سرمایشی

بهترین دستگاه تصفیه هوا

در این نوشتار از مجله دماپویا قصد داریم بهترین دستگاه تصفیه هوا را معرفی کنیم. در ساخت این دستگاه سازنده های مختلفی فعالیت دارند و انواع مدل های مختلفی را طراحی و روانه بازار می کنند. به همین جهت ممکن است حین انتخاب و خرید با تعداد زیادی از برند و شرکت سازنده مواجه شویم و دچار سردرگمی در انتخاب شویم. تصفیه هوا از لوازم مورد نیاز در زمینه تاسیسات ساختمانی است که به خصوص در کلان شهرها استفاده از آن ضروری می باشد.

با توجه به تاثیری که عملکرد این سیستم در سلامتی هوا دارد، لازم است مطابق استانداردهای بین المللی طراحی شود و سازنده های معتبر نیز تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا محصولی مجهز به مواد اولیه درجه یک با طول عمر بالا را ارائه دهند. محصولات ساخته شده توسط این مارک ها تاییدیه های لازم را از وزارت بهداشت و دارو دریافت می کنند. برای پاکسازی هوا مجهز به فیلترهایی اند که ذرات آلاینده را به دام می اندازد و مانع از پخش شدن آن در محیط می شوند. در ادامه می توانید بهترین دستگاه های تصفیه هوا را بررسی نمایید.

بهترین دستگاه تصفیه هوا

با افزایش آلاینده های هوا و آلودگی روز افزون تقاضا برای این محصول افزایش می یابد و به ویژه در شهرهای صنعتی و بزرگ نیاز به دستگاهی داریم تا هوای محیط های بسته را پاکسازی نماید. این دستگاه را مجهز به فیلترها می سازند و هرچه قدرت بالایی در فیلتراسیون داشته باشد، محیط تمیز شده و افراد نیز هوای پاک را تنفس خواهند کرد. با فعالیت کارخانه ها، افزایش خودروها و گازهای مضر تنفس هوای آلوده ضرر جدی برای سلامتی افراد در پی دارد. خطر ابتلا به بیماری های ریوی و تنفسی نیز افزایش می یابد و احتمال ابتلا به سرطان ریه، آلرژی ها، آسم و مانند آن افزایش می یابد. به این ترتیب آشنایی با برندهای برتر تصفیه هوا کمک می کند تا خریدی موفق و متناسب با نیاز را داشته باشیم. در ادامه 8 برند برتر در این زمنیه را معرفی خواهیم کرد.

پیش از بررسی این سوال که بهترین دستگاه تصفیه هوا در بازار کدام است، می توان نگاهی به نحوه عملکرد آن داشت. یکی از مهم ترین اجزای به کار رفته در آن فیلترها هستند که عملکرد اصلی را انجام می دهند. هر دستگاه مجهز به چندین لایه فیلتر است که ذرات به خصوصی را جذب کرده و مانع از ورود آن به محیط می شود. ذرات آلاینده ریز و درشت مختلفی در هوا وجود دارند که از جمله آن ها می توان به مونواکسید کربن، گرد و غبار، بوی نامطبوع، فرمالدهیدها و گازهای مضر و سمی اشاره داشت.

علاوه بر آن ذرات درشت تری مانند مو، پرز فرش و غیره نیز در محیط وجود دارند که برای جذب آن نیاز به دستگاه های تصفیه هوا است که قادر به جذب تمامی آلرژن، پاتوژن و ترکیبات شیمیایی و بوهای نامطبوع باشد. همچنین ناگفته نماند که بوی سیگار و قلیان نیز محیط های بسته را آلوده می کنند و این مسئله برای غیرسیگاری ها نیز مضر و تهدیدکننده خواهد بود. فیلترهای قدرتمند به کار رفته در این دستگاه آن را به دام انداخته و هوا پاک خواهد شد. پیش از خرید توجه شما را به برترین برندهای سازنده تصفیه هوا جلب خواهیم کرد.

