آبرسانی

کشور سازنده ی پمپ آب دلتا

در این نوشتار از دماپویا قصد داریم کشور سازنده ی پمپ و تجهیزات آبرسانی دلتا را مورد بررسی قرار دهیم. پمپ آب در واقع همانطور که اطلاع دارید، عمل جابه جایی آب و سایر مایعات را انجام می دهد. در تاسیسات آبرسانی، کشاورزی، آب نماها، صنعت و اطفاءحریق نیاز به یک دستگاهی است تا آب مورد نیاز را تامین و منتقل نماید. از این رو نقش پمپ آب اینجا اهمیت پیدا می کند. به علت نیازهای کشاورزی، صنعتی و خانگی به دستگاه پمپ، صنعت تاسیسات و شرکت های مختلفی در زمینه ی تولید پمپ آب فعالیت دارند. برندهای مطرح در بازار تولید پمپ لیو، لوارا، پنتاکس، فارمو، گراندفوس و چندین برند دیگر است. دلتا از برندهای به نام و معتبر پمپ آب خانگی است. بنابراین در این نوشتار نگاهی خواهیم داشت به کشور سازنده ی پمپ آب دلتا و انواع مدل های پمپ آب دلتا. همانطور که مطلع هستید، در آپارتمان ها با توجه به جمعیت زیاد آن، نیاز به مصرف آب بسیار زیاد است؛ بنابراین علاوه بر مصارف صنعتی و کشاورزی، پمپ مصرف خانگی نیز دارد تا در صورت افت فشار آب دچار کمبود آب نشوید و به کارهای ضروری خود با خیالی آسوده ادامه دهید. پمپ آب در ساختمان های مختلف در افزایش فشار و حجم آب بسیار موثر است و بدین ترتیب مورد استقبال فراوانی می باشد.

بنابراین کاربرد پمپ در اصل انتقال و جابه جایی آب و یا مایعات مشابه آن که خواص فیزیکی و شیمیایی آنها بهم نزدیک باشند، علاوه بر مصرف آپارتمانی مناسب آبرسانی منازل ویلایی یک طبقه و کوچک نیز است. همچنین در تخلیه ی آب سیستم های تهویه مطبوع کوچک و سیستم های آبیاری کاربرد دارد. پمپ آب دلتا ساخت کشور چین است. معمولا محصولات این برند تکفاز بوده و شافت و روتور این پمپ از جنس استیل است و سیم پیچی آن از جنس مس است. دلتا به تولید پمپ های خانگی مانند جتی و بشقابی می پردازد و پمپ شناور نیز یکی دیگر از تولیدات این برند است. جنس بدنه ی پمپ های جتی و بشقابی از از چدن و یا برنز است و حاوی پروانه استیلی یا برنجی اند. قطعات این پمپ مشابه پمپ پنتاکس است.

انواع مدل های پمپ آب دلتا

به طور کلی پمپ ها به چندین دسته تقسیم می شوند در زمینه ی تقسیم بندی آنها، این دستگاه از لحاظ سایز و اندازه، دور موتور، جنس بدنه و پروانه و نوع آن، کاربرد و عملکرد آن از هم متمایز می شوند. بر اساس کارکرد آنها این تقسیم بندی شامل پمپ آب خانگی پمپ های رایج سیرکولاتور، طبقاتی، لجن کش و کف کش و شناور است.همچنین از لحاظ نحوه ی استفاده و قرارگیری آن میتوان به انواع پمپ آب زمینی، خطی، شناور، بشقابی و سانتریفیوژی تقسیم می شود. برند لیو معمولا به تولید پمپ آب خانگی و کف کش می پردازد. بنابراین در ادامه انواع مدل های پمپ آب دلتا را شرح خواهیم داد. همانطور که پیش تر مطرح کردیم، پمپ آب دلتا شامل جتی و بشقابی است. چنانچه قصد خرید پمپ آب لیو را دارید، پس از مشخص شدن کاربرد و استفاده ی آن، کارشناسی باید میزان انتقال حجم یا دبی آب مورد نیاز آن اندازه و غلظت مواد معلق احتمالی در آب را برای شما تعیین نماید تا دست به انتخابی صحیح و متناسب با نیازتان بزنید. جهت کارکرد صحیح پمپ های آب دلتا، لازم است که سیال مورد نظرتان عاری از ذرات ریز جامد و و غیرخورنده باشد. سر و صدای کم این پمپ از مزایای آن است و کیفیت بالا و عملکرد سریع آن موجب شده است که فروش گسترده ای در پمپ آب داشته باشد. مشخص است که خرید از برندهای صاحب نام، عاقلانه تر و منطقی تر است و خرید شما را مطمئن تر خواهد کرد. بنابراین اگر قصد خرید پمپ آب را دارید، دلتا را در گزینه های خود قرار دهید.

