازدهی به مقاله
اشتراک
اطلاع رسانی برای
guest
3 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
منوچهر حقیقی
منوچهر حقیقی
4 سال پیش

با سلام و عرض ارادت
ارور 51 در مدل ال رله تعویض شده ولی فن کار نمیکند و برق آن 140 ولت میباشد. کدام قسمت برد برق را به فن میرساند که آنرا نیز عوض کنیم . پرشور سویچ درست کار میکند.
متشکر از کمکهای شما

مهدی
مهدی
4 سال پیش

سلام
ببخشید اگر این فن را به برق شهر وصل کنیم باید کار کند

محمدرضا
محمدرضا
3 سال پیش

فن بعد از دو سه بار روشن خاموش شدن ارور E1 می دهد و بعد از فشار دادن دوکمه ی روشن دوباره روشن می شور . برای پکیج تاچی . از کمکتون متشک رم

دکمه بازگشت به بالا
3
0
لطفا دیدگاه خود را برای این مقاله درج کنیدx