برخی دستگاه های تصفیه هوا با چندین مرحله فیلتراسیون هوا از بوهای نامطبوع نیز پاک می کنند. علاوه بر بوی سیگار، بوی رنگ، حیوانات خانگی و غیره نیز در محیط وجود دارند که آزاردهنده خواهد بود. هوایی که تصفیه می شود، عاری از آلاینده ها شده و هوای پاک شده در محدوده مشخصی پخش می شود.

air conditioner lg damapouya

دستگاه تصفیه هوا ال جی

دستگاه‌ های تصفیه‌ ی هوای ال‌ جی جزو بهترین دستگاه‌ های تصفیه هوا موجود در بازار هستند. این برند در سطح جهانی شناخته شده است و در زمینه‌ ی تولید لوازم خانگی، از جمله دستگاه‌ های تصفیه‌ ی هوا صاحب شهرت و اعتبار بین‌المللی است. سابقه‌ ی تولید دستگاه‌ تصفیه‌ ی هوای ال ‌جی به سال ۱۹۶۸ بازمی‌ گردد. استفاده‌ی این دستگاه از کارآمدترین سیستم فیلتراسیون باعث جذب و پاکسازی حداکثری آلودگی‌ ها و آلایندگی‌ های کوچک و بزرگ محیط می‌ شود. یکی از امکانات دستگاه تصفیه‌ی هوای ال ‌جی قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه‌ ای آن است که موجب جذب حداکثری هوا از محیط می‌ شود و سپس هوای پاکیزه را در همه‌ ی نقاط آن محیط پخش می‌ کند.

یکی دیگر از ویژگی‌‌ های دستگاه‌ های تصفیه‌ ی هوای ال‌ جی زیبایی و طراحی شکیل آن‌ ها است که سبب تمایز این برند از برند‌ های رقیب شده است. میزان کیفیت هوا و سطح آلودگی هوا از طریق نمایشگر موجود در این محصول نشان داده می‌ شود. این محصول وسیله‌ ای بسیار کاربردی برای مراکزی مانند مهدکودک‌ ها و هم‌ چنین خانواده‌ هایی است که فرزند خردسال دارند، چراکه هوایی پاکیزه و مطبوع را برای تنفس کودکان فراهم می‌ کند. امکاناتی مانند تنوع در مدل‌ ها و شعاع بالای پخش هوای این دستگاه‌ ها، باعث شده این برند جزو مناسب‌ ترین گزینه‌ ها برای خریداران دستگاه‌ های تصفیه‌ ی هوا باشند.

samsung-damapouya

دستگاه تصفیه هوا سامسونگ

کمپانی صاحب نام سامسونگ از سازنده هایی می باشد که بهترین دستگاه تصفیه را طراحی و تولید می کند. این سازنده که در سطح جهانی اعتبار و شهرت دارد، انواع محصولات لوازم خانگی و همچنین تاسیسات ساختمانی را تولید و در بهترین کیفیت به بازار عرضه می نماید. این شرکت همواره جایگاه بالایی در فروش بازار داشته و توسط مشتریان سراسر دنیا مورد استقبال قرار می گیرد. سامسونگ تصفیه هوا را در سایزها و تنوع مختلفی از سایز و مدل های گوناگون طراحی می کند.

طراحی زیبا و خاص دستگاه تصفیه هوا سامسونگ با هر دکوراسیون محیطی هماهنگ می شود.دستگاه های ساخته شده توسط آن طراحی شیک و ابعاد کوچکی داشته و فضای بسیار کمی را اشغال می کند. این دستگاه ها با تنوعی از دکوراسیون ها سازگاری داشته و جلوه خوبی به محیط می دهد. قابلیت آن در تصفیه و فیلتراسیون بالا بوده و هوا را سریعا پاک می کند. این فیلترها قابل تعویض می باشند و به راحتی می توان آن را باز و تعویض کرد. نشانگرهای به کار رفته در آن کیفیت هوا را به کاربر نشان می دهد. برای عملکرد انرژی مقرون به صرفه ای را به کار می گیرد.