پمپ آب خانگی دلتا: در خرید پمپ آب خانگی دلتا دقت داشته باشید که برای افزایش فشار آب ساختمان باید حجم آب یعنی دبی پمپ و ارتفاع آب یعنی هد پمپ را محاسبه کرده باشید. دبی پمپ میزان جابجایی آب در بازه زمانی مشخص است و به طور کلی 350 لیتر آب بر دقیقه برای هر واحد در نظر گرفته می شود. هد پمپ ارتفاعی است که یک پمپ قادر به پمپاژ آن است. برای محاسبه ی آن باید تعداد طبقات را در ارتفاع هر طبقه ضرب کرد و حاصل آن را با 3 بار فشار که مساوی 30 متر است، جمع می بندیم و برای تبدیل دبی پمپ به متر مکعب بر ساعت عدد را بر 1000 تقسیم کنید تا بدین ترتیب پمپ مورد نظرتان را به طور دقیق خریداری کنید. به عنوان مثال پمپ آب خانگی تکفاز مدل QB60 نیم اسب بخار است و حداکثر آبدهی آن بر اساس متر مکعب در ساعت 4/2 است. همچنین دهانه ورودی و خروجی آن 1 اینچ است.

پمپ آب کف کش دلتا: به پمپ های کف کش پمپ سانتریفیوژ مستغرق در آب نیز می گویند زیرا در آب غوطه ور می شوند. پمپ کف کش همان پمپ گریز از مرکز است و کاربرد آن در مصارف کشاورزی و صنعتی است. عملکرد این پمپ به این صورت است که امکان انتقال آب یا دیگر مایعات را با ایجاد نیروی گریز از مرکز محقق می سازد. سپس پروانه انرژی را به سیال منتقل کرده و پس از غوطه ور شدن در کامل در مایع، آب را به سطح بالایی می رساند.

پمپ کف کش دلتا با ملاک های مختلفی تقسیم بندی می شود. یکی از این معیارها نوع برق مصرفی آن است که بسته به میزان برقی که مصرف می کند، به دو مدل تک فاز با مصرف برق 220 ولت و سه فاز با مصرف برق 380 ولت تقسیم می شود. ملاک های دیگر تقسیم بندی پمپ کف کش، نوع پروانه (بسته و نیمه باز)، نوع لوله (لوله بغل و لوله بالا) و تعداد کانال (نیمه باز و بسته) است. جنس بدنه ی پمپ کف کش دلتا از نوع استیل یا چدن است و از سطح کیفیت بالایی برخوردار است. علاوه بر کیفیت لازم است به میزان مقاومت بالای این جنس نیز اشاره کرد و بنابراین نیازی به نگرانی از پوسیدگی و زنگ زدگی آن نیست. با توجه به موارد ذکر شده پمپ های دلتا از بهترین پمپ آب در بازار است که می تواند از گزینه های مورد نظر شما در صورت خرید پمپ باشد.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
اشتراک
اطلاع رسانی برای
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
اینها را هم ببینید
بسته
دکمه بازگشت به بالا
0
لطفا دیدگاه خود را برای این مقاله درج کنیدx