مقالات عمومی

تفاوت کارواش بنزینی با برقی

در این مقاله با ارائه ی اطلاعاتی به بررسی فرق کارواش بنزینی با برقی خواهیم پرداخت. گفتنی است کارواش ها به طور کلی از اجزایی چون: موتور، پمپ و اتصالات نازل ساخته شده اند تا با قابلیت هایی که دارند بتوانند فشار آب شهری را تا میزان 60 برابر افزایش داده و در نهایت نیز به کمک این حجم از فشار آب میتوان به راحتی آلودگی ها اعم ازگل و لای، گرد،غبار، چربی و دوده را به راحتی از سطوح مختلفی که دسترسی آسانی جهت نظافت ندارند را از بین برد و در واقع بواسطه ی این میزان از کارایی همواره مورد استقبال افراد به منظور مورد استفاده قرار گرفتن در سطوح مختلف میباشند و بر این اساس نیز جایگاه بالایی را هم در بازار رقابتی فروش به خود اختصاص داده اند و با دارا بودن میزان بالایی در تقاضا در انواع مختلفی طراحی و تولید می گردند که در ادامه ی مطالب به بررسی تفاوت کارواش بنزینی با کارواش برقی به آشنایی بیشتر این محصول می پردازیم. علاوه بر این از آنجا که انجام این قبیل کارها بوسیله ی این دستگاه در کوتاهترین زمان صورت می گیرد.

باید گفت میزان مصرف آب پایینی را در مقایسه با حالت عادی خواهند داشت چرا که به طور مثال اگر بخواهیم این قبیل کارها را به صورت عادی انجام دهیم به لحاظ زمان و میزان مصرف آب هزینه بیشتری را خواهیم داشت. علاوه بر این ها در نهایت نیز به نتیجه ی مطلوب نخواهیم رسید زیرا این نوع از سیستم ها به آسانی در غیر قابل دسترس ترین نقاط هم کارایی لازمه را خواهند داشت. در کل کارواش ها سیستم هایی بوده که بواسطه ی آب و فشار بالا عملیات تمیزکردن را بدون هیچ گونه مواد شوینده ای بوسیله ی نیروی برق یا سوخت انجام می دهند. با در نظر داشتن این میزان از قابلیت ها و حائز اهمیت بودن این نوع از تجهیزات پیشرفته در ادامه به جهت آشنایی بیشتر با آن به بررسی در خصوص تفاوت کارواش بنزینی با کارواش برقی، مشخصه های فنی و نوع عملکرد هریک به طور جداگانه پرداخته ایم.

مزایا و معایب کارواش بنزینی

امروزه دستگاه های واتر جت و کارواش به عنوان یک نمونه ی پرکاربرد از ابزار و تجهیزات نظافتی پرکاربرد و مطرح در بازار به شمار می آیند چرا که با سهولت در انجام کار و کاهش مصرف انرژی های آب و برق در زمان کوتاهی میتوان کارایی های لازمه را از آن ها دریافت نمود البته لازم به ذکر است درصد زیادی از این حائز اهمیت بودن را میبایست منوط به موضوع نظافت دانست که همواره در هر زمینه ای افراد با آن رو به رو هستند و بر این اساس برای پاسخگویی به آن نیازمند استفاده از چنین ابزاری می باشند. در رابطه با تفاوت کارواش بنزینی با کارواش برقی در این مطلب به بررسی نمونه ی دستگاه بنزینی، مشخصات فنی و عملکرد های آن پرداخته ایم. پیش از هرچیز باید گفت آنچه موجب مورد استقبال قرار گرفتن این سیستم برای افراد شده میزان بهره وری بالا در آن می باشد به این معنا که با برخورداری از یکسری قابلیت ها میتواند بهترین گزینه برای مورد استفاده بودن در بخش های بسیاری باشد. اما نکته ی حائز اهمیتی که به عنوان وجه تمایز و یا عاملی در تفاوت کارواش بنزینی با کارواش برقی به شمار می آید دارا بودن یکسری موارد انحصاری در قالب مشخصات فنی این محصول از جمله: ابعاد، منبع تغذیه و کف پوش آن است که هریک در پروسه ی راه اندازی نیز ایجاد تفاوت هایی نیز می کند.