بهترین دستگاه تصفیه هوا

دستگاه تصفیه هوا جی پلاس

علاوه بر برندهای گفته شده، جی پلاس نیز از مارک هایی به شمار می رود که در لیست سازنده های بهترین دستگاه تصفیه هوا قرار دارد. این کمپانی نوپا ولی موفق در زمینه ساخت سیستم تصفیه هوا و دیگر لوازم خانگی فعالیت دارد که کیفیتی درجه یک را به بازار عرضه می کند. محصولات آن با قیمتی مقرون به صرفه اند و سهم فروش بالایی از فروش بازار را به خود اختصاص می دهد. فیلترهایی که در تصفیه هوا جی پلاس به کار می رود، قدرت بالایی در جذب آلاینده ها دارد و ذرات ریز و درشت را به دام می اندازد. پس از حذف شدن آن هوا پاکسازی شده و در محیط پخش می شود. از آن جا که سنسورهای دقیقی در آن به کار می رود، فورا بوهای نامطبوع را تشخیص می دهد و از محیط حذف می کند. طراحی این دستگاه که یکی از بهترین تصفیه هوا بازار به شمار می رود، شیک و مدرن بوده و با محیط های مختلف سازگاری خواهد داشت. همچنین طراحان کمپانی جی پلاس آن را مجهز به حالت خواب می سازند و دارای قابلیت تایمر نیز دارد. همچنین گفتنی است که صدای کمی حین عملکرد دارد و برای فیلتراسیون انرژی پایینی را مصرف می کنند.

بهترین-تصفیه-هوا

دستگاه تصفیه هوا میدیا

شرکت سازنده میدیا سیستمی را عرضه می کند که به جرئت در لیست دستگاه تصفیه هوا خوب قرار می گیرد. قدمت تاسیس این برند به سال 1993 برمی گردد و سهم فروش خوبی از بازار فروش ایران را در اختیار دارد. طراحان این برند از فیلترهایی در ساخت این دستگاه استفاده می کنند که ذرات ریز و درشت را به دام می اندازند و گرد و خاک را نیز پاکسازی می کند. سیستم یونیزاسیون آن تا 50 درصد خاک را از محیط می زداید و همچنین باکتری و آلرژن را تا 95 درصد از محیط حذف می کند. برای افرادی که دچار آلرژی هستند یکی از بهترین انتخاب های دستگاه تصفیه هوا میدیا می باشد. با بهره مندی از آن افراد از ابتلا به آلرژی های فصلی و غیرفصلی در امان می مانند. این شرکت چینی بوده و از سازند های موفق این کشور می باشد که در سراسر دنیا از جمله ایران از محصولات آن استقبال زیادی می شود.

kent-damapouya

دستگاه تصفیه هوا کنت

برند کنت از دیگر سازنده هایی می باشد که برترین دستگاه تصفیه هوا را به بازار عرضه می کند. کنت یکی از کمپانی های قدیمی سازنده سیستم های تاسیسات ساختمانی از جمله تصفیه هوا می باشد که از سال 1999 تاسیس شده است. محصولات این شرکت مطابق اصول استاندارد طراحی می شود و موفق به کسب استاندارد CE و TUV شده است. با توجه به فناوری هایی که در آن به کار می رود، قدرت بالایی در جذب فیلتراسیون دارد. فیلتر هپا که در این محصول به کار رفته، دارای این قابلیت است که ریزترین آلاینده ها را نیز به دام انداخته و محیط از انواع باکتری های ریز پالایش می شود. کاربری آن ساده بوده و از ویژگی های مثبت آن به شمار می رود. همچنین سرعت این دستگاه در پاکسازی هوا بالا می باشد و به همین دلیل به منظور بررسی مشخصات بهترین تصفیه هوا می توان آن را مد نظر قرار داد. این سیستم به توجه به آن که در سه مرحله فیلتراسیون انجام می دهد، محیط تا حد بالایی ضدعفونی می شود.

بهترین دستگاه تصفیه هوا

دستگاه تصفیه هوا جنرال

علاوه بر برندهای نام برده شده برند جنرال نیز در زمینه تولید دستگاه تصفیه هوا خوب فعالیت داشته و از بهترین مدل های این محصول را تولید می کند. این برند نام آشنا در زمینه ساخت لوازم ساختمانی عملکرد فوق العاده ای داشته و دستگاه تصفیه هوا جنرال نیز با استقبال بالایی مواجه است. این دستگاه مجهز به سنسورهایی با حساسیت بالا می باشد که ذرات معلق آلاینده را فورا تشخیص داده و جذب می کنند. علاوه بر گرد و غبار و ذرات ریز و درشت، این سنسورها بوی نامطبوع را نیز تشخیص می دهند و هوایی پاک را در محیط فراهم می کنند که این از قابلیت های بهترین دستگاه های تصفیه هوا می باشد. همچنین گفتنی است که برای افرادی که از آلرژی رنج می برند و مبتلا به بیماری های تنفسی اند، انتخاب این دستگاه بسیار کمک کننده می باشد. می توان آن را در مکان های مختلفی از قبیل منازل، اداره، کلاس، مطب یا مغازه مورد استفاده قرار داد. از قابلیت های دیگر آن این است که در هر سه ساعت 6 مرتبه هوا را تصفیه و آنتی باکتریال می کند.