اما در عین کارایی هایی که این نمونه از تجهیزات دارند دارای برخی معایب نیز می باشند. به عنوان مثال دستگاه های بنزینی در مقایسه با مدل برقی، میزان صدای بالاتری در حین عملکرد دارند و یا اینکه برای راه اندازی در سیستم های بنزینی نیازمند سوخت های فسیلی می باشیم و این درحالیست که نمونه های برقی با اتصال به جریان برق به راحتی در هر زمان و فضایی راه اندازی می شوند. اما مورد مهم دیگری که عامل تفاوت کارواش بنزینی با کارواش برقی بوده و هم از معایب دستگاه های بنزینی است، ایجاد آلودگی صوتی با شروع به کارکردن آنهاست. اما در خصوص مزایای این نوع از سیستم ها میتوان به مهمترین موارد یعنی مورد استفاده قرار گرفتن در هر فضا و قدرت بالای آن عملکرد اشاره نمود که با وجود این ویژگی زمان کوتاه تری برای نظافت صرف خواهد شد. پس در نتیجه باید گفت عامل اصلی در تفاوت کارواش بنزینی با کارواش برقی قدرت شستشو و نظافت آن است علاوه بر این ها کارواش های بنزینی گزینه ی بسیار مناسبی برای محیط های بیرونی محسوب می گردد.

مزایا و معایب کارواش برقی

در بررسی این نوع از تجهیزات تحت عنوان مدل برقی از دستگاه کارواش میبایست پیش از هرچیز به این نکته اشاره نمود که از بهترین انتخاب ها به منظور استفاده در مصارف خانگی است. اگر بخواهیم به مهمترین و یا به نوعی اصلی ترین موارد در خصوص تفاوت دستگاه کارواش بنزینی با کارواش برقی اشاره داشته باشیم میبایست به عامل راه اندازی آن که وجه تمایزی میان دو نمونه شده را معرفی نماییم به این معنا که دستگاه های کارواش برقی همانطور که از نامشان پیدایست بواسطه ی اتصالی که با جریان برق دارند راه اندازی می گردند. کارواش های برقی در مقایسه با بنزینی مانند دیگر محصولات دارای یکسری مزایا و معایب نیز می باشد به عنوان مثال از ویژگی هایی که جایگاه بالایی در بازار رقابتی را به این دستگاه بخشیده میتوان به مقرون به صرفه بودن آن اشاره داشت چرا که نیازی به سرویس نداشته که این ویژگی در کنار قابلیت هایی چون صدای کم در حین کارکرد و دود زا نبودن بیش از پیش بر کیفیت و کارایی آن افزوده است. از کاربرد های این نوع از دستگاه ها میتوان به مورد استفاده بودن در زمینه هایی مانند تمیز کردن محیط های کوچک، لکه های معمولی و کارهای نسبتا سبک و یا تمیز کردن ماشین، قایق، سایر سطوح حساس و آسیب پذیر اشاره نمود که تکته ی حائز اهمیتی می باشد.

به طور کلی باید گفت اهمیت ویژه ی این سیستم این بوده که برخلاف کارواش های بنزینی، گازهای خطرناکی مانند مونوکسید کربن را به محیط وارد نمی نماید. قابلیتی که این محصول در مقایسه با نمونه ی بنزینی خود دارد، برخورداری آن از نیروی برق بوده چرا که در مواردی که سوخت در اختیار نداشته باشیم میتوان به راحتی با اتصال به جریان برق از آن استفاده نمود. لازم به ذکر است کارواش های برقی به گونه ای طراحی شده اند که با برخورداری از وزن پایین بسیار سبک میباشند و بر همین اساس نیز قابلیت حمل و انتقال داشته به این معنا که میتوان به راحتی آن هارا در هر محیطی برده و مورد استفاده قرار داد. و در آخر به عنوان مورد مهم در خصوص استفاده از این نمونه تجهیزات و تفاوت دستگاه کارواش بنزینی با کارواش برقی باید گفت این محصول ظرفیت محدودی داشته و گزینه ی مناسبی برای شستشوهای طولانی نمی باشند.

نتیجه گیری:

با در نظر داشتن آنچه در مطالب بالا گفته شد درمیابیم که دستگاه های کارواش از دسته تجهیزات نظافتی پرکاربرد و پیشرفته اند که در دو نوع بنزینی و برقی طراحی و تولید می گردند و هر کدام دارای یکسری مشخصه های فنی، عملکرد، مزایا و معایبی مختص به خود می باشند که با در نظر داشتن این ویژگی ها میتوان هریک از انواع دستگاه هارا در زمینه هایی متناسب با نوع کاربری آن را انتخاب نمود. اطلاعات این مقاله میتواند به عنوان بهترین راهنما در جهت انتخابی صحیح، آشنایی با قابلیت و عیبهای این محصول باشد.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
اشتراک
اطلاع رسانی برای
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
دکمه بازگشت به بالا
0
لطفا دیدگاه خود را برای این مقاله درج کنیدx