honeywell damapouya

دستگاه تصفیه هوا هانیول

از دیگر برندهای معروف تولید کننده‌ ی دستگاه های تصفیه ی هوا می‌ توان به برند هانیول اشاره کرد. این شرکت همواره از مواد با کیفیتی در تولید محصولات خود استفاده می‌ کند که باعث مرغوبیت دستگاه‌ های تصفیه‌ ی هوا این برند شده است. در این دستگاه‌ ها از فیلتر های هپا استفاده شده است که جزو بهترین و مفید‌ ترین فیلتر های ضد آلودگی هستند. قدرت جذب فیلتر هپا که در دستگاه‌ های تصفیه‌ ی هوای این شرکت به کار می‌روند به حدی است که آن را قادر می سازد تا 99.97 درصد ناخالصی‌ ها و آلایندگی های محیط را جذب کرده و از بین ببرد، و این نشان دهنده‌ی قدرت و کارآمدی بالای این دستگاه‌ ها است. هم چنین از مزیت های دیگر این فیلتر ها که در تصفیه هوا پرفروش بازار به کار می رود، دوام عالی آن ها است که باعث پایین آمدن هزینه‌ی نگهداری از آن و رضایت مصرف کننده می شود.

قابلیت شستشو نیز جزو امکانات بعضی از این فیلترها است؛ برای شستشوی این فیلتر ها نیازی به فرد ماهر و متخصص نیست و مصرف‌ کننده می‌ تواند به راحتی این کار را انجام دهد. دستگاه‌ های تصفیه‌ ی هوای هانیول مجهز به نمایشگری هستند که وضعیت فیلتر‌ها و فرا رسیدن زمان تعویض آن‌ها را نشان می دهد، این امکان کنترل دستگاه را به راحتی برای کاربر فراهم می سازد. از دیگر ویژگی های این محصول امکان تنظیم اتوماتیک و قرار دادن دستگاه در حالت خواب می‌ باشد. با درنظر گرفتن این امکانات و ویژگی‌‌ها می‌ توان گفت برند هانیول در تولید دستگاه‌ های تصفیه‌ی هوا جزو شرکت های خوب است و قسمت قابل توجهی از بازار فروش تصفیه‌ کننده‌ های هوا را به خود اختصاص داده است.

بهترین دستگاه تصفیه هوا

دستگاه تصفیه هوا پارس خزر

شما می توانید انواع مدل های ساخته شده توسط پارس خزر را در لیست معرفی بهترین دستگاه تصفیه هوا قرار دهید. این شرکت سازنده نیز از دیرباز سهم فروش بالایی از بازار را در اختیار دارد و جایگاه بالایی در عرصه سازنده های لوازم خانگی داخلی دارد. عملکرد موفق آن طی سالیان طولانی باعث استقبال بالا از محصولات آن می شود. تصفیه هوای ساخته شده توسط این کمپانی نیز در مکان های مختلف کاربرد دارد و به سرعت هوا را پاکسازی می کند. می توان آن را در مکان هایی مانند اداره، مغازه، دانشگاه ها، دفاتر و غیره به کار برد و شعاع مشخصی را تحت پوشش فیلتراسیون آن قرار داد. در این محصول پارس خزر فیلترهای قدرتمندی مانند هپا و کربن فعال به کار می رود که آلاینده های بسیار ریز و همچنین بوی نامطبوع را تشخیص داده و از حساسیت بالایی در جذب ذرات آلاینده برخوردار است. علاوه بر آن محیط به وسیله لامپ UV به کار رفته در این دستگاه نیز پاکسازی می شود. می توان آن را از راه دور کنترل کرد و همچنین مجهز به یونایزر نیز می باشد.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
اشتراک
اطلاع رسانی برای
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
محمد رستم نژاد
محمد رستم نژاد
4 سال پیش

سلام.یه راهنمایی میخواستم لطفا.دستگاه تصفیه هوا Aj_3500 کیفیتش چطوره؟

دکمه بازگشت به بالا
1
0
لطفا دیدگاه خود را برای این مقاله درج کنیدx